Die "drukke" achtergrond vind ik juist helemaal niet zo druk en geeft een mooie speelsheid en diepte, juist omdat die achtergronden erg onscherp zijn. Als er mij dan eentje stoort is het misschien foto 3 waar die witte randjes aan weerskanten van het hoofd eigenlijk net te klein als flapjes uitsteken. Maar snap wel waarom Michael (Mikemix) daar in de keuze van standpunt voor gekozen heeft. Juist om het hoofd los te maken van de achtergrond. Dat is de compromis van snel een compositie en standpunt in moeten nemen in gegeven omstandigheden. Waarschijnlijk toch de beste optie.Nicole schreef:Je hebt mooi gespeelt met de compositie, vind het jammer van de drukke achtergrond.
Ik hou ook van sfeer foto's maar de laatste en de eerste stoor ik me toch aan de onscherpte.
Foto 2 voor mij.. mooie blik.
Foto 2 vind ik eigenlijk net iets te vlak in verlichting. Met de zacht in helderheid maar wel redelijk scherp afgetekende schaduw net aan de rechterkant van de neus te zien, in de handplam met sigaret, de rand van het decolleté, rechts achter de revers, de glimmers in oren en op de lippen vraag ik me af of het alleen maar aanwezig licht is, en er niet een miniem invulflitsje erbij is gebruikt? Het is niet in de EXIF meer terug te vinden.
Met name dat "dubbele randje" door die flits (?) bij de neus stoort me dan (is camera 180 graden omdraaien dan een betere optie ?). Was benieuwd als het aandeel van dit invullichtje minder was geweest het beeld niet plastischer was geweest. Had je wel weer minder licht in het oor gehad (is dat erg ?) en zou je de glimmer op de lippen ter hoogte van de mondhoek ook minder zijn.
Ik denk dat opname 1 en 4 mij het meest aanspreken ondanks de onscherpte, juist misschien wel daardoor

De lichtval heeft voor mij het meest natuurlijke licht met een mooie plastiek. Jammer alleen dat van de laatste foto je de nagel van pink en ringvinger net niet kunt zien. Het worden dan bijna "stompjes" (met name de pink).
Ze had die vingers net minimaal meer moeten strekken

(Hoe mensen een andere mening kunnen hebben.

Maar beslist complimenten Michael voor de opnamen en mooie zwart-wit omzettingen.