Tussen het werken door in Bournemouth (Engeland)

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Jacky

Tussen het werken door in Bournemouth (Engeland)

Bericht door Jacky » di nov 11 2008 9:33 pm

Ik ben donderdag t/m zondag voor een evenement van mijn werk in Bournemouth geweest en tussendoor heb ik wat vrije tijd gehad om foto's te maken. Had niet zo heel veel tijd dus voelde me wel redelijk gehaast. Ik heb wel gemerkt dat als ik niet echt de tijd neem om een foto te maken dat ik dan toch automatisch onderwerpen in het midden ga zetten. Gelukkig zijn de foto's zo groot dat ik wel nog een en ander kan croppen, maar is toch niet echt mijn bedoeling uiteindelijk. Maar ik denk wel dat jullie de foto's waar ik wat meer tijd voor genomen heb eruit kunnen halen. Ook heb ik gemerkt dat ik niet altijd het juiste punt gebruik om op scherp te stellen, of eigenlijk dat ik meer een point en shoot actie aan het doen ben dan wat ik uiteindelijk wil. Heeft ook met mijn gehaastheid van deze wandeling te maken, want ik ben me er wel degelijk bewust van. Moet misschien meer een tweede natuur gaan worden...nog heeel veel oefenen dus... Ik heb de foto's nog niet bijgewerkt. Heb nog geen tijd gehad om me daar nog verder in the verdiepen en ik wil eigenlijk ook graag weten wat jullie er onbewerkt van vinden. Het grootste gedeelte heb ik zowel in jpg als nef dus ik kan nog bijna alle kanten op.

Nou...laat maar horen...

1. Zonsondergang vanuit het vliegtuig
Afbeelding

2. Het (bijna) verlaten vliegveld
Afbeelding

3. De pier
Afbeelding

4. Schuim op het strand
Afbeelding

5. Onderkant van de pier
Afbeelding

6. Er werd veel gesurfd. Dit vind ik de mooiste van de surfer foto's omdat het een silhouet is (op de NEF is hij wel lichter en kan je een gezicht zien)
Afbeelding

7. Het park naast het theater
Afbeelding

8. Nogmaals park, nu een waterval
Afbeelding

9. En toen ontdekte ik de eekhoorns, en zij mij
Afbeelding

10. Een andere eekhoorn
Afbeelding

11. Deze vond mij wel interessant en kwam ineens heel hard op me af gerend. Ik had de 55-200 erop zitten en deze zat ongeveer een halve meter bij me vandaan. Durfde niet teveel te bewegen omdat ik bang was dat ie weer weg zou rennen.
Afbeelding

12. Deze ging voor me poseren
Afbeelding

13. Eekhoorn in actie
Afbeelding

14. Zo ziet het eruit als je (bijna) aangevallen wordt door een eekhoorn
Afbeelding

15. Deze wilde ook aanvallen maar bedacht zich, vandaar de rare houding
Afbeelding

Bull

Re: Tussen het werken door in Bournemouth (Engeland)

Bericht door Bull » di nov 11 2008 10:09 pm

Nummer 10 is leuk doordat het zonlicht zo door zijn staart schijnt

Nummer 12 is gewoon schattig.

De zonnestralen op foto 1 zijn ook wel apart.

Jacky

Re: Tussen het werken door in Bournemouth (Engeland)

Bericht door Jacky » wo nov 12 2008 7:19 pm

Bij foto 1 had ik echt mazzel dat het vliegtuig net met mijn raampje weer naar de zon draaide, 2 tellen later was de zon weg.

Die eekhoorns waren geweldig. De eerste paar kreeg ik het idee dat ze wel redelijk schuw waren tot die ene die op me af kwam en vlak voor mijn neus op het hek kwam zitten (en dan heb je net de verkeerde lens erop...) En later ging ik op de grond zitten kwam er zelfs 1 op mijn knie zitten (Iemand tips hoe je dan een foto van zo'n beestje maakt) en toen ie niks te eten kreeg was hij/zij ook wel meteen weer weg...

Nummer 12 vind ik ook echt een foto van een eekhoorn zoals je je deze voorstelt, ben ik dus ook erg blij mee. Denk dat ik deze dan ook wel uit ga printen om op mijn werk boven mijn buro te hangen. Waarschijnlijk nog wel iets croppen..

Gr
Jacky

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”