ZOOM 2008

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
The Pipe

ZOOM 2008

Bericht door The Pipe » ma nov 10 2008 6:03 am

Kon geen foto topic vinden van ZOOM 2008, dus bij deze.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

GJB

Re: ZOOM 2008

Bericht door GJB » ma nov 10 2008 8:20 pm

Oeff dik 120 "kijkers" en geen reactie.
Volgens mij komt dit voornamelijk omdat het geheel niet zo sterk is. Een topic met Zoom 2008 daarvan verwacht ik toch iets meer van Zoom terug te vinden.
De eerste en de laatste foto zijn de enige 2 van de 6 die scherp zijn en geen bewegingsonscherpte hebben.
nr 1 zie ik een paar witte schoenen met leuke panty's. Dit is kwa belichting het beste. Het onderwerp is imho niets zeggend
nr. 2, 3, 4, 5 zijn te onscherp
nr. 6 is aardig maar te flets. Als je de filtser op -2/3 of -1 zou zetten heb je een veel beter resultaat. Daarnaast vraag ik me af of je de witbalans wel goed hebt staan.

The Pipe

Bericht door The Pipe » ma nov 10 2008 10:28 pm

Reacties zijn leuk maar helaas worden reacties vaak hier alleen gegeven bij de bekende posters. Toelichting op foto 1 is dat de schoenen in werkelijkheid zo'n 15 centimeter van de vloer af zijn en dat het effect nu is dat ze vloer raken. Vind ik wel grappig. Foto 4 vind ik zelf geweldig, lekker soft en het lijnenspel is namelijk express gekozen, dit zijn nakelijk de steigerpijpen waar de verlichting aan bevestigt was. Trouwens als alleen maar scherpe foto's goeie foto's zijn dan zijn er maar weinige goeie foto's. Een foto moet emotie tonen. Ik vind de 3 laarzen zelf ook mooi, helaas was ik net te laat toe ik het zag maar in eerste instantie waren ze alle 3 symetrisch verdeeld in een hoek van 90 graden. Foto 6 vind ik iets zeggen. Maar goed het is mijn mening en smaak.

Ik snap trouwens niet wat je bedoeld met je opmerking over om iets terug te zien van Zoom 2008. Had jij dan graag foto's willen zien van mensen die elkaar stonden te verdringen of als mieren op een hoopje een broodje worst probeerden te kopen?

GJB

Bericht door GJB » di nov 11 2008 12:00 am

Om te voorkomen dat dit in een lekkere ordinaire discussie ontaard ben ik blij dat je zelf tevreden bent over de foto's. In mijn optiek is dat het belangrijkste.
Jammer is dat je kennelijk wat moeite hebt met feeback. Ik denk dat je dan je foto's niet op een forum moet plaatsen waarop mensen (kunnen) reageren. Als je alleen ohhhh's en ahhhh's wilt horen probeer dan het forum van Zoom eens :)
Zelf zie ik de feedback als punten waar ik van kan leren, maar dit alles is aan enige subjectiviteit onderhevig.
Suc6 met je fotografie en verwacht niet dat ik nog eens zal reageren.

Marco_

Bericht door Marco_ » di nov 11 2008 12:22 am

The Pipe schreef:Reacties zijn leuk maar helaas worden reacties vaak hier alleen gegeven bij de bekende posters.
Ik fotografeer pas een week, correctie 11 dagen, met mijn D90 en krijg wel allerlei reacties, dus je stelling gaat niet op.

Op het gevaar af ook te worden afgeserveerd, moet ik toch GJB bijspringen. Je foto's zijn objectief gezien niet super. Het belangrijkste is echter dat je ze zelf mooi vindt. Maar ja, als je ze hier post, kun je meningen verwachten, en om dan gelijk zo in de verdediging te springen (of was het een aanval) siert je niet, en lokt ook niet uit om je vaker te helpen met tips.

Wat GJB waarschijnlijk bedoelt met een sfeerimpressie van Zoom, is dat je je eigen repo had gemaakt, in plaats van de shots te maken die je voor worden gehouden. Het is leuk hoor, zo'n modelletje dat wat poses aanneemt, en waar 100 man in alle haast een klikje van probeert te maken (die dus ook allemaal mislukken), maar het is veel leuker als je de sfeer weet te grijpen in een ongrijpbare foto.

Bull

Bericht door Bull » di nov 11 2008 9:44 am

Nou laat dan de kritiek maar komen, maar wel er bij vertellen waarom het dan niet goed is.
Ik zie ook wel ooit foto's hier met reacties erbij van ooohh wat mooi, terwijl ik zo'n foto weggegooid zou hebben, dus kennelijk hebben we niet allemaal dezelfde smaak (gelukkig) :wink:
Ik kan me de reactie van The Pipe wel voorstellen, van sommige "vaste posters" vind men alles mooi terwijl dat beslist niet zo is.

Maar dit zijn mijn foto's van Zoom Experience 2008.
1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Afbeelding

10
Afbeelding

11
Afbeelding

12
Afbeelding

13
Afbeelding

14
Afbeelding

15
Afbeelding

16
Afbeelding

Marco_

Bericht door Marco_ » di nov 11 2008 6:19 pm

Bull schreef:Ik kan me de reactie van The Pipe wel voorstellen, van sommige "vaste posters" vind men alles mooi terwijl dat beslist niet zo is.
Dan zeg je dat toch gewoon...

Anyway, je foto's.

1. Schitterend (jammer dat puntje van zijn snavel net buiten beeld is)
2. Spreekt me niet aan
3. Gezicht te donker, rommelige compositie. Ik had wat meer van de bovenkant gecropped.
4. Technisch oke, maar spreekt me niet zo aan. Ik had er wat meer haar op laten staan en wat minder lichaam. Wellicht ook iets meer achtergrond om wat leven in de foto te krijgen.
5. Er zit weinig leven in de foto. Iets meer contrast en verzadiging, en aan de onderkant een klein zwart randje onder het nikon bord overlaten. Dat blauw links had ik er af gehaald, en juist iets meer voor de lens in beeld gelaten in plaats van erachter (maar ik weet niet wat daar te zien is natuurlijk).
6. Teveel schittering in het gezicht.
7. Compositie kan beter, gezicht komt er te weinig uit.
8. Point-and-shoot, verder goed gelukt.
9. Schitterend. Wellicht iets meer statief in beeld laten en de camera links zetten in plaats van rechts.
10. Point-and-shoot...
11. Hinderlijke schittering op de motorkap, grijze waas over rechtervoorwiel. Iets meer contrast en verzadiging erin zou de foto goed doen.
12. Goed gelukt. Wellicht was een portret van het linker gezicht hier een mooi plaatje geworden.
13. Spreekt me niet zo aan, kan niet goed uitleggen waarom.
14. Mooie foto. Is nog mooier als je een kwart van de onderkant cropt.
15. Deze had ik weggegooid. Motor staat er niet volledig op, gezichten zijn andere kant op gericht.
16. Mooie foto en compositie, iets schittering in het gezicht.

Overall technisch zeer goede kwaliteit, ik hoop dat "the pipe" meeleest en het verschil ziet. Qua compositie zeker nog wat verbetering te vinden. Dit is mijn persoonlijke mening. Ik ben nog niet zo lang bezig maar ik hoop je hier toch een helpende hand te bieden.

Bull

Bericht door Bull » di nov 11 2008 8:20 pm

Uiteraard veel point and shoot foto's. Ik ben te afwachtend tot ik een goede plek kan bemachtigen zodat ik wat meer aan de compositie kan werken. Een voorbeeld: We stonden bij een stand om wat plaatjes te schieten en waren letterlijk al aan het scherpstellen toen er opeens een kerel plompverloren voor kwam staan zonder iets te zeggen. En dan bedoel ik niet een beetje ervoor, maar pal voor onze neus. Echt niet meer normaal.
En er iets van zeggen hielp ook niet. Nou weet ik uit ervaring dat veel fotografen alleen aan zichzelf denken (en misschien moet dat in sommige takken van de fotografie ook wel), maar dit sloeg helemaal nergens op.

Maar anyway Marco: ik weet niet of je zelf ook bij Zoom Experience bent geweest ? Het is daar verrekte moeilijk om een goede compositie te kiezen. Zoals bijv. bij die auto met de reflectie van lampen in de motorkap (overigens zit de motor achterin :mryellow: ). Daar was het wat minder druk dan bij het fotograferen van dames in korte rokjes, maar ik ben wel tig keer op en neer gelopen om te kijken hoe ik de minste reflectie van spotlights er op kreeg. Nou dat bleek op deze manier te zijn.

De doorgezaagde DSLR op de Nikon stand stond in een glazen vitrinekastje, dus het was dit of niets.
Het puntje van de snavel van de vogel vind ik ook jammer, maar eerlijk gezegd zag ik het thuis op de PC pas. Overigens was de roofvogel op een groot doek geprint en heb ik daar een foto van gemaakt en om de randen van het doek niet op de foto te laten komen moest ik het zo doen. Ik was meer bezig met de randen toen ik de foto maakte dan met het puntje van de snavel. :oops:

Achtergronden had je niet voor het kiezen helaas. De oude fotocamera stond in zo'n opvouwbaar lichttentje en die meiden op die motor stonden pal daarnaast met 50 mannen met camera's. Dus die oude camera moest ik vanf de zijlijn een beetje in beeld zien te krijgen en dat is maar ten dele gelukt.

Resumé : Veel van de foto's zouden qua compositie een heel stuk beter zijn geweest als ik 1) alleen was geweest d.w.z. zonder overal 50 wringende fotografen om me heen of 2) veel brutaler was geweest en met ellebogenwerk mij een goede plaats had weten te veroveren.

Marco_

Bericht door Marco_ » di nov 11 2008 8:40 pm

Kortom: het uiterste er uit weten te halen. Volgende keer niet meer naar Zoom zeker ? :wink:

Bull

Bericht door Bull » di nov 11 2008 8:43 pm

Het uiterste van mijn kunnen in deze omstandigheden in ieder geval. Ik vond het wel leuk en veel beter georganiseerd dan vorig jaar. Het is alleen eigenlijk voor de leukigheid, te druk.
Wellicht volgende keer meer workshops en minder met de camera rondsjouwen, want de drukte zal niet veel minder worden vrees ik.

Koert
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Koert » di nov 11 2008 11:49 pm

Heb ruim tweehonderd foto`s gemaakt. Qua belichting vond ik het bij de catwalk en de Volvo cabrio goed verlicht ook bij de skatebaan wat heel de dag druk bezocht werd.

foto 1
Afbeelding

foto 2
Afbeelding

foto 3 kreeg gelijk zin in vakantie :D
Afbeelding

foto 4 kerstengelen :?:
Afbeelding

foto 5 Houten schoenen
Afbeelding

foto 6
Afbeelding

foto 7
Afbeelding

foto 8
Afbeelding

foto 9
Afbeelding

foto 10 show boven KE
Afbeelding
http://www.kvn-photography.com" onclick="window.open(this.href);return false;

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » wo nov 12 2008 8:49 am

Over de TS en Koert: leer eerst eens goed belichten. Jullia foto's zijn of erg donker of te hard geflitst. De meeste zijn ook bewogen, ik vind dat je die gewoon niet moet laten zien. En ja niet alle goede foto's hoeven perfect scherp te zijn, maar dat gaat niet op voor de de foto's van the pipe en van koert.

@Bull: alleen jouw 1e is echt een mooie, daarnaast is 12 wel aardig, maar veelal is je onderwerp niet boeiend, bij de dames omdat ze niet naar jou kijken of omdat ze met een gekke bek :) op de foto staan (zie de dame rechts in 8 en de middelste in 10).

Dus volgende keer nog kritischer zijn op je eigen werk. :)
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

mikemix

Bericht door mikemix » wo nov 12 2008 9:07 am

Heb me bewust even afzijdig gehouden hier.
Mee eens, technisch rammelt het één en ander en dat is niet smaak gebonden maar een verplichte discipline.
Je kan nog zo'n mooie auto hebben zonder rijbewijs wordt het niks.

Primair is het belangrijk dat je plezier beleefd aan het maken van foto's en als je je eigen materiaal prachtig vindt, prima dan.
Als je gaat posten ga je foto's delen en dan kan je kritiek verwachten, als je dat niet aanstaat moet je ook niet posten.
Eigenlijk zetten jullie een bepaalde toon en vinden het dan vreemd dat er niet gereageerd wordt.

Ik ga niet de foto's één voor één doornemen, ik vind dat jullie zelf eerst kritisch naar je eigen materiaal moeten kijken voor je wat post.
Net wat Martijn zegt; veel zijn echt niet goed belicht of onbedoeld bewogen of toch verre van ideaal uitgekaderd.
Zonder zelf af te doen aan je eigen materiaal kan je ook vragen om tips of open staan voor kritiek waar je je eigen voordeel
mee kan doen.
Of niet, maar dat is iets wat je zelf altijd nog kan beslissen door op z'n minst te vergelijken wat er wordt bedoeld.

Koert
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Koert » do nov 13 2008 9:23 pm

M.Oorthuis schreef:Over de TS en Koert: leer eerst eens goed belichten. Jullia foto's zijn of erg donker of te hard geflitst. De meeste zijn ook bewogen, ik vind dat je die gewoon niet moet laten zien. En ja niet alle goede foto's hoeven perfect scherp te zijn, maar dat gaat niet op voor de de foto's van the pipe en van koert.

@Bull: alleen jouw 1e is echt een mooie, daarnaast is 12 wel aardig, maar veelal is je onderwerp niet boeiend, bij de dames omdat ze niet naar jou kijken of omdat ze met een gekke bek :) op de foto staan (zie de dame rechts in 8 en de middelste in 10).

Dus volgende keer nog kritischer zijn op je eigen werk. :)
Waaruit trek jij de conclusie dat ik geflitst heb Oorthuis? ik heb geen losse flitser op me camera of moet ik zeggen externe? als je dat liever hoort.

P.s succes met je bruiloftsreportage he 8)

Koert
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Koert » do nov 13 2008 9:43 pm

mikemix schreef:Heb me bewust even afzijdig gehouden hier.
Mee eens, technisch rammelt het één en ander en dat is niet smaak gebonden maar een verplichte discipline.
Je kan nog zo'n mooie auto hebben zonder rijbewijs wordt het niks.

Primair is het belangrijk dat je plezier beleefd aan het maken van foto's en als je je eigen materiaal prachtig vindt, prima dan.
Als je gaat posten ga je foto's delen en dan kan je kritiek verwachten, als je dat niet aanstaat moet je ook niet posten.
Eigenlijk zetten jullie een bepaalde toon en vinden het dan vreemd dat er niet gereageerd wordt.

Ik ga niet de foto's één voor één doornemen, ik vind dat jullie zelf eerst kritisch naar je eigen materiaal moeten kijken voor je wat post.
Net wat Martijn zegt; veel zijn echt niet goed belicht of onbedoeld bewogen of toch verre van ideaal uitgekaderd.
Zonder zelf af te doen aan je eigen materiaal kan je ook vragen om tips of open staan voor kritiek waar je je eigen voordeel
mee kan doen.
Of niet, maar dat is iets wat je zelf altijd nog kan beslissen door op z'n minst te vergelijken wat er wordt bedoeld.
Dan had ik al verwacht dat jij je rijbewijs al zou hebben Mike. Zie je eigen foto`s die je pas geplaatst hebt op deze site van zwart wit modellen waar net zo goed onscherpte in zit en sommige tja vind ik wat aan de donkere kant, maar dat is mijn mening.
Ieder zijn eigen inzicht van hoe iemand een foto maakt of CROPT, verder wil het niet zeggen dat personen die een foto plaatsen op deze site helemaal tevreden zijn met wat ze plaatsen.
Maar opbouwend commentaar/kritiek te horen willen krijgen op welke punten ze eventueel moeten letten.

Gesloten

Terug naar “Foto presentaties”