In Nikon Transfer is het mogelijk om een goede en volledige XMP/ICPT gegevens in te vullen alleen in Capture NX is dit zeer beperkt. Ik heb ook Camera Control Pro 2 (trial) bekeken of dit iets voor mij is en hier is de in te vullen informatie nog minder dan de andere 2.
Weet iemand of dit gelijk wordt getrokken of is het Works as Designed??
XMP/ICPT verschil Nikon Transfer <-> Capture NX
XMP/ICPT verschil Nikon Transfer <-> Capture NX
Laatst gewijzigd door Perry Timmers op di nov 11 2008 7:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: XMP/ICPT verschil Nikon Transfer <-> Capture NX
Wat bedoel je precies? Je hebt het twee keer over capture NX. Het is mij niet helemaal duidelijk wat je nu vergelijkt met elkaar.

dotcat schreef:Wat bedoel je precies? Je hebt het twee keer over capture NX. Het is mij niet helemaal duidelijk wat je nu vergelijkt met elkaar.![]()

De eerste keer moest Nikon Transfer zijn, en dit heb ik nu ook aangepast
Voor zover ik weet zijn de aanpas mogelijkheden in capture NX altijd erg beperkt geweest op dit gebied. Je zou Adobe Lightroom eens kunnen proberen m.b.v. een trail versie. In LR kun je deze data op verschillende manieren aanpassen en daarnaast je volledige workflow in één en hetzelfde programma uitvoeren.
Wat ook mogelijk is om deze info te bekijken of aan te passen in een apart programma zoals bijvoorbeeld ExifTool/ExifToolGUI. Hierin kun je alle data bekijken en eventueel aanpassen maar geen andere aanpassingen aan de foto zelf doen.
Veel succes

Wat ook mogelijk is om deze info te bekijken of aan te passen in een apart programma zoals bijvoorbeeld ExifTool/ExifToolGUI. Hierin kun je alle data bekijken en eventueel aanpassen maar geen andere aanpassingen aan de foto zelf doen.
Veel succes

- noogle
- Forumlid
- Contacteer:
In NX2 kun je dat met een batch verwerking in 1 x in al je foto's zetten. Hoe dat bij NX1 zit weet ik niet.
Michael
Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
Tussen CaptureNX2 versie 2.1.0 en Transfer 1.2.0 zit er op dit punt geen enkel verschil.
Dank je Gerrit voor het antwoord, dit wilde ik weten.GdP schreef:Tussen CaptureNX2 versie 2.1.0 en Transfer 1.2.0 zit er op dit punt geen enkel verschil.
Ik zal het volgende week wel zien tijdens de workshop