Probleem met ViewNX

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
Teun

Probleem met ViewNX

Bericht door Teun » vr nov 14 2008 1:17 pm

Ik bekijk mijn foto's meestal via ViewNX, nu heb ik alleen sinds een aantal dagen een probleem met dit programma.

Er staan een aantal duizend foto's in 1 map, maar nu zie ik bij vrij recente foto's oude miniatuurweergaven staan. Als ik hier dan op klik krijg ik gewoon de eigenlijke foto weer te zien. :shock:

Dit is overigens niet bij iedere foto zo. Maar het lijkt dus wel of er twee foto's onder dezelfde bestandnaam zijn opgeslagen.

Mijn vraag is wat kan ik er aan doen om dit probleem te verhelpen en al mijn foto's te behouden? :?:

Jur
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Probleem met ViewNX

Bericht door Jur » vr nov 14 2008 1:23 pm

Teun,

Waarschijnlijk los je dit probleem op door de map NXView cache even leeg te maken. Hiermee dwing je ViewNX om een nieuwe set miniaturen aan te maken. Verder zorg ik ervoor dat bij het laden van nieuwe foto's tevens nieuwe bestandsnamen worden aangemaakt. Hierdoor kunnen nooit minaturen van oude bestanden met dezelfde naam worden gebruikt.
Jur

Teun

Bericht door Teun » vr nov 14 2008 1:38 pm

Oke, maar waar vind ik de map ViewNX cache?

Als ik naar Program Files -> Nikon -> ViewNX ga zie ik alleen maar de mappen: Legal en Plugin?

Jur
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Jur » vr nov 14 2008 1:42 pm

Teun schreef:Oke, maar waar vind ik de map ViewNX cache?
Open ViewNX en ga naar Bewerken / Opties / Algemeen. In dit venster vind je de Cachelocatie.
Jur

Teun

Bericht door Teun » vr nov 14 2008 2:02 pm

Bedankt Jur, het probleem is opgelost. :)

Gr. Teun :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”