Concert-foto's maken...

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » wo feb 07 2007 8:31 pm

Hello there,

Genomen met 80-200 D 2.8, zonder flits, meer op mijn website.

Afbeelding

Afbeelding

Succes met je keuze, ga in ieder geval voor een lichtsterk objectief, dan kun je alle kanten op.

Garoeten Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Mooi kwaliteitje

Bericht door George Fennes » wo feb 07 2007 10:20 pm

Wel mooi Irwan.

Een kwaliteits objectief welke lichtsterk is, is een eerste vereiste.

Maar de vakbekwaamheid van de fotograaf is denk ik nog veel belangrijker.

Als je die twee nu kan bundelen, moet het goed komen.

Heb je nog veel moeten bewerken aan deze prenten?

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » wo feb 07 2007 11:10 pm

Bull Buck ? Spelen The NIGHT PORTERS nog steeds of heten ze tegenwoordig anders :)

Soms ontkom je er simpelweg niet aan en moet je gewoon flitsen..

Het mooie van de SB 600/800 is dat je de flits sterkte zo mooi kunt instellen maar kijk uit dat je niet te laag gaat.
vaak levert flitsen op het 2e gordijn en met slow op M de mooiste resultaten op en je kunt lekker spelen met je sluiter tijden om wat dynamiek toe te voegen.

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Mooi kwaliteitje

Bericht door Pancarans » wo feb 07 2007 11:38 pm

George Fennes schreef:Wel mooi Irwan.

Een kwaliteits objectief welke lichtsterk is, is een eerste vereiste.

Maar de vakbekwaamheid van de fotograaf is denk ik nog veel belangrijker.

Als je die twee nu kan bundelen, moet het goed komen.

Heb je nog veel moeten bewerken aan deze prenten?

Groetjes George :D
George,

Dank je voor de complimenten.
Ik heb inderdaad wel het e.e.a. moeten bewerken. Met name de belichting, verscherping en kleurbalans. Het bleek dat de display op mijn camera veel te licht stond ingesteld, onjuiste witbalans, onjuiste lichtmeting en te veel verzadiging. Met NX en CS2 heb ik er redelijke resultaten uitgehaald. Het waren mijn eerste opnamen tijdens een concert. Met de instel wijzigingen hoop ik volgende week zondag betere foto's te schieten. Mogelijk dat ik dichtbij genoeg kan fotograferen, dat ik mijn 50 mm kan gebruiken.
Hierdoor kan ik dan ook een instrument er vaker volledig op krijgen. Te vaak zat er iemand voor me met zijn grote ..., zodat ik niet lager kon.

Als ik geweest ben en de foto's zijn van voldoende kwaliteit zal ik er een paar posten en op mijn website zetten.

Garoeten Irwan

Ggaroeten Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

Bull Buck

Bericht door Bull Buck » do feb 08 2007 1:05 am

Luc, of de Night Porters nog spelen zal ik eens aan mijn vriend vragen, die is DJ en is beter op de hoogte van de muzikale aspecten dan ik.

Ik ben vanmiddag eens inde foto zaak geweedt, en ook daar werd mij een lichtsterke lens geadviseerd. Ik heb de nikkor 50 mm/ 1.8 meegenomen en zal hem eens gaan testen zaterdag. Dan speelt mijn favo-band, Bang Bang Bazooka, en op uitnodiging van het kaffee zal ik de foto's maken. Het is een kleine zaal, met veel licht-effecten, en ik kan ongeloofelijk dichtbij de artiesten komen. Ben benieuwd of ik nu wel het effect en de sfeer kan vangen waar ik naar op zoek ben.
Ik moet nog even uit zoeken hoe ik de sluitertijd enzo goed ingesteld krijg, maar ga in ieder geval mijn best doen.
Ik zal wel wat foto's posten.

Dank jullie allemaal voor je bijdrage aan mijn keuze, en misschien dat ik (als ik genoeg gespaard heb) er ook nog een mooie flitser bij ga zoeken, maar ga het eerst eens zo proberen.

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » do feb 08 2007 9:26 am

Bull Buck schreef:Luc, of de Night Porters nog spelen zal ik eens aan mijn vriend vragen, die is DJ en is beter op de hoogte van de muzikale aspecten dan ik.
Ik had misschien duidelijker moeten zijn. Ik doelde op de band van de foto's die jij geplaatst hebt in dit topic.

Ik heb ooit een jaar of 8 a 10 geleden een soortgelijke band gezien grote contrabas en Gibson semi's en dat waren als ik het me goed herinner The Night Porters..

groeten

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

Bull Buck

Bericht door Bull Buck » za feb 10 2007 8:26 pm

Hai Luc,
Nee, dit waren niet de Night Porters, volgens mijn vriend zijn die niet meer samen. Dit was Millwaukee Wildmen, ook erg goed trouwens!

Karel Giesen
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Karel Giesen » zo feb 11 2007 12:46 am

Yvonne,

Flitsen bij concerten is drie keer niks! Het haalt alle sfeer uit de foto's. Lenzen vanaf grootste diafragmaopening f2,0 (bijvoorbeeld 50mm f1,8 en f1,4 of 85mm f1,8 of f1,4) of VR lenzen met een grootste opening van f2,8 zijn prima voor dit soort opnamen. Hoge Iso-waarden zijn ook geen probleem, want bij dit soort opnamen is de sfeer belangrijker dan wat beeldruis in de donkerste partijen.

groet,

Karel
Een nieuwe bril laat de blinde niet beter zien.

Bull Buck

Bericht door Bull Buck » zo feb 11 2007 9:26 pm

Karel,

Dat was nou net mijn probleem ja!
Ik heb gister foto's gemaakt op een concert, maar kreeg zo snel de ISO-waarden niet aangepast, dus kon ik nog mijn nieuwe lensje niet uittesten, helaas. Moet nog eens goed uit gaan zoeken hoe ik dat allemaal precies moet doen, ben niet zo'n technisch wonder en om nou in een kaffee het boekje uit te pluizen...
Heb dus weer moeten flitsen, en nu nog een beetje photoshoppen om er toch nog wat van te maken.
De foto's op zich zijn naar mijn idee niet heel slecht, vooral gezien het feit dat ik nog een boel moet leren.
Als ik ermee klaar ben zal ik er zeker een paar gaan posten...

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”