2
3
Groet Barry
Mij ook ,vreselijke foto's ze dienen geen enkel doel het verbaas me dat de mod,ze toelaat en niet verwijderd.Patrick schreef:Je hebt ze dus BEWUST niet scherp gemaakt. Wat probeer je ermee te bereiken bijvoorbeeld bij de foto van de pedalen? Dat ontgaat mij dus volledig...
Dat verbaast mij helemaal niet.Germay schreef:Mij ook ,vreselijke foto's ze dienen geen enkel doel het verbaas me dat de mod,ze toelaat en niet verwijderd.Patrick schreef:Je hebt ze dus BEWUST niet scherp gemaakt. Wat probeer je ermee te bereiken bijvoorbeeld bij de foto van de pedalen? Dat ontgaat mij dus volledig...![]()
![]()
![]()
Fotomarius schreef:Draai het eens om, maak je foto’s scherp en met een grote dieptescherpte (groter diafragma getal ) en speel met je belichting…
Kies voor een goede (compositie) uitsnede, denk daar over na wat je precies wil…
Foto 1 bijvoorbeeld van (vore) scherp naar onscherp en van licht naar donker enz.
Het idee is helemaal niet gek…
Oké Patrick,je hebt gelijk eerlijk gezegt schrok ik van de foto's daarom mijn reactie.Je verwacht scherpe foto's maar als je bewust zoals deze worden geplaatst (onscherp) ben ik toch van mening dat ze niet om aan te zien zijn,sorry.Patrick schreef:Dat verbaast mij helemaal niet.Germay schreef:Mij ook ,vreselijke foto's ze dienen geen enkel doel het verbaas me dat de mod,ze toelaat en niet verwijderd.Patrick schreef:Je hebt ze dus BEWUST niet scherp gemaakt. Wat probeer je ermee te bereiken bijvoorbeeld bij de foto van de pedalen? Dat ontgaat mij dus volledig...![]()
![]()
![]()
Er zijn geen regels dat foto's goed/mooi moeten zijn. Juist als je nog niet zo goed fotograferen kan, kan je veel van een forum als dit leren. Ik probeer hier eerst te horen wat de maker van de foto's beoogt voordat ik er commentaar op ga geven (wat ik natuurlijk ergens wel al doe).
Foto's weghalen moet je niet doen in mijn optiek. Waar moeten we dan nog op reageren? De foto's die wel goed zijn? Daar leer je een stuk minder van. Sterker nog: hoe moeten de mensen nou weten waar ik het over heb als je de foto waar ik op reageer weghaalt?![]()
Wat ik trouwens wel weghaal zijn al te groffe opmerkingen en foto's van het soort dat niet op een net forum als dit hoort...
Nu wel ja. Maar er stonden er eerst meer...langejaap schreef:alleen de foto met het logo is onscherp, in de andere twee ligt er wel degelijk een scherp punt. Echter alleen niet op de door jouw graag geziene plek. Dat heet toch scherpte diepte.???