Hallo, ik ben nieuw hier op dit forum, en sinds 1 jaar in het bezit van een D80.
Nu heb ik sinds een poosje een SB800 flitser erbij. Ik snap alleen iets niet: wanneer ik in P stand wil fotograferen, kan ik de diafragma's niet meer zelf instellen. Wanneer ik in A stand probeer een foto te maken, past de camera niet meer de juiste sluitertijd erbij aan. Wanneer de flitser uit is, is dit allemaal geen punt. Ligt dit aan de camera/flitser-instelling? Ik kom er met de handleidingen van beide apparaten in elk geval niet uit.
Iemand een idee?
SB 800 en P-stand camera
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: SB 800 en P-stand camera
De flitsstand moet je instellen op slow-sync of rear. Hij staat nu waarschijnlijk op automatisch (het flitssymboolje op je D80 display) en dan krijg je sluitertijden van 1/60eliesbeth schreef:Hallo, ik ben nieuw hier op dit forum, en sinds 1 jaar in het bezit van een D80.
Nu heb ik sinds een poosje een SB800 flitser erbij. Ik snap alleen iets niet: wanneer ik in P stand wil fotograferen, kan ik de diafragma's niet meer zelf instellen. Wanneer ik in A stand probeer een foto te maken, past de camera niet meer de juiste sluitertijd erbij aan. Wanneer de flitser uit is, is dit allemaal geen punt. Ligt dit aan de camera/flitser-instelling? Ik kom er met de handleidingen van beide apparaten in elk geval niet uit.
Iemand een idee?
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Als je de flitser aan zet zie je hoogstwaarschijnlijk dat de camera altijd op 1/60 wil schieten. Als je iets anders wilt, dan moet je het of in de M stand doen, of voor REAR of SLOW kiezen als flitsmethode.
Dit is een start waar je wellicht al wat aan hebt. Ik hoop dat de flitsgoeoroe's hier op het forum iets uitgebreider op deze vraag willen ingaan.
Dit is een start waar je wellicht al wat aan hebt. Ik hoop dat de flitsgoeoroe's hier op het forum iets uitgebreider op deze vraag willen ingaan.
Bedankt voor jullie snelle reacties!
Ik ga er even mee aan de slag.
Ik ga er even mee aan de slag.