In ieder geval kunnen we concluderen dat de prijs voor een tweedehands 17-55 netjes is ergens tussen de 750 en 900 euro afhankelijk van de staat en de bjigeleverdere accessorires

rocksoff schreef:750 denk
Proost Johan! Op je gezondheid!Johan schreef:en de bjigeleverdere accessorires
Laatst bijgewerkt door Johan op 19/11/2008, 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Marten schreef:Proost Johan! Op je gezondheid!Johan schreef:en de bjigeleverdere accessorires
Laatst bijgewerkt door Johan op 19/11/2008, 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Ahhh, niet eens op gelet! Dank,dank!D-80s schreef:![]()
Marten, gefeliciteerd met je 2400-ste posting.....
![]()
Johan schreef:Wanneer ik voor hetzelfde geld de keuze heb uit een NL-exemplaar met 1,5 jaar garantie of een importlens die al veel ouder is kies ik toch veel liever de laatste hoor. En nee, een lens hoeft an sich niet te slijten, maar een oudere lens heeft vaak al meer meegemaakt.chip54 schreef: Slijt een lens dan, Johan? Iemand die heel zuinig is en dus na een paar jaar nog een schitterend en gaaf exemplaar heeft, moet maar minder vragen?
ExcusesMarten schreef: Proost Johan! Op je gezondheid!
Klopt, maar daarom is het altijd ook handig om onder voorbehoud van tests en eigen controle een bod te doen. (het moest overigens eerste zijn en niet laatste, ik kies natuurlijk veel liever een NL lens) Ik heb dat ook gedaan en je ziet snel genoeg hoe iemand met zijn spullen omgaat. Als je binnenkomt bij iemand die zijn huis al heel erg rommelig heeft opgeruimd zegt dat ook al heel wat over wat je kunt verwachten. Maar ik blijf erbij dat ik voor hetzelfde geld liever een lens met garantie heb dan zonder, je weet nooit wat ermee loos ismikemix schreef: Die stelling gaat mank.
Ik ben beroeps en heb het objectief 6 maanden en schiet gemiddeld 800 opnames per dag in weer en wind,
ik heb het objectief 1,5 jaar en ik schiet zo nu en dan een foto met een max van 1000 per jaar alleen in de studio.
Welke is nu aantrekkelijk?
Het is zo subjectief.