Serie maken
Serie maken
Ik volg een cursus fotografie. De vorige opdracht was het maken van foto's met als thema ritme. Dat is me vrij goed afgegaan al zeg ik het zelf.
De nieuwe opdracht is: kies 1 foto en maak er daar 2 bij, zodat ze een serie vormen. En nu zit ik een beetje vast. Kan iemand me op weg helpen? Ik wil het wel zelf doen, maar weet niet goed hoe ik het moet aanpakken.
De nieuwe opdracht is: kies 1 foto en maak er daar 2 bij, zodat ze een serie vormen. En nu zit ik een beetje vast. Kan iemand me op weg helpen? Ik wil het wel zelf doen, maar weet niet goed hoe ik het moet aanpakken.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Serie maken
Denk je dat jij er wat van leert als wij je gaan helpen? Want dat is toch het idee achter zo'n opdracht... 

Heb je een statief?rocksoff schreef:Ik volg een cursus fotografie.

Doe je de basisopleiding?

Was dat opdracht 4?rocksoff schreef:De vorige opdracht was het maken van foto's met als thema ritme.

Ritme als herhaling met een onderbreking daarin?

Er zijn 'losse' foto's, series (meer van hetzelfde, of aspecten van ...), reportages (een verhaal vertellen) en journalistiek (een standpunt innemen bij je verhaal).rocksoff schreef:De nieuwe opdracht is: kies 1 foto en maak er daar 2 bij, zodat ze een serie vormen. En nu zit ik een beetje vast. Kan iemand me op weg helpen?

De docent een mailtje sturen met die vraag en concepten?rocksoff schreef:Ik wil het wel zelf doen, maar weet niet goed hoe ik het moet aanpakken.

En nu zeg ik hier niets meer over. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Myriad op do nov 20 2008 7:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Misschien een serie rond 5 december? Daar heb je genoeg aspecten in zitten die samen een leuke serie kunnen vormen?
Of is dat niet de bedoeling?
Ooit eens op de school waar ik werkte een project gedaan : Van appelpluk tot appeltaart
(met bijpassende foto's)
Of is dat niet de bedoeling?
Ooit eens op de school waar ik werkte een project gedaan : Van appelpluk tot appeltaart

The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
Graag gedaan!rocksoff schreef:Laat maar zitten.
Er zitten tips in mijn reaktie! En ik zag net dat je niet dezelfde opleiding doet als ik gedaan heb. Sorry!

- noogle
- Forumlid
- Contacteer:
Pasemi heeft wel gelijk. Als je het niet snapt zou ik in eerst instantie de opdrachtgever vragen wat hij/zij nu eigenlijk wil. EDIT EDIT EDIT: Mijn opmerking die hierachter volgde was niet heel subtiel en vooral niet opbouwend.rocksoff schreef:Laat maar zitten.
Dus:
Wat begrijp je niet aan de opdracht?
Michael
Laatst gewijzigd door noogle op do nov 20 2008 9:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
Foto 1, de aankomst van de Stoomboot
Foto 2, Sint Nicolaas bij de burgemeester
Foto 3, de optocht door de plaats
of
Foto 1, Sint Nicolaas te paard
Foto 2, Piet op het dak
Foto 3, pakje, besmeurd met roet, bij de schoorsteen
Enz.
Enz.
Foto 2, Sint Nicolaas bij de burgemeester
Foto 3, de optocht door de plaats
of
Foto 1, Sint Nicolaas te paard
Foto 2, Piet op het dak
Foto 3, pakje, besmeurd met roet, bij de schoorsteen
Enz.
Enz.
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Zelf vind ik een serie maken zo'n beetje het moeilijkste wat er is.
De definitie van een serie die ik daarbij hanteer, is dan dat je foto's hebt die op zichzelf al goed en aansprekend zijn, maar dat ze elkaar versterken.
Dat versterken kan zijn doordat ze samen een verhaal vertellen, maar dat is met drie foto's lastig en bovendien te reportage-achtig, niets mis met reportages hoor, dat is mijn favoriete stijl eigenlijk, maar het biedt meestal geen echte series.
Je kunt het dus het beste zoeken in foto's waarin de zelfde kleuren en vormen terugkomen.
In je eerste bericht zei je dat je foto uit moest zoeken en die uitbreiden tot een serie, is dat een foto die je in een eerdere opdracht hebt ingeleverd of kun je gewoon je gang gaan en je gewoon uitleven op een onderwerp, dat laatste is wel makkelijker, lang niet iedere foto leent zich als basis voor een serie.
De definitie van een serie die ik daarbij hanteer, is dan dat je foto's hebt die op zichzelf al goed en aansprekend zijn, maar dat ze elkaar versterken.
Dat versterken kan zijn doordat ze samen een verhaal vertellen, maar dat is met drie foto's lastig en bovendien te reportage-achtig, niets mis met reportages hoor, dat is mijn favoriete stijl eigenlijk, maar het biedt meestal geen echte series.
Je kunt het dus het beste zoeken in foto's waarin de zelfde kleuren en vormen terugkomen.
In je eerste bericht zei je dat je foto uit moest zoeken en die uitbreiden tot een serie, is dat een foto die je in een eerdere opdracht hebt ingeleverd of kun je gewoon je gang gaan en je gewoon uitleven op een onderwerp, dat laatste is wel makkelijker, lang niet iedere foto leent zich als basis voor een serie.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- Eeuw
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:

Ken je Duane Michaels? Dat is een grootheid op het gebied van sequenties. Ik heb vroeger wel eens een workshop bij hem gedaan. Misschien heb je er wat aan. In ieder geval kan zijn werk een inspiratiebron zijn. Succes.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
- Jolanda
- Clublid
- Contacteer:
Ik wil ook wel even creatief meedenken. Altijd leuk. Maar wat was het thema van jouw foto's waar je nu verder op moet borduren?
Groet,
Jolanda
Groet,
Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.
Eeuw heeft een serie. dragon2 meer een reportage (verhaal).
Volgens mij moet je dan van de foto met daarin het ritme een aantal maken met zo'n soort ritme.
Volgens mij moet je dan van de foto met daarin het ritme een aantal maken met zo'n soort ritme.