Oude mercedes....

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Werner
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Oude mercedes....

Bericht door Werner » do nov 20 2008 9:51 pm

Kwam deze onderweg tegen in Meeuwen, lag nagenoeg in de sloot.

Afbeelding
http://www.urban-avp.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Frederix

Re: Oude mercedes....

Bericht door Frederix » do nov 20 2008 10:01 pm

Ik vind de uitsnede een beetje ongelukkig. Voor mijn gevoel is de koplampunit niet fraai afgesneden, ik mis iets.

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » do nov 20 2008 10:17 pm

Ik ben het met Frederix eens. Juist die koplampunit is speciaal. Speciaal voor de VS-export. Wegens de afwijkende wetgeving in de VS moeten Europese auto's daar "Amerikaanse", zgn. Sealed-beam koplampen hebben. Wat soms leidt tot ernstige verminking, zoals bijvoorbeeld bij de Citroën DS en SM. Maar daar zitten Amerikanen niet mee, als hun koplampindustrie er maar aan kan verdienen.
E.M. de Klerk

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » do nov 20 2008 10:40 pm

Als ik me goed herinner, heb ik toch heel wat Mercedessen met zo'n stel lampen zien rijden, destijds. De S-serie kon zo en met kap.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

wouterboon

Bericht door wouterboon » vr nov 21 2008 8:38 am

Eens met mijn voorgangers, al vind ik je foto-titel wel origineel! Ik denk dat ikzelf inderdaad de koplamp meer zou hebben genomen en (mogelijk ook) de ster.

Gr.,

Wouter

dodo

Bericht door dodo » vr nov 21 2008 8:59 am

chip54 schreef:Als ik me goed herinner, heb ik toch heel wat Mercedessen met zo'n stel lampen zien rijden, destijds. De S-serie kon zo en met kap.
Hm, ik denk dat jij de koplampen volledig achter glas bedoelt. Da's bij deze net anders, ze zitten wel verticaal boven elkaar, maar wel gescheiden, en niet achter één stuk glas.

Dat werd idd bij de citroën DS en SM ook zo aangepast. Ziet er niet uit, maar bij deze Merc kan het wel.

Mooie z/w plaat hoor, ik mag het wel. Ik herkende er ook zonder ster een mercedes in.

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Eeuw » vr nov 21 2008 10:53 am

Mooie opname. Het gaat om de afbladderende verf en de roest neem ik aan. Duidelijk verhaal! Ook het zwart-wit vind ik hier erg mooi.
Voor mij hoeft niet altijd alles erop te staan. Houden zo.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » vr nov 21 2008 3:54 pm

dodo schreef:
chip54 schreef:Als ik me goed herinner, heb ik toch heel wat Mercedessen met zo'n stel lampen zien rijden, destijds. De S-serie kon zo en met kap.
Hm, ik denk dat jij de koplampen volledig achter glas bedoelt. Da's bij deze net anders, ze zitten wel verticaal boven elkaar, maar wel gescheiden, en niet achter één stuk glas.

Dat werd idd bij de citroën DS en SM ook zo aangepast. Ziet er niet uit, maar bij deze Merc kan het wel.

Mooie z/w plaat hoor, ik mag het wel. Ik herkende er ook zonder ster een mercedes in.
Nee, ik weet zeker dat ik ze vroeger ook zó wel vaker gezien heb!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » vr nov 21 2008 3:56 pm

Mooie, sfeervolle foto. Ik mag dit soort werk graag zien.

mikemix

Bericht door mikemix » vr nov 21 2008 4:02 pm

Fraai!
Vind de uitsnede niks mis mee, prachtig licht zeg.
Hoe laat op de dag geschoten?

Dennis71

Bericht door Dennis71 » vr nov 21 2008 10:23 pm

Netjes zeg. Goed gelukte opname ondanks dat hij in de sloot lag.
Jammer van de tekst btw, die trekt teveel aandacht vind ik.

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Eeuw » vr nov 21 2008 11:23 pm

Dat de tekst aandacht trekt is juist erg leuk. Of ken je deze niet? (enig geduld geboden)
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » za nov 22 2008 11:21 pm

Met enige schroom reageer ik op het filmpje dat Eeuw plaatste. Het gaat ietsje richting off-topic.
Mijn bezwaar: de getoonde Mercedessen zijn van een vroegere periode dan Janis Joplin. Ze worden althans door mij niet geassocieerd met de Mercedes die zij bezong. Het zijn zgn. "Heckflossen", de W111, en die kwamen in 1959 op de markt. De W111 was niet zo heel populair in de VS. En Janis was toch meer eind jaren zestig, en toen werd Mercedes ook in de VS redelijk bekend. Maar wel de latere typen, W108 en zo. Het is maar een observatie. Iedereen heeft misschien zijn eigen beeld bij een songtekst.
Overigens vind ik de foto wel degelijk mooi, alleen de autoliefhebber in mij wint het wel eens van de fotoliefhebber. Vandaar de opmerking over de koplampen.
groet, E.M. de Klerk

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Eeuw » za nov 22 2008 11:44 pm

Ik snap je 'bezwaar'..
Mij ging het om het liedje, niet om het filmpje, dat zou ik ook anders gemaakt hebben.
De foto van de TS is overigens toch ook een Heckflosse? 230 S misschien? Ik ben geen echte kenner hoor, maar ooit heb ik voor 1200 ouderwetse guldens een zwarte Mercedes met rood skai bekleding van het Huis van Monaco kunnen kopen waar prinses Gracia nog in had gezeten. Te duur vond ik, vooral omdat er een brandje onder de motorkap was geweest. De Mercedes van de President van Frankrijk (de Gaulle?) met de allereerste mobiele telefoon (die de hele achterbak vulde) heb ik ook aan mijn neus voorbij laten gaan. Ach, ieder zijn probleem..
Sorry voor het zijspoor... de mods hebben een hekel aan autogeneuzel dacht ik.. :lol:
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo nov 23 2008 1:17 am

emdeklerk schreef:Met enige schroom reageer ik op het filmpje dat Eeuw plaatste. Het gaat ietsje richting off-topic.
Mijn bezwaar: de getoonde Mercedessen zijn van een vroegere periode dan Janis Joplin.
Enige ruimte binnen "Presentatie foto's en fotolocaties" is er wel hoor. Zo streng zijn we hier toch (tot op heden) helemaal niet...

Ik snap het bezwaar niet helemaal. Het zou toch pas een probleem zijn als er Mercedessen getoond zouden worden die van NA haar tijd is? :huh:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”