Nationaal park "de hoge Veluwe"

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Marceld
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Nationaal park "de hoge Veluwe"

Bericht door Marceld » do nov 20 2008 9:07 pm

Nr 4! Erg fraai!
Nikon D750 • Nikon AF-S 14-24 2.8 • Nikon AF-S 24-70 2.8 • Nikon AF-D 50 1.8 • AF-S 85 1.8G • SB-800 • Gitzo GK2542 met GH3382QD

Urban exploring sinds 2008

Flickr[/size]

Zuiderbuur
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Zuiderbuur » do nov 20 2008 9:23 pm

mooie beelden maar ik zou wat tijd steken in nabewerking. Beetje contrast toevoegen zou geen kwwad kunnen.
Ben zo vrij geweest om nr 3 ietsjes aan te passen, als hij er terug af moet zeg het maar...

Afbeelding

Jack the Slipper

Bericht door Jack the Slipper » do nov 20 2008 10:13 pm

Emiel, ik kan in je commentaar meegaan. De volgende keer vergeet ik de SB600 NIET... Iets minder inflitsen was wellicht beter geweest.

Persoonlijk vind ik het niet misstaan.

Jack the Slipper

Bericht door Jack the Slipper » do nov 20 2008 10:16 pm

MR Zuiderbuur hij hoeft er niet af omdat hij zo inderdaad mooier is. Alleen contrast?

Een PB met de vraag of je wat aanpassen mag lijkt mij trouwens ook handig... :) Of hebben we hier op dit forum geen "procedure" voor dit soort zaken. Ik maak er geen punt van hoor !! maar kan me voorstellen dat anderen minder gecharmeerd zijn van dit soort zaken.

Zuiderbuur
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Zuiderbuur » do nov 20 2008 10:20 pm

Contrast, levels en blauw iets donkerder gemaakt...

Deze foto zou het in zw/w ook goed doen!!!

Jack the Slipper

Bericht door Jack the Slipper » do nov 20 2008 10:25 pm

BLUF!! :mryellow:

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » do nov 20 2008 10:56 pm

Jack the Slipper schreef:Een PB met de vraag of je wat aanpassen mag lijkt mij trouwens ook handig... :) Of hebben we hier op dit forum geen "procedure" voor dit soort zaken. Ik maak er geen punt van hoor !! maar kan me voorstellen dat anderen minder gecharmeerd zijn van dit soort zaken.
Beetje off-topic, dus maar gelijk een antwoord geven zodat we weer verder kunnen met het onderwerp...

De procedure is eigenlijk een beetje vanzelf ontstaan: je plaatst de bewerking tenzij de plaatser van het origineel aangeeft dat hij bewerkingen niet op prijs stelt, en je zet bij het plaatsen er even bij dat je 'm weghaalt indien ongewenst. En je haalt 'm natuurlijk weg als daar onverhoopt om gevraagd wordt. Indien er geen reactie volgt, dan druk je op het uitroeptekentje, geeft de reden op, en dan komt er vanzelf wel een moderator langs om de boel weg te halen.

Als je op elkaars toestemming moet gaan wachten schiet dat natuurlijk niet op; niet iedereen is altijd op het forum. :egeek:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Boldey
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Boldey » vr nov 21 2008 8:18 am

Heel mooi, heb je een pola filter gebruikt? Bij #2 zie ik dat wel terug in de lucht. Mooie omgeving ook.... Het flitsen vind ik ook niet misstaan, maar bij 4 en 6 maakt het de voorgrond nogal plat. Vanaf de zijkant flitsen zou hier een mooier effect geven denk ik. En de bewerking van zuiderbuur is ok, maar een beetje erg heftig. Nummer 1 en 2 vind ik absoluut de beste 2, en die zijn echt prachtig!! Het formaat is ook super, goed idee om dat in de hele derie toe te passen... 8)

Jack the Slipper

Bericht door Jack the Slipper » vr nov 21 2008 9:06 am

Patrick, duidleijk en praktisch!
Boldey, geen pola aan te pas gekomen! Soms is e lucht van zichzelf al mooi blauw... :mryellow:

Jolanda
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Jolanda » vr nov 21 2008 12:11 pm

Mooie natuurserie! Inmiddels al een paar keer bekeken.
Ben er ooit een aantal jaren geleden geweest; toen met de tandem verdwaald.....

Nieuw bezoek aan de Veluwe moet voor volgend jaar ingepland worden.

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

Jack the Slipper

Bericht door Jack the Slipper » vr nov 21 2008 2:25 pm

Ik zo zou zeggen Jolanda: TomTom op het stuur.... :mryellow: Verdwalen op de Hoge Veluwe, dat kan toch niet? D'r staat een hek omheen!

Jacky

Bericht door Jacky » vr nov 21 2008 5:19 pm

En anders heb ik ook nog wel een kaart. Zat er ook aan te denken om misschien een abbonement te nemen. Als je daar 4 keer heen gaat (4 seizoenen) heb je die er al uit. En in September zijn de herten bronstig dus dan is er de hele maand tegen schemering genoeg te beleven (hoop daar dan tegen die tijd wel een goed objectief voor te hebben). Je moet er dan wel op tijd bij zijn want het ziet dan zwart van de fotografen, en toen ik er dit jaar was zag ik eigenlijk alleen maar c*n*ns dus misschien eens met het hele forum ertussen?

Gr
Jacky

Jolanda
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Jolanda » vr nov 21 2008 5:20 pm

Heb sinds kort ook navigatie in de auto.

Ik weet zelfs te verdwalen op het terrein van de Antwerpse Haven, terwijl ik daar toch vaak kom.
Gelukkig weet ik iedere dag mijn huis te vinden.

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”