De datum van de foto in de EXIF-informatie is met een nauwkeurigheid van uren, minuten, seconden (soms tienden).
Wellicht een gewetensvraag: is dat het moment dat de electronica registreert dat de ontspanknop is ingedrukt, of het moment dat de sluier sluit (en de belichting is afgelopen)? (of iets anders?)
Ik denk het eerste.
betekenis datum in EXIF?
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: betekenis datum in EXIF?
Da's gokken. Je vind er denk ik nergens informatie over.
Ik gok op het moment dat het eerste sluitergordijn helemaal open is. (Dat is dus later nadat de ontspanknop ingedrukt is).
Ik gok op het moment dat het eerste sluitergordijn helemaal open is. (Dat is dus later nadat de ontspanknop ingedrukt is).
Vriendelijke groet, Léon Obers
- Patrick
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Maakt het uit? Ik geloof niet dat je je camera regelmatig aan die atoomklok in Frankfurt koppelt, dus wat maken die paar tienden uit?
Het lijkt me trouwens vrij eenvoudig zelf te testen...
Het lijkt me trouwens vrij eenvoudig zelf te testen...
- Léon Obers
- Forumlid
De nauwkeurigheid van tijdsaanduiding maakt in zoverre uit, dat bij een evenement waarbij meerdere fotografen en camera's betrokken zijn of bijv. bij wetenschappelijke onderzoeken waar processen fotografisch gevolgd worden, waar men alle opnamen in exacte volgorde wil hebben, men die camera's wel netjes op tijd moet zetten.
Ook innovatief gebruikt in een film als "The Matrix (Reloaded?)" is die tijd erg belangrijk: Zie:
http://dpnow.com/262.html
Ook innovatief gebruikt in een film als "The Matrix (Reloaded?)" is die tijd erg belangrijk: Zie:
http://dpnow.com/262.html
Vriendelijke groet, Léon Obers
Heel simpel: kijk naar de tijd van de camera en maak vervolgens een opname van 30 seconden, kijk naar de EXIF informatie en je weet het.