Uit mijn omgeving

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
BlaBla

Uit mijn omgeving

Bericht door BlaBla » ma nov 17 2008 9:46 pm

Hallo,

Ik wilde jullie wat foto's laten zien die ik afgelopen weekend en de week daarvoor heb gemaakt.
Mijn D80 heb ik nog niet zo lang dus er valt voor mij nog veel te leren.

Alle leerzaam commentaar is dus welkom.

Groet,

Peter

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Uit mijn omgeving

Bericht door Patrick » di nov 18 2008 12:35 am

Jammer dat je nog geen reacties hebt gehad.

Wat me direct opvalt is dat je van alles probeert, en dat is goed. Ik vind de laatste de beste, met #5 als goede tweede.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Walkaboutfun

Bericht door Walkaboutfun » di nov 18 2008 9:18 am

Hé, dat is leuk...ik zie dat je net als ik ook uit Goirle komt! :D
Wat betreft de foto's, De eerste zijn allemaal bewogen, mede door de lage sluitertijd.
(Als je deze met stafief genomen zou hebben zouden ze scherper zijn geweest!)
Foto 9, mooie scherptediepte door op prikkeldraad scherp te stellen.foto 11, wel goed herfstplaatje maar doet me niet zo veel, de laatste foto's zijn inderdaad beter en spreken me het meest aan, ook door de compositie. foto 15 is het voor mij!

Als je je wat verdiept in fotografie met wat leesvoer weet je meer over instellingen mbt sluitertijd en diafragma en wat dit doet met je foto's.
Een leuk handboekje waar ik veel aan heb gehad is: fotograferen onderweg van Frank Muller en Digitale spiegel-reflexcamera van Dré de Man.

En ...hé...misschien woon ik wel om de hoek? Met z'n 2en kan heel gezellig en leerzaam zijn......

Groetjes en HAVE FUN . . .

Germay
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Germay » wo nov 19 2008 7:58 pm

Idd,als je voor je landschaps foto's je diafragma wat knijpt,dwz een kleiner diafragma instellen krijgen de # 4,5 en 6,meer scherpte-diepte met een diafragma 8 of 11 en op de A stand,(je sluitertijd past zich dan automatisch aan),dan heb je de beste resultaten wat scherpte-diepte betreft en is de voor en achtergrond scherp.Suc6 met je D80 een fijne camera. 8) :D
-----------------------
Met vr gr,
Gert. :mrgreen:

Noot:Een camera moet doen wat jij wil.
Wat ik eerst NIKON probeer ik nu te verbeteren.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.

BlaBla

Bericht door BlaBla » za nov 22 2008 5:54 pm

Bedankt voor de reacties!
Walkaboutfun schreef:Wat betreft de foto's, De eerste zijn allemaal bewogen, mede door de lage sluitertijd.
Ik neem aan dat je het over de twee foto's van de fabriekshal achter het riet hebt?
Nee, ik heb de originele bestanden nog even bekeken en ze zijn niet bewogen. De ene is scherp gesteld op de hal en door het relatief lage drafragma is het riet onscherp en bij de andere foto is het juist andersom. Heb ik bewust zo gedaan.
(Nou ja, beetje uit nood geboren want vanwege de schemering kon ik niet zo'n hoog diafragma nemen dat alles scherp zou zijn.)
Walkaboutfun schreef:foto 15 is het voor mij!
Grappig dat jij en ook Patrick die laatste foto het leukst vinden. Ik vond het zelf eigenlijk nogal rechttoe-rechtaan een foto van de graafmachine en heb zelfs getwijfeld of ik 'm er wel bij zou zetten.
Walkaboutfun schreef:Als je je wat verdiept in fotografie met wat leesvoer weet je meer over instellingen mbt sluitertijd en diafragma en wat dit doet met je foto's.
Een leuk handboekje waar ik veel aan heb gehad is: fotograferen onderweg van Frank Muller en Digitale spiegel-reflexcamera van Dré de Man.
Bedankt voor de tip.
Het is trouwens niet zo dat een spiegelreflexcamera helemaal nieuw voor me is. Heb er al wel wat jaartjes met een F50 op zitten, de D80 is m'n eerste digitale spiegelreflex.
Germay schreef: Idd,als je voor je landschaps foto's je diafragma wat knijpt,dwz een kleiner diafragma instellen krijgen de # 4,5 en 6,meer scherpte-diepte met een diafragma 8 of 11 en op de A stand,(je sluitertijd past zich dan automatisch aan),dan heb je de beste resultaten wat scherpte-diepte betreft en is de voor en achtergrond scherp.
Daarmee heb ik bij foto 14 nogal zitten experimeteren: voorgrond scherp, achtergrond scherp, of beide.
Ik heb 8 of 9 versies van die foto :-)

Ik moet wel zeggen dat experimenteren met een digitale camera een stuk gemakkelijker is. Of op z'n minst goedkoper en sneller want je hoeft niet te wachten op het ontwikkelen en afdrukken van de rolletjes en je maakt veel gemakkelijker meerdere foto's van hetzelfde onderwerp, met verschillende instellingen.

Aan de andere kant heb ik ook heel erg de indruk dat iedereen veel kritischer is op de kwaliteit van digitale foto's. Ik bedoel, flink uitvergroot op een 20"-scherm zie je volgens mij onvolkomenheden die je op een 15x10 afdrukje nooit op zouden vallen.
Walkaboutfun schreef:Hé, dat is leuk...ik zie dat je net als ik ook uit Goirle komt! :D
...
En ...hé...misschien woon ik wel om de hoek? Met z'n 2en kan heel gezellig en leerzaam zijn......
Zo groot is Goirle nu ook weer niet, kan hooguit drie hoeken om zijn :-)
Stuur eventueel maar een keer een PB als je een fototripje in gedachten hebt.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”