Oude mercedes....

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Werner
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Oude mercedes....

Bericht door Werner » zo nov 23 2008 11:14 am

Eeuw schreef:Mooie opname. Het gaat om de afbladderende verf en de roest neem ik aan. Duidelijk verhaal! Ook het zwart-wit vind ik hier erg mooi.
Voor mij hoeft niet altijd alles erop te staan. Houden zo.
Blijft inderdaad smaak als je de reacties hoort, hij is precies zo bedoeld, zonder ster en een halve koplamp, hoeft niet altijd alles op, dan had ik net zo goed m'n 12-24 kunnen gebruiken........leve het oudje..... :)
http://www.urban-avp.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Werner
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Werner » zo nov 23 2008 11:19 am

mikemix schreef:Fraai!
Vind de uitsnede niks mis mee, prachtig licht zeg.
Hoe laat op de dag geschoten?
Was rond half twee in de middag Mike, het wolkendek liet een vreemd geheel achter op het karretje ( oeps, oldtimerliefhebbers gekrenkt ). En naastgelegen dak van een oude schuur gaf weer dat extra licht. Ben vlug gestopt gauw geschoten en tot m'n verbazing goed gelukt.....

Werner
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Werner » zo nov 23 2008 11:22 am

emdeklerk schreef:Met enige schroom reageer ik op het filmpje dat Eeuw plaatste. Het gaat ietsje richting off-topic.
Mijn bezwaar: de getoonde Mercedessen zijn van een vroegere periode dan Janis Joplin. Ze worden althans door mij niet geassocieerd met de Mercedes die zij bezong. Het zijn zgn. "Heckflossen", de W111, en die kwamen in 1959 op de markt. De W111 was niet zo heel populair in de VS. En Janis was toch meer eind jaren zestig, en toen werd Mercedes ook in de VS redelijk bekend. Maar wel de latere typen, W108 en zo. Het is maar een observatie. Iedereen heeft misschien zijn eigen beeld bij een songtekst.
Overigens vind ik de foto wel degelijk mooi, alleen de autoliefhebber in mij wint het wel eens van de fotoliefhebber. Vandaar de opmerking over de koplampen.
groet, E.M. de Klerk
Heb geen ervaring met oude Benz. Ken het liedje goed, zag de auto, foto gemaakt, en voor mij een leuk geheel.......Walla :!:

Werner
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Werner » zo nov 23 2008 11:24 am

Patrick schreef:
emdeklerk schreef:Met enige schroom reageer ik op het filmpje dat Eeuw plaatste. Het gaat ietsje richting off-topic.
Mijn bezwaar: de getoonde Mercedessen zijn van een vroegere periode dan Janis Joplin.
Enige ruimte binnen "Presentatie foto's en fotolocaties" is er wel hoor. Zo streng zijn we hier toch (tot op heden) helemaal niet...

Ik snap het bezwaar niet helemaal. Het zou toch pas een probleem zijn als er Mercedessen getoond zouden worden die van NA haar tijd is? :huh:
Da's een goeie Patrick.

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » zo nov 23 2008 7:03 pm

Eeuw: geloof mij maar dat nimmer een Franse president in een Duitse voiture is rondgereden.
In de jaren vijftig een verlengde Simca Chambord Cabrio, daarna jaaaarenlang Citroën DS Prestige (met separatieruit), ook nog een Citroën SM Presidentielle. Onder - naar ik meen - Giscard d'Estaing werden het Peugeots en tegenwoordig weer Citroën C6.
Echter: in de tijd dat De Gaulle nog geen president was, dus vlak na de oorlog, heeft hij een tijd gebruik gemaakt van een buitgemaakte Horch 830V. Horch was het topmerk van de Duitse Auto Union. Denk aan het trio Horch, Mercedes en Maybach. Die Horch van De Gaulle staat in veel Duitse boeken en hij stond een paar jaar geleden in de Franse hal van de Techno Classica in Essen. Voorwaar een top-voiture, waar ik nog een dia van gemaakt heb. Fahren wie Gott in Frankreich...
Maar de favoriet van De Gaulle was toch de DS. Door de hydropneumatische vering kon een DS indien noodzakelijk op drie wielen rijden, en dat heeft hem een keer het leven gered toen bij een aanslag door de OAS één van de achterbanden was doorzeefd. De rest van de auto was ook redelijk van ponsgaatjes voorzien, maar de DS kon onverstoorbaar en op hoge snelheid aan de belagers ontsnappen.
Groet, E.M. de Klerk

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”