Wie kan mij helpen.
Wil mij meer gaan toeleggen op panoramafotografie en vraag me af wat ik het beste aan kan schaffen.
Zat te denken aan de aanschaf van een Manfrotto 055Prob statief wat me meer dan voldoende lijkt voor het gewicht van de D80 en aanverwant glaswerk.
Daarnaast wil ik een Nodal Ninja aan gaan schaffen om het panoramawerk te vergemakkelijken.
Nou wil ik niet altijd panorama`s schieten dus heb nog een andere statiefkop nodig. Wat raden jullie mij aan?
Een balhoofd of 3wegkop??
Alvast bedankt voor de hulp,
groeten,
Gerrit
Panoramavraag
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Panoramavraag
Gerrit,
Ik adviseer je een balhoofd daar is je panoramakop makkelijk waterpas mee te stellen bovendien is deze ook uitstekend geschikt voor als je niet je panokop wilt gebruiken.
Kijk ook eens naar pano-maxx.
Ik adviseer je een balhoofd daar is je panoramakop makkelijk waterpas mee te stellen bovendien is deze ook uitstekend geschikt voor als je niet je panokop wilt gebruiken.
Kijk ook eens naar pano-maxx.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Panoramavraag
Absoluut eens met de vorige reaktie van M. Oorthuis. Maak gebruik van hetzelfde statief, ook met Nodal Ninja én balhoofd. Waterpas stellen is idd makkelijk met balhoofd.
De Nodal Ninja heb je trouwens in twee uitvoeringen. (een duurdere en een eenvoudigere). Ik heb zelf de eenvoudigere maar heb hier achteraf spijt van omdat je die niet i.c.m. met de MB-10 kunt gebruiken. Dit betekent dat dat je telkens speciaal voor de pano's e.a. moet demonteren. Dat is sowieso iets wat je moet doen voor Pano's (statief, Nodal Ninja, Fish-eye, etc) maar aan die MB-10 elke keer er op en er af halen heb ik toch wel de grootste hekel. (ben misschien wat lui op dat gebied) Mocht je gebruik maken van een MB-10 (of ander type als je een andere camera hebt natuurlijk) adviseer ik je iets meer uit te geven. Ruilen met mij is natuurlijk ook een optie
Wat ook handig is, is een extra voetje voor op het statief. Die heb ik standaard op de Nodal Ninja zitten opdat je snel e.a. kunt opstellen en weer afbreken.
Mvgr Rob Veneboer
De Nodal Ninja heb je trouwens in twee uitvoeringen. (een duurdere en een eenvoudigere). Ik heb zelf de eenvoudigere maar heb hier achteraf spijt van omdat je die niet i.c.m. met de MB-10 kunt gebruiken. Dit betekent dat dat je telkens speciaal voor de pano's e.a. moet demonteren. Dat is sowieso iets wat je moet doen voor Pano's (statief, Nodal Ninja, Fish-eye, etc) maar aan die MB-10 elke keer er op en er af halen heb ik toch wel de grootste hekel. (ben misschien wat lui op dat gebied) Mocht je gebruik maken van een MB-10 (of ander type als je een andere camera hebt natuurlijk) adviseer ik je iets meer uit te geven. Ruilen met mij is natuurlijk ook een optie

Wat ook handig is, is een extra voetje voor op het statief. Die heb ik standaard op de Nodal Ninja zitten opdat je snel e.a. kunt opstellen en weer afbreken.
Mvgr Rob Veneboer