Charles Dickens (Deventer, 20 & 21 december)

Plaats hier je tips over komende evenementen die interessant kunnen zijn om te fotograferen. Zet de periode/datum en plaats in je onderwerptitel.
Gesloten
nelo

Charles Dickens (Deventer, 20 & 21 december)

Bericht door nelo » zo nov 16 2008 12:25 am

• Zaterdag 20 en zondag 21 december 2008 van 11.00 tot 17.00 uur
• Toegang gratis

De 19e eeuwse Engelse stad van Charles Dickens herleeft in volle glorie in het centrum van Deventer. In het historische Bergkwartier komen op zaterdag 20 en zondag 21 december ruim 900 personages uit de beroemde boeken van deze Engelse schrijver tot leven: van Scrooge tot Oliver Twist, van Mr. Pickwick tot Christmas Carol Singers, van weeskinderen tot dronkaards, van kantoorklerken tot deftige lieden.
De geuren van punch en gepofte kastanjes, huizenhoge kerstbomen en prachtig gerestaureerde panden vormen het decor. Niet alleen op straat, maar ook achter ramen en door openstaande deuren komt de sfeer en tijd van Dickens de bezoekers tegemoet.

Het Dickens Festijn vindt voor de 18e keer plaats en wordt jaarlijks bezocht door meer dan 100.000 bezoekers. Het festijn vindt plaats in de Walstraat, Golstraat, Damstraat, Roggestraat, Bergkerkplein, Bergstraat, Kerksteeg, Bergschild en Menstraat.

Let op: toegang tot het Dickens Festijn is alléén mogelijk via de Walstraat/hoek Keizerstraat. Er dient rekening gehouden te worden met een wachttijd bij de toegang.
Overige straten zijn afgesloten.

Meer info

Veganpix

Re: Charles Dickens (Deventer, 20 & 21 december)

Bericht door Veganpix » zo nov 16 2008 11:01 am

Ik was er vorig jaar voor het eerst. Heel fotogeniek. Ga er dit jaar ook naartoe, mits het droog is. :)

Fotomarius
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Fotomarius » zo nov 23 2008 12:15 pm

Bij goed weer ga ik ook op zaterdag eens kijken… :wink:
Met groet, Marius...

André
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door André » zo nov 23 2008 12:44 pm

Ik zou er ook best wel naar toe willen, maar als ik lees op hun website dat er wachtrijen kunnen zijn, voordat je "naar binnen mag" geeft aan dat het weleens extreem druk zal zijn. Daar hou ik persoonlijk niet zo van. Ik ga er eens goed over nadenken, want je kunt er natuurlijk wel erg mooie plaatjes schieten.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MvBoetzelaer » zo nov 23 2008 7:32 pm

Ben er twee keer geweest en in de straten van het festijn zelf valt de drukte er mee, juist doordat er gedoseerd wordt toegelaten. Kom vroeg, want wij hebben beiden keren ongeveer 3 kwartier in de (koude) rij gestaan om de straten in te kunnen.

Veel plezier!
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

Antoinette
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Antoinette » ma nov 24 2008 9:46 am

Vorig jaar geweest, de moeite waard ondanks dat je uren in de rij staat om het afgezette gebied binnen te komen. Wel errug druk vond ik, maar ik wil eigenlijk nog wel een keer 8)
Say what you like
Do what you feel

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » vr dec 19 2008 10:49 pm

Even een schopje :oohh:
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Jay

Bericht door Jay » za dec 20 2008 10:22 pm

Kom net thuis van het Dickens festijn :)

Was een erg geslaagde dag!
Ben Veganpix tegengekomen en die heeft me wat kleine tips gegeven, nog bedankt daarvoor :D

Ik zal morgen even uitzoeken of ik wat foto's heb gemaakt die waardig zijn voor dit forum gezien de kwaliteit dat hier geplaatst word :P
(daar kan ik nog lang niet aan tippen)

Foto's zullen ook onbewerkt zijn want daar heb ik al helemaal nog geen verstand van.

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » zo dec 21 2008 10:07 am

Zag dit vanochtend in de grootste krant van Nederland staan:

Lange wachtrijen voor Dickens Festijn in Deventer

Het Dickens Festijn heeft zaterdag voor een forse toeloop naar het Deventer Bergkwartier gezorgd. De rijen richting de middeleeuwse wijk die het Victoriaanse leven uit de boeken van Charles Dickens doet herleven, waren bijna een kilometer lang.
Dat heeft Anjo de Bont van het organiserende Evenementenbureau VVV Deventer zaterdag gemeld. “We hebben naar schatting ruim 75.000 bezoekers getrokken.”

Voor zondag worden nog meer bezoekers verwacht. Op het hoogtepunt van de eerste dag van het tweedaagse kerstfestival liep de wachttijd zaterdag op tot anderhalf uur. “Rond twaalf uur ontstond een rij tot aan het station waar de extra lange treinen van de NS binnenliepen.”

Zondag tussen 11.00 en 17.00 uur is de tweede en laatste dag van het festijn.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Veganpix

Bericht door Veganpix » zo dec 21 2008 10:44 am

@ Jay: Leuk je ontmoet te hebben en dat je me vroeg of ik ook op dit forum zat :D en ik hoop dat je leuke foto's hebt gemaakt. Verder hoop en verwacht ik dat je als nieuweling hier veel plezier hebt en veel zult leren om mooiere foto's te maken. Want dat is toch het doel en dan maakt het niet uit of je net begint met fotograferen of al tig jaar fotografeert. Je wilt het elke keer beter doen. :)

Ik was zaterdagmiddag bewust wat later gegaan, ik kwam tegen 14.45 uur met de trein aan in Deventer. Lange wachtrijen waren er niet, ik hoefde slechts een kwartiertje in de rij te staan. Nadeel is dat je minder tijd over hebt om te fotograferen, want het wordt toch al gauw donker en de flitser had ik bewust thuis gelaten. Om 16.30 uur heb ik het evenement verlaten en toen stond er nog steeds een wachtrij van ongeveer een kwartier.... :shock:

Groeten,

Alfons

Gesloten

Terug naar “Komende evenementen”