Voorwerp op Lokatie

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Gabees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Voorwerp op Lokatie

Bericht door Gabees » ma nov 24 2008 6:19 pm

Ik moest voor de fotovakschool een (groot) voorwerp op lokatie fotograferen.

Het moest iets zijn met een contrasterende achtergrond. Qua kleur, struktuur oid.

Dus nu heb ik m'n mooie vaas in de vieze blubber gezet en deze gefotografeerd. Op de 1 of andere manier vind ik het nog wel een bijzonder effect geven.

De vaas is bij het maken van deze foto's niet van z'n plek geweest. Ik heb alleen het standpunt veranderd. De vaas stond op een vlak landschap.

01.
De weerspiegeling in deze foto vind ik erg mooi. Je ziet de horizon boven (ondersteboven) en onder (rechtop) in de vaas. De wolken van de weerspiegeling van boven en onder lopen in elkaar over.

Afbeelding

02.
Deze foto is veel zachter en daardoor weer heel anders.

Afbeelding

03.
Deze vind ik weer mooi doordat je geen weerspiegeling hebt maar door de vaas heen kijkt. En dat zonnetje geeft er toch ook wel weer een andere sfeer aan.

Afbeelding

Wat vinden jullie hiervan?!
Laatst gewijzigd door Gabees op ma nov 24 2008 6:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Voorwerp op Lokatie

Bericht door Nicole » ma nov 24 2008 6:40 pm

Ik vind het een leuk idee vooral de weerspiegeling,
Het zou misschien mooier zijn als je bv een rustiger achtergrond neemt zoals bv op gras of met water en dan de wolken en misschien een molen ofzo laat weerspiegelen in de vaas, alsof de vaas beschilderd is..
Zoals bij 2 is de achtergrond lekker rustig alleen mis ik daar weer de weerspiegeling in de vaas.
En is de horizon scheef. :mrgreen: maar wel een heel leuk idee..
Het is maar een mening hoor.. kijk maar wat je ermee doet ;)
NAS Buikpijn

mikemix

Bericht door mikemix » ma nov 24 2008 7:04 pm

Je hebt een 50/1.8, toch?
Ik vind de omgeving wat te nadrukkelijk aanwezig, wellicht iets met diafragma 2.8 en onderwerp scherp
en achtergrond meer vervaagd? En veel dichter op je onderwerp.
Persoonlijk denk ik bij een groot object niet aan een vaas die wat nietig in de ruimte staat.
Neem dit aub niet te persoonlijk op, is maar wat mij opvalt.
Ik weet zeker dat het mooi wordt.

Succes!

Gabees
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gabees » ma nov 24 2008 7:17 pm

Nicole schreef:Ik vind het een leuk idee vooral de weerspiegeling,
Het zou misschien mooier zijn als je bv een rustiger achtergrond neemt zoals bv op gras of met water en dan de wolken en misschien een molen ofzo laat weerspiegelen in de vaas, alsof de vaas beschilderd is..
Zoals bij 2 is de achtergrond lekker rustig alleen mis ik daar weer de weerspiegeling in de vaas.
En is de horizon scheef. :mrgreen: maar wel een heel leuk idee..
Het is maar een mening hoor.. kijk maar wat je ermee doet ;)
Tnx!
De achtergrond is wel een bewuste keuze omdat het contrasterend moest zijn en ik dan kies voor mooi bij lelijk eigenlijk, maar ik snap wat je bedoelt.

die scheve horizon...tja 't is dat je het zegt :lol:

Gabees
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gabees » ma nov 24 2008 7:20 pm

mikemix schreef:Je hebt een 50/1.8, toch?
Ik vind de omgeving wat te nadrukkelijk aanwezig, wellicht iets met diafragma 2.8 en onderwerp scherp
en achtergrond meer vervaagd? En veel dichter op je onderwerp.
Persoonlijk denk ik bij een groot object niet aan een vaas die wat nietig in de ruimte staat.
Neem dit aub niet te persoonlijk op, is maar wat mij opvalt.
Ik weet zeker dat het mooi wordt.

Succes!
Ja die heb ik, zat dat nog eens proberen. De vaas is wel groot hoor, zeker zo'n 70cm.... Dat was ook de maat die de docent aanwees.
Foto's dichterbij heb ik ook vast nog wel,, maar veel dichterbij kon ik niet want ik zat op een gegeven moment een beetje vast in de blubber :roll:

Antoinette
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Antoinette » do nov 27 2008 7:53 am

Of ie ook het beste aan de opdracht voldoet weet ik niet, maar foto 2 springt er voor mij écht ver bovenuit. Heel mooi gedaan. Lijkt me nog best lastig om zo "op bevel"een creatief idee te krijgen en uit te werken.
Say what you like
Do what you feel

Gabees
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gabees » do nov 27 2008 8:59 am

Antoinette schreef:Of ie ook het beste aan de opdracht voldoet weet ik niet, maar foto 2 springt er voor mij écht ver bovenuit. Heel mooi gedaan. Lijkt me nog best lastig om zo "op bevel"een creatief idee te krijgen en uit te werken.
Dank je wel!

Ik hoor 13 december of het goed is. Ik ben zelf wel tevreden.
Ik vind het ook moeilijk om inderdaad op bevel een creatieve uitspatting te krijgen. Maar het is wel leuk, want je leert anders denken. Hopelijk is de docent ook tevreden. Hij blij, ik blij.

Jolanda
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jolanda » do nov 27 2008 9:40 am

Hoi Gabees,

ik ga mee met de mening van Nicole; vind het een beetje zonde van de vaas zo in een viezige omgeving.
Ik volg ook Mikemix, met dien verstande als je de vaas in een schitterend mooie omgeving zet met mooie lucht en dan telkens de vaas scherp en achtergrond laat vervagen, dan heb je toch ook een contrasterende achtergrond? (dwz scherp-vaag). Wellicht niet de insteek die bedoeld wordt, maar toch.

Je hebt nu een vaas gefotografeerd in een omgeving waar die normaal niet voorkomt. Je had ook een object kunnen nemen wat juist wel typerend is voor deze omgeving. Ik denk dan aan een compleet opgepoetse schone mountainbike. Dan was het contrast vies-schoon geweest.

Leuke opdracht; leuk om over na te denken.

Foto 2 zou mijn favoriet zijn vanwege het zachtere licht.

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

vulture
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door vulture » do nov 27 2008 10:11 am

Als ik de opdracht lees. Dan ben je volgens mij er goed in geslaagd. Ben hent in dit geval niet met Mike en JolandA eens! 1 en 2 zijn erg mooi! Complimenten. Ben benieuwd wat je leraar er van zegt.

Gabees
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gabees » do nov 27 2008 12:50 pm

vulture schreef:Als ik de opdracht lees. Dan ben je volgens mij er goed in geslaagd. Ben hent in dit geval niet met Mike en JolandA eens! 1 en 2 zijn erg mooi! Complimenten. Ben benieuwd wat je leraar er van zegt.
Dank je wel.

In ieder geval is dit mijn interpretatie van de opdracht, dus ik ben benieuwd of dat de goede is.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”