Calgonit bierglasreiniger
- olle_griese
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Calgonit bierglasreiniger
Ik ga morgen bij de groothandel calgonit bierglasreiniger halen.
Aangezien ik denk dat ik 6 flessen moet kopen en niet zeker weet of ik in 2047 nog fotografeer heb ik dus een paar flessen over die ik 11 maart mee kan nemen naar Arnhem.
Uiteraard hoef ik er niets aan te verdienen.
Reneo57 is de eerste die belangstelling voor een fles heeft, wie volgt?
Aangezien ik denk dat ik 6 flessen moet kopen en niet zeker weet of ik in 2047 nog fotografeer heb ik dus een paar flessen over die ik 11 maart mee kan nemen naar Arnhem.
Uiteraard hoef ik er niets aan te verdienen.
Reneo57 is de eerste die belangstelling voor een fles heeft, wie volgt?
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends
- olle_griese
- Forumlid
- Contacteer:
- olle_griese
- Forumlid
- Contacteer:
Ben gelijk aan de slag gegaan (is geen overbodige luxe)
Alleen die papieren zakdoekjes die Roel beschijft werkt waardeloos, veel te veel (loslatend) stof zit daar in.
M,n ouderwetse zeemleer maar weer eens opzoeken.

Alleen die papieren zakdoekjes die Roel beschijft werkt waardeloos, veel te veel (loslatend) stof zit daar in.
M,n ouderwetse zeemleer maar weer eens opzoeken.

Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Roel schreef niet over papieren doekjes, dat was NvD. Ik heb het even terug gelezen:
http://members.chello.nl/r.groenendaal/ ... lenzen.htm
Foei, geen papieren doekjes gebruiken.
zelf gebruik ik alleen Microdear doekjes, micro fiber, maar speciaal voor objectieven.
O.G> Je foto is leuk, vraag me af waar die tandenborstel voor dient.
En ik mis het afdruiprek. Bierglazen druipen schoon en droog, een doekje is niet nodig.
http://members.chello.nl/r.groenendaal/ ... lenzen.htm
Foei, geen papieren doekjes gebruiken.
zelf gebruik ik alleen Microdear doekjes, micro fiber, maar speciaal voor objectieven.
O.G> Je foto is leuk, vraag me af waar die tandenborstel voor dient.
En ik mis het afdruiprek. Bierglazen druipen schoon en droog, een doekje is niet nodig.
- olle_griese
- Forumlid
- Contacteer:
roel schrijft:
Zorg dat u, voor het reinigen van foto-apparatuur, beschikt over een voorraad wattenstaafjes, heel veel zacht papier (Tempo b.v.), een paar buigbare rietjes, schoon water en een paar zachte tandenÂborstels met afgeronde toppen.
De tandenborstel heb ik de body,s mee schoongeboend , ze zien er weer als nieuw uit.
En een afdruiprek lijkt me wat te rigoreus, ik vond het zo al heftig genoeg
Zorg dat u, voor het reinigen van foto-apparatuur, beschikt over een voorraad wattenstaafjes, heel veel zacht papier (Tempo b.v.), een paar buigbare rietjes, schoon water en een paar zachte tandenÂborstels met afgeronde toppen.
De tandenborstel heb ik de body,s mee schoongeboend , ze zien er weer als nieuw uit.
- reneo57
- Clublid
- Contacteer:
En! olle_griese is het nu echt een goed middel? lenzen streeploos!olle_griese schreef:roel schrijft:
M.v.g René
https://www.flickr.com/photos/reneo57/
- olle_griese
- Forumlid
- Contacteer:
Ja, ze zijn wel streeploos maar ik moest nog wel wat poetsen.
Ik durfde het namelijk niet aan om de lenzen nat weg te zetten en op te laten drogen.
Dit heb ik bij de zonnekappen wel gedaan en die zien er perfect streeploos uit.
Wel een raar idee hoor om met een tandenborstel je body te boenen (de D50 durfde ik niet aan, de D1 wel) maar alles ziet er weer als nieuw uit.
Ik durfde het namelijk niet aan om de lenzen nat weg te zetten en op te laten drogen.
Wel een raar idee hoor om met een tandenborstel je body te boenen (de D50 durfde ik niet aan, de D1 wel) maar alles ziet er weer als nieuw uit.
- reneo57
- Clublid
- Contacteer:
gebruik je het verdunt met water of puur?olle_griese schreef:Ja, ze zijn wel streeploos maar ik moest nog wel wat poetsen.
Laatst gewijzigd door reneo57 op zo feb 11 2007 12:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
M.v.g René
- olle_griese
- Forumlid
- Contacteer:
1 liter water met een heel klein beetje bierreiniger (zeg maar een half theelepeltje vol)
Lijkt me niet goed om het puur te gaan gebruiken, het is net van die dikke glorix , dat zal me dus wel een glibberpartij worden

Lijkt me niet goed om het puur te gaan gebruiken, het is net van die dikke glorix , dat zal me dus wel een glibberpartij worden

Gebruik nooit, maar dan ook NOOIT papier om lenzen of ander glasoppervlakken te reinigen.
Alle papier, OOK tissue-papier heeft veel harde bestanddelen (de zogenaamde incrusten).
Vergeet niet dat papier wordt gemaakt van houtvezel.
Het enige papier dat veilig was, in mijn eigen ervaring, was Kodak Lens Cleaning Paper, in boekjes van 50 velletjes. Of het nog in de handel is weet ik niet.
Ik gebruik nu een vele malen gewassen oude zakdoek en Kodak Lens Cleaning Fluid. Met mate...
Ook met de gewone brillenglasreinigers in spuitbusjes van de opticiën heb ik goede ervaringen. Uiteraard niet direct op het objectief spuiten, maar op een stukje van voornoemde zakdoek.
Groetjes, E.M. de Klerk
Alle papier, OOK tissue-papier heeft veel harde bestanddelen (de zogenaamde incrusten).
Vergeet niet dat papier wordt gemaakt van houtvezel.
Het enige papier dat veilig was, in mijn eigen ervaring, was Kodak Lens Cleaning Paper, in boekjes van 50 velletjes. Of het nog in de handel is weet ik niet.
Ik gebruik nu een vele malen gewassen oude zakdoek en Kodak Lens Cleaning Fluid. Met mate...
Ook met de gewone brillenglasreinigers in spuitbusjes van de opticiën heb ik goede ervaringen. Uiteraard niet direct op het objectief spuiten, maar op een stukje van voornoemde zakdoek.
Groetjes, E.M. de Klerk