Beste mensen,
Ik heb sinds enkele maanden een 70-200vr objectief, bevalt prima.
Behalve de laatste paar weken, met fotograferen zaten er regelmatig overbelichte opname tussen.
Heb het objectief naar Nikon gebracht daar hebben ze er toen een nieuwe bajonetvatting opgezet en verteld dat het verholpen was.
Ben inmiddels al 5x bij Nikon geweest met de zelfde klacht.
Wat blijkt nu op dit objectief zit een lang diafragma hendeltje, als je het objectief niet helemaal recht en netjes op de camera zet
buig je dit hendeltje scheef en blijft dit regelmatig "hangen".
Ik fotografeer al jaren met Nikon en het komt regelmatig voor dat ik een objectief snel moet wisselen maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Ik ben benieuwd of dit voorval al bij meer mensen is gebeurd. Dit zou toch niet mogen gebeuren met een duur proff. objectief.
Ben benieuwd naar jullie reacties.
MvG Steef
70-200VR diafragma blijft hangen
Re: 70-200VR diafragma blijft hangen
Allereerst welkom hier op het forum.
Heb nog nooit zoiets gelezen noch gehoord. Knap lastig voor je en hoop dat het snel en permanent opgelost zal worden.
Good luck,
ALE
Heb nog nooit zoiets gelezen noch gehoord. Knap lastig voor je en hoop dat het snel en permanent opgelost zal worden.
Good luck,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Inderdaad nog nooit van gehoord!
Ik fotografeer toch al bijna 40 jaar met Nikon.....

Ik fotografeer toch al bijna 40 jaar met Nikon.....
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
- SwederD70
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Heb er ook af en toe last van
Zwaar frustrerend als je net een mooi serie aan het bursten bent en bij nr1 blijft het diafragma al hange....en dat zie je pas na afloop.
Ik weet me nog net te beheersen maar soms ben ik in staat om me lens kapot te smijten...
Maar gekke is dat meer voorkomt als de lens koud is....
Alles is net iets gekrompen en de tolerantie van enkele sleufjes zal dan net iets te klein zijn.
Weet alleen nog niet wat de oplossing is....

Zwaar frustrerend als je net een mooi serie aan het bursten bent en bij nr1 blijft het diafragma al hange....en dat zie je pas na afloop.
Ik weet me nog net te beheersen maar soms ben ik in staat om me lens kapot te smijten...
Maar gekke is dat meer voorkomt als de lens koud is....
Alles is net iets gekrompen en de tolerantie van enkele sleufjes zal dan net iets te klein zijn.
Weet alleen nog niet wat de oplossing is....
Ik wil je wel van de lens afhelpen

SwederD70 schreef: Ik weet me nog net te beheersen maar soms ben ik in staat om me lens kapot te smijten...
" Wat blijkt nu op dit objectief zit een lang diafragma hendeltje, als je het objectief niet helemaal recht en netjes op de camera zet buig je dit hendeltje scheef en blijft dit regelmatig "hangen". "
Is dat "hendeltje" dan langer dan bij andere Nikkors? Kan ik me niet voorstellen.
Oplossing: objectief helemaal recht en netjes op de camera zetten.
Of: camera helemaal recht en netjes op het objectief zetten, kan ook.
Groet, E.M. de Klerk
Is dat "hendeltje" dan langer dan bij andere Nikkors? Kan ik me niet voorstellen.
Oplossing: objectief helemaal recht en netjes op de camera zetten.
Of: camera helemaal recht en netjes op het objectief zetten, kan ook.
Groet, E.M. de Klerk
Misschien ligt daar het zwakke punt in combinatie met kou....steefs schreef:het komt regelmatig voor dat ik een objectief snel moet wisselen
Beste mensen,
Bedankt voor jullie reactie.
Ik heb vandaag met iemand van Nikon Belgie gesproken en hij had nog nooit van dit
probleem gehoord. Hij vondt 't zelfs raar omdat dit toch het gevoeligste stuk van het objectief
is, en daarom degelijk gebouwd. Zelfs door je objectief niet helemaal netjes erop te zetten deze tegen een stootje moeten kunnen.
Ik blijf vertrouwen houden dat het niet meer gebeurd, maar nog wel altijd vreemd omdat de lens er altijd
"netjes" op gezet wordt!
Gr Steef
Bedankt voor jullie reactie.
Ik heb vandaag met iemand van Nikon Belgie gesproken en hij had nog nooit van dit
probleem gehoord. Hij vondt 't zelfs raar omdat dit toch het gevoeligste stuk van het objectief
is, en daarom degelijk gebouwd. Zelfs door je objectief niet helemaal netjes erop te zetten deze tegen een stootje moeten kunnen.
Ik blijf vertrouwen houden dat het niet meer gebeurd, maar nog wel altijd vreemd omdat de lens er altijd
"netjes" op gezet wordt!
Gr Steef