Sneeuw in Nederlands polderland

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Frederix

Sneeuw in Nederlands polderland

Bericht door Frederix » ma dec 01 2008 8:44 pm

Gistermiddag was ik onderweg van Gouda naar Amersfoort. Langs de A12 staan een tweetal boerenschuren (of wat daar nog van over is) die steeds, als ik er langs rijd, mijn aandacht trekken. Gistermiddag ben ik, gewapend met mijn Rolleicord Vb, bij Woerden van de snelweg afgegaan en langs glibberige landweggetjes naar die schuren gereden om deze te fotograferen.

Dat was de moeite waard, zie hieronder het resultaat . . .

Afbeelding
Foto 1

Afbeelding
Foto 2

Afbeelding
Foto 3

Afbeelding
Foto 4

Afbeelding
Foto 5

CorH

Re: Sneeuw in Nederlands polderland

Bericht door CorH » ma dec 01 2008 8:55 pm

Aparte sfeer Fred.
Dat is zeker de moeite waard.

Nr 3 is de beste voor mij.

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » ma dec 01 2008 9:31 pm

Prima staaltje rural exploring Fred! Nummer 1 natuurlijk hè, topplaat :)

ArjanL
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door ArjanL » ma dec 01 2008 9:43 pm

Sfeervol!!
Zóóóó jammer dat de voordelen van rolfilm (enorme detaillering) niet goed tot z'n recht komen op het web... :(
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!

Woudschim

Bericht door Woudschim » ma dec 01 2008 9:52 pm

Mooi apparaatje heb je daar! past goed bij jouw stijl van fotograferen.

Mooie foto's ook. Alleen de electriciteitsmast in de verte op 5 stoort me wat. Welke film heb je gebruikt? Iets portra-achtigs?

Frederix

Bericht door Frederix » ma dec 01 2008 10:17 pm

@ Skippy
Naast Urbex is Rurex een prima kreet. Die houd ik erin. :mrgreen:

@ ArjanL
Enerzijds heb je gelijk, op rolfilm zijn erg veel details zichtbaar. In dit specifieke geval valt dat wat tegen. Omdat het sneeuwde was het licht niet goed en was het koud. Ik was een beetje verrast door het slechte licht en had geen statief bij me. Het gevolg was dat de wat langere sluitertijd (1/15 sec.), geen statief en een beetje koud (ril ril) resulteerde in foto's die niet 100% scherp zijn door zeg maar ril-ril-onscherpte. :roll: De foto's moeten het van de sfeer hebben, daar ben ik wel tevreden mee.

@ Woudschim
Geloof het of niet, ik heb mijn positie zo gekozen dat die hoogspanningsmast in beeld kwam. Ik heb de opname daar wat doorgedrukt om deze op de scan zichtbaar te krijgen. Voor mij hoort die op die plaats.

De Rolleicord is inderdaad een prima apparaat. Ik denk dat ik er heel veel plezier aan ga beleven. Mijn Agfa Click en Isola zullen waarschijnlijk vrijwel niets meer te doen krijgen. Ik denk zelfs dat mijn F100 het rustiger aan kan doen. Ik vind het 6x6 formaat fantastisch om mee te werken.

Ik heb deze foto's op Kodak Portra 160 NC gemaakt. De films die ik gebruik zijn ca 3 jaar over tijd.

Woudschim

Bericht door Woudschim » ma dec 01 2008 10:29 pm

Ok, dan heb ik helemaal niets gezegd over de mast! :mrgreen:

Portra, ik dacht het inderdaad al te zien, mooie film. De films die ik gebruik zijn ook over-datum, maar werken nog perfect mits goed bewaard.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”