Digitaal naar dia

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Plaats reactie
thom

Digitaal naar dia

Bericht door thom » zo nov 23 2008 6:23 pm

Hallo allemaal,

Heb een vraagje over het overzetten van een digitale foto op diafilm.
In Finland, waar ik een groot gedeelte van het jaar woon, laat ik regelmatig digitale foto's op dia zetten.
Bedoel dus niet dat er een dia wordt gemaakt van een printje maar dat digitale informatie direct op dia film
wordt gezet.

Weten jullie waar dit in Nederland mogelijk is?

Groet,
Thom.

ElRonno
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Digitaal naar dia

Bericht door ElRonno » zo nov 23 2008 6:39 pm

Als zijstap: waarom doe je dat en wat betaal je daarvoor?

Bij Procolor in Enschede is dat zo te lezen 15 euro per kleinbeeld dia.

thom

Bericht door thom » zo nov 23 2008 11:50 pm

Ik heb vaak nog dia's nodig voor subsidie aanvragen. Meestal maak ik van mijn tentoonstellingen digitale en dia opnames.
Vooral voor de overzicht foto's. Omdat ik vaak te maken heb met verschillende lichtbronnen (daglicht, spot en tl in een ruimte),
is het makelijk om eerst een digitale foto te maken, deze te bewerken, en weer op dia te zetten.
Kwaliteit hiervan is niet super maar voor de overzicht foto's is dit niet zo'n probleem.

Betaal hier in Finland 6€ per stuk, wordt goedkoper als ik er meer dan 20 laat maken.
En nog bedankt voor de info natuurlijk,

Groet,
Thom.

thom

Bericht door thom » vr nov 28 2008 8:07 pm

Ik merk dat er weinig Nikonclubbers zich hier mee bezig houden.

Anyway, ga hier nog even over doorzeuren. Voor het maken van een dia van digitale informatie
maak ik een tiff plaatje van 36 bij 24 mm met een dpi van 4200. Klinkt dit jullie bekend in de oren of
kan dit beter?

Groet, Thom.

Fotomarius
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Fotomarius » zo nov 30 2008 4:55 pm

Nooit van gehoord, dit is voor mij nieuw… :roll:

Deze manier is wel erg omslachtig…ik zou simpel gewoon dia’s fotograferen met een analoge camera, en als je het goed doet kom er geweldig mooi werk voor de dag… :wink:
Met groet, Marius...

thom

Bericht door thom » di dec 02 2008 7:37 am

Helemaal mee eens. Meestal gebruik ik de analoog en de digitaal, maar af en toe kan ik met het digitale beeld
iets meer kanten op. Maar voor dia's maken is het analoog schieten natuurlijk, meestal met een velvia filmpje,
het beste. Toch vreemd dat zo weinig mensen hier ervaring mee hebben. Als je iets wil projecteren is deze manier
toch een stuk beter dan digitaal projecteren met een beamer.

Groet,
Thom.

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”