Wat kost trouwens een M42 adapter voor Nikon, en heeft dit ook bepaalde nadelen

Ik heb de lens in PK vatting. Je moet hem wel een aantal stops dichtdraaien wil je er wat fatsoenlijks uitkrijgen. Worden trouwens vrij regelmatig op ebay aangeboden. Manueel maakt niet uit, de scherptediepte is toch gigantisch. Met FX word door Nikon bedoeld, digitaal volkleinbeeld. Ben zelf ook niet kapot van deze term.Marinus84 schreef:Deze lens bestaat alleen voor FullFrame, dat noemen jullie geloof ik FX. (Full resolution ofzo?)
Ik heb deze lens in mijn bezit voor PENTAX, er bestaat alleen een manuele versie van. De infinity focus werkt niet of slecht, en de lens moet 'gehacked' worden om de infinity focus te fixen. Bij sommige tweedehandsjes is dit al gedaan. Op het moment ga ik mijn Pentax variant verkopen, het is een collectors item, maar ik doe hem weg voor 150 euro.
Let er goed op dat alle filters voor in de achterkant van de lens er bij zitten, anders kan je niet scherpstellen zonder de transparante filter. Die vergroot namelijk ietsjes.
Pruimpit, jij hebt ook Pentax, mocht je hem willen kopen, ik heb de lens met alle originele accesoires, inc. het boekje, doosje en alles. Zelfs nog de doos waarin hij vanuit Rusland is gestuurd.
Voor vragen, ask me
Marinus