workshops...?

Discussies over opleidingen, cursussen, boeken en websites op het gebied van fotografie
Plaats reactie
JanF

workshops...?

Bericht door JanF » vr nov 14 2008 3:14 pm

Hoi allemaal,

Ik zit de laatste tijd te denken dat het me leuk lijkt om eens wat workshops te geven.
Volgens mij kan ik redelijk duidelijk informatie doorgeven en ligt dit mij wel.

Ik zit te denken aan bijvoorbeeld:
- Studio lichtopstellingen
- Model fotografie (omgang met modellen, het aansturen en waar vind ik modellen)
- Nabewerking
- Geld verdienen met fotografie (waar zijn mijn klanten en hoe verkoop ik mezelf)

Zou hier animo voor zijn? Welke onderwerpen het meest? Of heeft iemand suggesties voor andere onderwerpen.

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: workshops...?

Bericht door noogle » vr nov 14 2008 3:40 pm

Hoi Jan,

Klinkt erg leuk, ik vind de laatste eigenlijk wel erg origineel, heb nog nooit van zo'n workshop gehoord (zal uiteraard wel bestaan hoor)
Studio-opstellingen in kleine ruimtes zou wel leuk zijn denk ik, zeker voor de huis- tuin- en keukenfotograaf (klinkt oneerbiediger dan ik het bedoel overigens)

Groet,

Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com

jpauwels

Bericht door jpauwels » vr nov 14 2008 3:51 pm

Hoi Jan,

Mij lijken de laatste twee wel interessant.

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » vr nov 14 2008 4:39 pm

Misschien is het een idee eea eens met Onno te bespreken, hij regelt de activiteiten vanuit het bestuur.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

JanF

Bericht door JanF » vr nov 14 2008 7:43 pm

noogle schreef: Klinkt erg leuk, ik vind de laatste eigenlijk wel erg origineel, heb nog nooit van zo'n workshop gehoord (zal uiteraard wel bestaan hoor)
Ik weet niet of het bestaat. Ik zie wel een hoop mensen die geweldig fotograferen en graag hun werk hier van zouden willen maken, maar dit niet voor elkaar krijgen.
Vandaar dat idee.

Studio-opstellingen in kleine ruimtes zou wel leuk zijn denk ik, zeker voor de huis- tuin- en keukenfotograaf (klinkt oneerbiediger dan ik het bedoel overigens)
Kleine ruimtes zouden zeker aan bod komen. Soms zet ik een model 10cm van een softbox af... ook al heb ik de ruimte :P

JanF

Bericht door JanF » vr nov 14 2008 7:46 pm

chip54 schreef:Misschien is het een idee eea eens met Onno te bespreken, hij regelt de activiteiten vanuit het bestuur.
Activiteiten? Bestuur?.... af en toe vergeet ik even dat er natuurlijk een club achter dit forum zit.
Ik weet dus niet eens of het wel geoorloofd is dat ik deze oproep doe.... (ben niet eens clublid)

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » vr nov 14 2008 9:35 pm

JanF schreef:
chip54 schreef:Misschien is het een idee eea eens met Onno te bespreken, hij regelt de activiteiten vanuit het bestuur.
Activiteiten? Bestuur?.... af en toe vergeet ik even dat er natuurlijk een club achter dit forum zit.
Ik weet dus niet eens of het wel geoorloofd is dat ik deze oproep doe.... (ben niet eens clublid)
Dat laatste kun je heel makkelijk worden! :mryellow:
Maakt de rest wel zo makkelijk!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr nov 14 2008 11:21 pm

JanF schreef:Activiteiten? Bestuur?.... af en toe vergeet ik even dat er natuurlijk een club achter dit forum zit.
Ik geloof dat als je iets te bieden hebt, we soms ineens erg makkelijk zijn... :twisted:

Het idee om er een clubactiviteit van te maken is natuurlijk dat wij als club eventueel wat faciliteiten kunnen bieden om een en ander mogelijk te maken. Dat het daardoor een "clubleden only" ding wordt is dan ook wel weer logisch.

Maar eigenlijk moet Onno zich hier even tegenaan bemoeien; die is hoofd activiteiten van de club.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Onno
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Onno » za nov 15 2008 12:24 am

JanF schreef:Activiteiten? Bestuur?.... af en toe vergeet ik even dat er natuurlijk een club achter dit forum zit.
Uiteraard is dat geoorloofd. Goede initiatieven worden zeer gewaardeerd. :)
Je hebt mail.

j.brinkgreve
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door j.brinkgreve » zo nov 30 2008 4:32 pm

Lijkt me leuk en leerzaam een workshop over studiofotografie

Gr.Joost

bobofoto

Bericht door bobofoto » wo dec 03 2008 11:06 pm

Ik ben geintreseerd in alle vormen van workshops, zelfs als je gewoon een beginnersworkshop[ zou geven.

en wat het lidmaatschap betreft die 27 euro heb je zo terug verdiend.

Plaats reactie

Terug naar “Opleidingen/cursussen/boeken/websites”