Is het mogelijk om de volgende flitsers aan elkaar te "koppelen":
Nikon SB 900 en de Sigma EM 140 ringflitser in de combinatie Slave en Master.
Zo ja. hoe moet ik dat instellen?
Camera Nikon D80
Nikon SB 900 in combinatie met Sigma EM 140
Re: Nikon SB 900 in combinatie met Sigma EM 140
Hoi Ben,
Bij deze wil ik je welkom heten hier op het forum. Ik zou het niet durven zeggen of dit echt gaat werken. Er zijn twee manieren voor:
Voorbeeld I:
1) D80 ingebouwde flitser op commander zetten (zie pagina 96 handleiding)
2) SB-900 op Remote (aan / uit schakelaar) en zorg dat het kanaal én de groep gelijk is aan die je op de D-80 hebt ingesteld (zie D45 handleiding)
3) EM-140 op slave en ook kanaal en groep gelijk houden zoals je op je camera hebt ingesteld
combinatie 1 & 2 werken 100% zeker, of de Sigma er dan ook zin in heeft durf ik niet te zeggen.
Voorbeeld II:
1) SB-900 op de D80 en dan in Master stand draaien (zie D39 - D48 van je SB-900 handleiding)
2) EM-140 op slave
Ook hier geldt, of deze combinatie werkt weet ik niet, kwestie van uitproberen.
Suc6 en laat wat horen als het gelukt is.
ALE
Bij deze wil ik je welkom heten hier op het forum. Ik zou het niet durven zeggen of dit echt gaat werken. Er zijn twee manieren voor:
Voorbeeld I:
1) D80 ingebouwde flitser op commander zetten (zie pagina 96 handleiding)
2) SB-900 op Remote (aan / uit schakelaar) en zorg dat het kanaal én de groep gelijk is aan die je op de D-80 hebt ingesteld (zie D45 handleiding)
3) EM-140 op slave en ook kanaal en groep gelijk houden zoals je op je camera hebt ingesteld
combinatie 1 & 2 werken 100% zeker, of de Sigma er dan ook zin in heeft durf ik niet te zeggen.
Voorbeeld II:
1) SB-900 op de D80 en dan in Master stand draaien (zie D39 - D48 van je SB-900 handleiding)
2) EM-140 op slave
Ook hier geldt, of deze combinatie werkt weet ik niet, kwestie van uitproberen.
Suc6 en laat wat horen als het gelukt is.
ALE
Laatst gewijzigd door ALE op do dec 04 2008 4:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
Bedankt voor je reactie.
Inderdaad opties 1 en 2 werken perfect. De samenwerking tussen mijn D80 en de SB900 lopen gesmeerd.
Dit kan ik nog niet zeggen van de samenwerking tussen de sigma EM 140 DG die ik dan toch als master flitser op de D80 wil gebruiken en de SB 900 die ik dan als slave wil gebruiken. Voor zover ik het kan beoordelen heeft de SB900 absoluut geen zin om een ondergeschikte rol te spelen. Hij laat dit ook duidelijk merken door zijn aanwezigheid wel door het contact te tonen met zijn oplichtende lampjes maar op het moment supreme het geluid van een brandweerwagen te geven. Neen, de juiste instellingen zijn door mij nog niet gevonden. Is het zeker dat de combinatie tussen de ringflitser en de sb900 mogelijk is=
Inderdaad opties 1 en 2 werken perfect. De samenwerking tussen mijn D80 en de SB900 lopen gesmeerd.
Dit kan ik nog niet zeggen van de samenwerking tussen de sigma EM 140 DG die ik dan toch als master flitser op de D80 wil gebruiken en de SB 900 die ik dan als slave wil gebruiken. Voor zover ik het kan beoordelen heeft de SB900 absoluut geen zin om een ondergeschikte rol te spelen. Hij laat dit ook duidelijk merken door zijn aanwezigheid wel door het contact te tonen met zijn oplichtende lampjes maar op het moment supreme het geluid van een brandweerwagen te geven. Neen, de juiste instellingen zijn door mij nog niet gevonden. Is het zeker dat de combinatie tussen de ringflitser en de sb900 mogelijk is=
Ok, je wil de EM-140 DG als hoofdflitser gebruiken. Hmm... stel je SB900 is in op: SU-4-type draadloze flitssturing "ON". Hoe ? Zie pagina C22 van je handleiding. Daarna de aan/uit schakelaar gewoon op Remote zetten en flits op auto laten staan. Denk, althans ik hoop, dat er hierna een lach op je gezicht verschijnt.
Let me know,
ALE
Let me know,
ALE
Ale,
Ja,ja, de glimlach is aanwezig. Een geweldige tip. Bedankt.Ik had denk ik nooit zelf de oplossing gevonden. Nu kan ik expirimenteren.
Vr.groet,
Ben
Ja,ja, de glimlach is aanwezig. Een geweldige tip. Bedankt.Ik had denk ik nooit zelf de oplossing gevonden. Nu kan ik expirimenteren.
Vr.groet,
Ben
Mooi, heel veel plezier gewenst en laat een keer het resultaat zien.
Een flitsende groet,
ALE
Een flitsende groet,
ALE