fotoshoot met een blondje (LC Comet)

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
luc
Forumlid
Forumlid

fotoshoot met een blondje (LC Comet)

Bericht door luc » wo dec 03 2008 11:40 pm

Wel een butterscotch blondje :D

Omdat er op internet weinig mooi fotomateriaal beschikbaar is van de London City Comet (een in China gebouwde Telecaster copie) heb ik zelf maar een soort product shoot gedaan in onze tijdelijk tot studio verbouwde woonkamer. Gebruikte objectieven 70-300 VR 50mm f1.8 en 18-70 D200 en SB 600.
Voor de liefhebbers: de Comet speelt geweldig en klinkt als een echte Classic Telecaster. Verder is de kwaliteit gezien de prijs 209 euro verrassend goed en ook wat betreft de afwerking is er niets op aan te merken een geheimpje: er zitten gewoon di'marzio oem elementen in verder lees je vaak dat de stemmechanieken verlopen maar als je gewoon de schroefjes wat strakker aandraait is de boel zo stemvast als een duitse bunker.
1#
Afbeelding
2#
Afbeelding
3#
Afbeelding
4#
Afbeelding
5#
Afbeelding
6#
Afbeelding
7#
Afbeelding
8#
Afbeelding
9#
Afbeelding
Laatst gewijzigd door luc op do dec 04 2008 4:05 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: fotoshoot met een blondje (LC Comet)

Bericht door Eeuw » wo dec 03 2008 11:48 pm

Hoewel ik nix heb met gitaar vind ik nr 3 en de laatste heel leuk. Ik voorspel veel waardering voor nr 3 vanwege de leuke spiegeling. De kleurtjes komen lekker over.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » wo dec 03 2008 11:56 pm

Die voorspelling komt wat mij betreft al uit Eeuw, nummer 3 is een topper. Eigenlijk vind ik ze allemaal heerlijk om naar te kijken. Mooi belicht, goed op kleur, fijne contrast en mooi scherp waar het moet.
Chapeau,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » do dec 04 2008 7:31 am

Hoi Luc,

Had je foto's gisteren al gezien en wil hier toch ook nog even melden dat ik ze prachtig vind.
Mooie warme opnames, perfect belicht en lekkere kleuren.
Zoals voorgaande sprekers heeft ook Nr 3 mijn voorkeur uit deze serie maar wat mij betreft kan de gehele serie zo in de brochure gebruikt worden.

Groeten, Gino :D
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

CorH

Bericht door CorH » do dec 04 2008 7:47 am

Mooie serie Luc

Is hij van jou?

Ruudje

Bericht door Ruudje » do dec 04 2008 9:15 am

Leuk lekker blondje ! ;)

Ik heb dit type gitaar ook vaak uitgeprobeerd! Maar ben later voor een Gibson standard (sparkle) gevallen..

Vind de foto`s mooi, mis wel bij foto 4 de type plaat beschrijving (als deze er is) en foto 8 zou ik eruit halen/laten..

gr Ruudje

Zatoichi

Bericht door Zatoichi » do dec 04 2008 10:43 am

Ik vindt dat je de gitaar voor de juiste sfeer wel een beetje moet relicen...
Verder vindt ik de foto's goed gelukt. De kleur komt goed over.

Woudschim

Bericht door Woudschim » do dec 04 2008 11:15 am

Leuk idee. Het doek op de achtergrond werkt ook goed.

Je composities zijn alleen niet altijd even strak, en de stofjes op de gitaar maken dat ik het toch een wat rammelende serie vind.

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » do dec 04 2008 12:08 pm

Ruudje schreef:Leuk lekker blondje ! ;)

Ik heb dit type gitaar ook vaak uitgeprobeerd! Maar ben later voor een Gibson standard (sparkle) gevallen..

Vind de foto`s mooi, mis wel bij foto 4 de type plaat beschrijving (als deze er is) en foto 8 zou ik eruit halen/laten..

gr Ruudje
Geen type plaat als ik goed begrijp wat je bedoeld. Maar ik speel al meer dan 20 jaar op een les paul studio en wilde toch wel eens iets anders proberen.
Afbeelding

@Woudschim, Het doek in de achtergrond zijn gewoon onze gordijnen. Ik denk dat ik weet wat je bedoeld met de net niet helemaal strakke compo's, is ook wel een beetje door ruimte gebrek veroorzaakt en uiteraard is een woonkamer niet te vergelijken met een prof fotostudio. Alles reflecteerd in een gitaar dus ben je daar zeer beperkt. Ook wat betreft de stofjes. Je kunt alles nog zo goed schoonmaken maar je ziet ze toch snel terug in je opnames. Misschien dat je dan toch aan een cleanroom achtig iets moet gaan denken en dat vind ik toch net iets te ver gaan, Maar je hebt zeker een punt.

Luc.
flickr

Pindar01

Bericht door Pindar01 » do dec 04 2008 1:23 pm

Mooie shoot!

3 en 6 my favorits 8)

Marinus84

Bericht door Marinus84 » do dec 04 2008 3:00 pm

Bij foto #2 zou ik wat van de onderkant halen, de vignettering op de foto's vind ik erg mooi staan bij dit onderwerp.
Op foto #3 is het misschien mooi om de hoek wat extremer te maken, en om de scherptediepte wat extremer te maken. Hierdoor isoleer je de knop nóg meer :)

Verder is het een leuke setting.

mikemix

Bericht door mikemix » do dec 04 2008 4:51 pm

Lachen, die E209,-
Nette platen, Luc.
Staan ze al op de site v/d fabrikant?

Werner
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Werner » do dec 04 2008 7:20 pm

Mooie platen Luc, zeker nummer drie voor mij, leuke inkijk in je huiskamer..... :D

Weer iets geleerd, dacht dat het bij Fender en Gibson ophield met gitaren.......... :oops: niet dus...
http://www.urban-avp.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

SigridKlop

Bericht door SigridKlop » do dec 04 2008 11:08 pm

Hoi,
Kom hem nog niet vaak tegen, maar voor mij is nummer 5 absoluut favoriet. Heb ook niets met gitaren, maar vond dit toch erg prettig om naar te kijken. Gordijnen doen het leuk als achterdoek. Wel heb ik het idee soms veel ruis te zien op de foto's. Gr, Sigrid

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » vr dec 05 2008 12:02 am

SigridKlop schreef:Hoi,
Kom hem nog niet vaak tegen, maar voor mij is nummer 5 absoluut favoriet. Heb ook niets met gitaren, maar vond dit toch erg prettig om naar te kijken. Gordijnen doen het leuk als achterdoek. Wel heb ik het idee soms veel ruis te zien op de foto's. Gr, Sigrid
Ik denk dat je bedoeld in de foto's van de kop van de hals dat lijkt op ruis maar zit gewoon in het hout van de hals.
Maarja wat wil je? Voor 209 euro ook nog een volledig ruisvrije gitaar :D

Luc.
flickr

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”