Knipperende ISO Auto
Knipperende ISO Auto
Zodra ik mijn camera aanzet blijft in het LCD-display de tekst ISO-Auto maar knipperen. Ik heb de gebruiksaanwijzing een paar maal doorgelezen, maar kan er niets over vinden. Kan iemand mij vertellen wat de reden is dat deze tekst knipperd?
Alvast bedankt,
Bram
Alvast bedankt,
Bram
Bedankt voor jullie reactie. Dat ISO-auto knippert omdat hij aanstaat was mij opgevallen, maar het waarom begrijp ik niet. Na het lezen van pagina 152/153 van mijn handleiding is het mij nog steeds niet duidelijk waarom de tekst knippert. Het zal vast wel aan mij liggen dat het voor mij niet duidelijk is, maar als het voor jullie begrijpbaar is probeer het mij dan uit te leggen.
groetjes,
Bram
groetjes,
Bram
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Het is me nu niet helemaal duidelijk wat je niet snapt.
Zoals je het zegt is dat je niet snapt waarom de tekst knippert, terwijl je wel snapt dat de tekst knippert omdat iso-auto aan staat.
Het knipperen is de indicatie dat iso-auto aan staat, als iso-auto uit staat dan zie je de tekst niet.
Of bedoelde je dat je niet snapt wat iso-auto doet? Iso-auto stelt de iso waarde bij als de camera denkt dat je met je instellingen geen corecte belichting kunt krijgen.
Ik heb iso-auto uit staan.
Zoals je het zegt is dat je niet snapt waarom de tekst knippert, terwijl je wel snapt dat de tekst knippert omdat iso-auto aan staat.

Het knipperen is de indicatie dat iso-auto aan staat, als iso-auto uit staat dan zie je de tekst niet.
Of bedoelde je dat je niet snapt wat iso-auto doet? Iso-auto stelt de iso waarde bij als de camera denkt dat je met je instellingen geen corecte belichting kunt krijgen.
Ik heb iso-auto uit staan.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Ha Roelof, Ik snap wel wat auto ISO is, maar waarom hij knippert niet. Ja hij knippert omdat hij op auto staat, maar meestal knippert er iets omdat er iets niet goed is.
In de handleiding staat het volgende: Wanneer de gevoeligheid wordt gewijzigd ten opzichte van de waarde die door de gebruiker werd geselecteerd knipperen deze aanduidingen en de gewijzigde waarde verschijnt in de zoeker.
Het enige wat ik doe is ISO op auto zetten en verder verander ik niets. Dus naar mijn mening zou er niets moeten knipperen, want ik heb geen veranderingen aangebracht. Waarom knippert ISO auto dan toch?
Ik hoop dat ik mijn vraag nu iets begrijpbaarder heb gesteld.
groet, Bram
In de handleiding staat het volgende: Wanneer de gevoeligheid wordt gewijzigd ten opzichte van de waarde die door de gebruiker werd geselecteerd knipperen deze aanduidingen en de gewijzigde waarde verschijnt in de zoeker.
Het enige wat ik doe is ISO op auto zetten en verder verander ik niets. Dus naar mijn mening zou er niets moeten knipperen, want ik heb geen veranderingen aangebracht. Waarom knippert ISO auto dan toch?
groet, Bram
Bram schreef:Ha Roelof, Ik snap wel wat auto ISO is, maar waarom hij knippert niet. Ja hij knippert omdat hij op auto staat, maar meestal knippert er iets omdat er iets niet goed is.
groet, Bram
Als je ISO op 200 heb ingesteld (of nog hebt staan) samen met Auto-ISO dan zal, als de camera naar ISO 400 gaat, je ISO 400 zien aangegeven en zal Auto-ISO knipperen.