WT-4 met ASUS EEEpc 100h

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Plaats reactie
wblink
Forumlid
Forumlid

WT-4 met ASUS EEEpc 100h

Bericht door wblink » do dec 04 2008 7:12 pm

Hoi,

Ik heb bovenstaand spul werkend, maar nu blijkt dat de ASUS dit alleen trekt (Camera Contol Pro 2) als ie netvoeding heeft en maximale prestaties levert.
Opties nu:
Zorgen voor permanente voeding (12V auto, (nog) geen idee of ASUS zoiets levert.)
ASUS permanent in hoge prestatie zetten, batterijduur dan onbekend, maar kort denk ik.
Andere maatregelen, en da's waarom ik dit hier schrijf: herkent iemand dit en/of heeft "iemand" dan ook mogelijke oplossingen?
Willem.

rovinge

Re: WT-4 met ASUS EEEpc 100h

Bericht door rovinge » vr dec 05 2008 4:11 pm

Bedoel je dat de WLAN kaart/verbinding met de WT-4 het 'net' trekt of slecht ontvangst heeft, of iets anders?

Slecht ontvangst van ingebouwde WLAN adapter op ASUS tablet PC (R2H) zijn me bekend. Wellicht hetzelfde met de EEEpc? Hoewel de ontvangst/verbinding met mijn tablet PC niet beter ging werken als ik 'm aansloot op de adapter. Nog een oplossing is het gebruiken van een losse WLAN CF adapter (weet niet of EEEpc CF-card slot heeft).

De WT-4 in combinatie met een Medion Akoya mini laptop werkt normaal; Heb ik geen wegvallende of slechte verbindingen.

Roel

wblink
Forumlid
Forumlid

Bericht door wblink » za dec 06 2008 3:20 pm

rovinge schreef:Bedoel je dat de WLAN kaart/verbinding met de WT-4 het 'net' trekt of slecht ontvangst heeft, of iets anders?

Slecht ontvangst van ingebouwde WLAN adapter op ASUS tablet PC (R2H) zijn me bekend. Wellicht hetzelfde met de EEEpc? Hoewel de ontvangst/verbinding met mijn tablet PC niet beter ging werken als ik 'm aansloot op de adapter. Nog een oplossing is het gebruiken van een losse WLAN CF adapter (weet niet of EEEpc CF-card slot heeft).

De WT-4 in combinatie met een Medion Akoya mini laptop werkt normaal; Heb ik geen wegvallende of slechte verbindingen.

Roel
De wifi verbinding is ok. De werking van NCC2 ook. Ik vrees dat het prgm teveel van mijn Asus EEEPC 1000H vraagt in batterij modus.
Willem.

wblink
Forumlid
Forumlid

Bericht door wblink » za dec 06 2008 5:40 pm

Dag,

Ik heb inmiddels voor de ASUS een car-lader gevonden, dat zal mij verder helpen. De functie die in de ASUS zelf zit om de prestaties naar max te brengen voldoen blijkbaar niet aan de verwachtingen van NCC2. Rra betekent dus sat ik die methode niet zonder ac of car kan gevruiken: jammer.
Ik blijf dus verder zoeken.
Als iemand een suggestie heeft: graag.
Willem.

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » za dec 06 2008 5:51 pm

Heerlijk, zo'n topic waar je NIETS van begrijpt.
Ga door!

wblink
Forumlid
Forumlid

Bericht door wblink » za dec 06 2008 7:02 pm

Marten schreef:Heerlijk, zo'n topic waar je NIETS van begrijpt.
Ga door!
Voor jou (en andere lezers van dit bericht die het dan WEL begrijpen):

Volgend probleem: ik krijg vrij snel een melding van de camera naar NCC2 dat livevieuw niet kan worden gebruikt omdat de batterij van de cameara een te laag nivo heeft terwijl de camera (D3) aangeeft dat ie 50% heeft.

Moet dus nog proberen of dat OOK geldt voor liveview ZONDER NCCP.

Als je 't volgt kan jij dat OOK proberen Marten.

't Is niet ECHT moeilijk.

Overigens bedoelde ik de ASUS EEE pc 1000H, tikfoutje sorry.

Welkom in de klas overigens :-)
Willem.

annet

Bericht door annet » wo jan 07 2009 8:30 am

Ik overweeg de aanschaf van de WT-4 in combinatie met mijn D700 en Asus EeePC 1000H. Is het probleem van het geringe vermogen in de accumodus inmiddels opgelost of moet de EeePC nog steeds altijd op ac of 12 V? Ik heb inmiddels wel een accu met een groter vermogen aangeschaft voor mijn Eeetje (8800mAh in plaats van 6600mAh).

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”