Joodse begraafplaats Oisterwijk

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Werner
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Joodse begraafplaats Oisterwijk

Bericht door Werner » zo dec 07 2008 3:39 pm

Ben vandaag even geweest. Er volgen er meer......dochter wil nu op laptop... :cry:

Afbeelding

Nu de rest:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de kleuren versie:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Werner op di dec 09 2008 9:36 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
http://www.urban-avp.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Ciska

Re: Joodse begraafplaats Oisterwijk

Bericht door Ciska » zo dec 07 2008 4:07 pm

Mooie foto, alleen iets te donker.
Wist je trouwens als je een joodse begraafplaats betreed, dat je dan als man een keppeltje moet op hebben en een vrouw een hoofddoekje? Ik ben hier in Deventer er eens op aangesproken dat dat wel zo beleeft was.

Werner
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Werner » zo dec 07 2008 4:27 pm

Klopt helemaal,

Voor m'n werk betreed ik veelvuldig Christelijke kerken en daar gaan de petjes juist af.....
Laatst gewijzigd door Werner op zo dec 07 2008 8:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

woudew
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door woudew » zo dec 07 2008 7:15 pm

Als je in Rome bent, .....

Ik vind ze overigens ook iets te donker

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » zo dec 07 2008 7:26 pm

Werner schreef:Klopt helemaal, maar deze was gesloten en heb er twee hekwerken voor getrotseerd, dus er zal niemand anders geweest zijn.....
Wat een KUL argument.
Je hebt je te gedragen op een begraafplaats conform de regels die daar gelden. Of je nu wel of niet in je eentje bent.
Over het hek klimmen van welke begraafplaats dan ook, getuigt bovendien van weinig respect.

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » zo dec 07 2008 7:34 pm

Marten schreef:Wat een KUL argument.
Je hebt je te gedragen op een begraafplaats conform de regels die daar gelden. Of je nu wel of niet in je eentje bent.
Over het hek klimmen van welke begraafplaats dan ook, getuigt bovendien van weinig respect.
Mee eens, een begraafplaats illegaal betreden is geen Urban Exploring. Er zijn grenzen die we moeten respecteren.

Mike-Nikon
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Mike-Nikon » zo dec 07 2008 8:01 pm

Ziet er goed uit Werner....

Sommige zijn op mijn scherm iets te donker.
Vindt je kader wel iets te groot en trekt de aandacht weg van je mooie platen.....
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.

Werner
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Werner » zo dec 07 2008 8:05 pm

Ben het helemaal met jullie eens........maar als je de plaatselijke delver hebt gesproken om er te mogen fotograferen en die zegt dit zelf ligt het anders :!: Hij had geen tijd vandaag en ik kon alleen vandaag :!: Vandaar, maar ik heb niet het gevoel dat ik iedereen moet overtuigen en het hele verhaal erbij moet vermelden, het gaat om de foto's. En als iemand zich geroepen voelt om een discussie aan te gaan over respect, is hij bij mij aan het juiste adres. Elke dag werk ik in de kerk, meer dan pastor,pastoor, dominee of wat dan ook. En ergens niet respektvol mee omgaan, zoals mijn handeling volgens jullie, is dan nog het simpelste verhaal, ik ken er daar lusten de honden geen brood van........Ik ken mijn grenzen wel.

De foto's zijn bewust donker gehouden, is mijn smaak. Begrijp de reaktie overigens wel....

pbreev

Bericht door pbreev » zo dec 07 2008 8:16 pm

Respect ja!

Maar deze begraafplaatsen zijn afgesloten en worden niet meer onderhouden (althans zo ziet het er uit). Dat is ook weining respectvol. Hopelijk brengt Werner de aandacht weer terug en ziet het er binnenkort weer beter uit.

Wij hebben hier in Zwolle ook zo'n begraafplaats. Een joodse begraafplaats, afgesloten en niet meer onderhouden. Niet echt respectvol in mijn mening. Ook vaak getwijfeld of ik daar niet zou/kon fotograferen. Een mooie sessie maken en daarmee de begraafplaats onder de aandacht brengen en hopelijk weer wat onderhoud en daarmee respect terug voor de begraafplaats...

Ach een andere kijk op respect voor .... sorry.

Groet Patrick

Werner
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Werner » zo dec 07 2008 8:18 pm

pbreev schreef:Respect ja!

Maar deze begraafplaatsen zijn afgesloten en worden niet meer onderhouden (althans zo ziet het er uit). Dat is ook weining respectvol. Hopelijk brengt Werner de aandacht weer terug en ziet het er binnenkort weer beter uit.

Wij hebben hier in Zwolle ook zo'n begraafplaats. Een joodse begraafplaats, afgesloten en niet meer onderhouden. Niet echt respectvol in mijn mening. Ook vaak getwijfeld of ik daar niet zou/kon fotograferen. Een mooie sessie maken en daarmee de begraafplaats onder de aandacht brengen en hopelijk weer wat onderhoud en daarmee respect terug voor de begraafplaats...

Ach een andere kijk op respect voor .... sorry.

Groet Patrick
Dank je Patrick....

Marceld
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marceld » zo dec 07 2008 8:40 pm

Mooie platen Werner!
We spreken zaterdag wel wat af voor die ene begraafplaats, weet je nog? :D

groet,
marcel
Nikon D750 • Nikon AF-S 14-24 2.8 • Nikon AF-S 24-70 2.8 • Nikon AF-D 50 1.8 • AF-S 85 1.8G • SB-800 • Gitzo GK2542 met GH3382QD

Urban exploring sinds 2008

Flickr[/size]

pbreev

Bericht door pbreev » zo dec 07 2008 8:42 pm

Alsjeblieft Werner.

Sorry ik heb niet eens je foto's beoordeeld... dit soort reacties raakt mij altijd zo dat ik gelijk "moet" reageren.

Mooie foto's maar iets te donker ( al past het wel bij het onderwerp) naar mijn mening. Maar misschien heeft dat met technisch goed fotograferen te maken. Ik zit pas in die fase ... artistiek moet ik nog worden in fotografie :-)

Groet en succes Werner

GSAndré

Bericht door GSAndré » zo dec 07 2008 8:50 pm

Vindt ze heel stemmig !

george013

Bericht door george013 » zo dec 07 2008 8:55 pm

Joodse begraafplaatsen worden niet geruimd. Daarom zijn er ook veel oude graven te vinden. Onderhouden van deze graven heeft dan geen emotionele waarde meer. Kijk naar de joodse befraafplaats in Praag, een toeristische trekpleister. Graven op elkaar gestapelt. Geeft een fotografisch mooi beeld..
Maar niet alleen joodse begraafplaatsen. Waarom niet eenzelfde afkeuring,gevoel, over Pere Lachaise in Parijs? Toeristisch trekpleister van hier tot gunder. En maar trippen op al die bekende namen.
Werner heeft geen spot gedreven maar alleen geregistreerd. Ik wil dit wel vaker zo zien.
Voor degene die geinteresseerd zijn in de begraafplaats : http://www.historietilburg.nl/tijdschrift/6.3/271.htm. Ik hoop dat dit dezelfde is.

De dood ( begraafplaats) is niet iets wat je moet wegdrukken. Het hoort bij het leven.
George

Mike-Nikon
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Mike-Nikon » zo dec 07 2008 9:02 pm

Laten we het aub laten bij het beoordelen van Werner zijn foto's.

Of dit gedaan is met geen gevoel van respect staat hier niet ter discussie.
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”