Heb je nog wat aan de scherpsteltips gehad van Irwan???
Groeten, Gino

Ik begrijp er niets van, de foto's zijn gemaakt in sRGB maar als ik ze omzet nan NEFF naar JPEG met pscs3 zijn ze niet meer sRGB.Pancarans schreef: Wat de kleuren betreft is het niet zo vreemd dat ze wat apart eruit zien. De platen zijn allemaal Adobe RGB. In Safari zien ze er al wat beter uit. Dus even de platen omzetten naar sRGB en ook in IE zien ze er wat beter uit.
Kees allereerts vind ik de platen van de update geweldig!KvP schreef:Ik begrijp er niets van, de foto's zijn gemaakt in sRGB maar als ik ze omzet nan NEFF naar JPEG met pscs3 zijn ze niet meer sRGB.
Hoe zet ik dat terug?
De rest van de vragen en reacties beantwoord ik
later vanavond.
Je moet denken dat elke foto anders is, is mijn mening. de omstandigheden veranderen, de zon dook telkens weg, dus ook steeds ander licht. Ik vind dat (al is het een serie) niet elke foto dezelfde kleur hoef te hebben.Patrick schreef: Ik zou allereerst even proberen de kleuren een beetje hetzelfde te krijgen over de diverse foto's heen. Ze verschillen nu te veel als je ze als serie toont.
Geen pitbulls, ik ken het ras niet, ben geen hondenkenner.olle_griese schreef:zijn de honden op foto 3 en 4 pitbulls?
9-punts autofocus, continu. omzetten gebeurd ondertussen, waar ik stond is direct de eerste bocht na de start, daar zit de vaart er nog goed in.Pancarans schreef:ik ben benieuwd welke focusinstellingen je gebruikt hebt.
Dus even de platen omzetten naar sRGB
Met welke snelheid lopen ze nou zo'n beetje?
Wel geexperimenteeerd ermee jaNikon Gino schreef:Heb je nog wat aan de scherpsteltips gehad van Irwan???
Ik gebruikte de beste telezoom ter wereld, de 80-200 AF-Spaulderidder schreef:Wil je aangeven hoe je dit hebt gedaan? Welke lens is er gebruikt etc.
Vind ik persoonlijk de minste omdat ik de snelheid te laag vond, zo heb ik er nog wel meer. zo zie je maar dat smaken verschillen.Mfoto 2008 schreef:Foto 6 Kees, prachtig.
l
KvP schreef:Omzetten naar SRGB is gelukt, tevens een portretten reeks bijgevoegd.