Mesjogge als je digitaal fotografeert.. deel 2?

Discussies over fotografie met de Nikon F-series en compact camera's
everkaik

Bericht door everkaik » ma feb 12 2007 11:22 pm

Dus: ieder zijn meug, al-dan-niet met Canon :wink:

Lekker iedereen in zijn waarde laten en vooral genieten van fotografie in al zijn facetten. Klaar. :D

GdP

Bericht door GdP » ma feb 12 2007 11:34 pm

everkaik schreef:Dus: ieder zijn meug, al-dan-niet met Canon :wink:

Lekker iedereen in zijn waarde laten en vooral genieten van fotografie in al zijn facetten. Klaar. :D
Canon :shock:
Niet vloeken in de Nikon-kerk he! :D

paparazzi

Bericht door paparazzi » ma feb 12 2007 11:37 pm

zal ik er nog 'n schepje bovenop doen dan? :P
'k heb net 'n fuji finepix f30 besteld als handig zakcameraatje voor erbij 8)

yoyo

Bericht door yoyo » ma feb 12 2007 11:41 pm

En ik ben nog steeds verliefd op mijn PANASONIC LUMIX DMC-FX7 met LEICA objectiefje...
:oops:

GdP

Bericht door GdP » ma feb 12 2007 11:47 pm

:cry: :cry: :cry:

SPIKE

Bericht door SPIKE » ma feb 12 2007 11:48 pm

Beste Hans,

even dollen....in mijn oude analoge camera zitten 4 oplaadbare cellen, of te wel 4X AA 1.2 V.

En deze camera heeft ook U en I nodig.

Ik zal niet zo snel meer overstappen naar analoog.

Maar ik heb al eerder gezegd, ik heb al ruim 30 jaar kiekjes gemaakt met analoge spiegels.
Wat mij is opgevallen dat het anders fotograferen is. Vooral met het flitsen, je moet met digitaal veel meer uit de kast halen, lichtwaardes aanpassen, en te snel een overbelichte foto.

Voor mij vrouw zet ik de D70 in de groene stand Full auto, echt het resultaat t.o.v. mijn oude analoge camera, ook in de vol automatische stand leverde betere foto’s op dan met de D70 in combinatie met de SB 800. De schrik slaat al om mijn hart als ik deze flitser moet gebruiken.
Laatst gewijzigd door SPIKE op di feb 13 2007 12:25 am, 1 keer totaal gewijzigd.

GdP

Bericht door GdP » ma feb 12 2007 11:51 pm

SPIKE schreef:Beste Hans,

even dollen....in mijn oude analoge camera zatten 4 oplaadbare cellen, of te wel 4X AA 1.2 V.

En deze camera heeft ook U en I nodig.

Ik zal niet zo snel meer overstappen naar analoog.

Maar ik heb al eerder gezegd, ik heb al ruim 30 jaar kiekjes gemaakt met analoge spiegels.
Wat mij is opgevallen dat het anders fotograferen is. Vooral met het flitsen, je moet met digitaal veel meer uit de kast halen, lichtwaardes aanpassen, en te snel een overbelichte foto.

Voor mij vrouw zet ik de D70 in de groene stand Full auto, echt het resultaat t.o.v. mijn oude analoge camera, ook in de vol automatische stand leverde betere foto’s op dan met de D70 in combinatie met de SB 800. De schrik slaat al om mijn hart als ik deze flitser moet gebruiken.
In mijn F6 zitten er acht in! :( En die moeten telkens weer opgeladen worden. :twisted:

differhans

Bericht door differhans » di feb 13 2007 12:49 am

Fijn gaan fotograferen er van genieten. Is vaak gezegd. Ook ieder in zijn of haar waarde laten ook. Als aanvulling zou ik willen opmerken: Goed lezen wat er staat en waar het om of over gaat.

Ik heb een analoog hart wat digitaal klopt. Vind ik fijn.

Ik weet waarom ik fotografeer, wat ik wil fotograferen en waarom, en wat ik met het eindresultaat wil.
Nikon heeft dat nog mooier gemaakt.

De reden, dat ik hier op het forum rond zwerf is omdat ik hier van de oprechte liefhebbers veel leer en informatie over aanverwante artikelen krijg. Dank

Vr Gr Hans5

Plaats reactie

Terug naar “Analoog”