D300 - Timelaps?
D300 - Timelaps?
Ik ben benieuwd of de Nikon D300 beschikt over de functie Timelaps. Ik zie het op enkele website's staan en op andere weer niet. Weet iemand of de D300 beschikt over deze functie?
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: D300 - Timelaps?
Ik weet niet wat je met de functie 'timelaps' bedoelt. De D300 kent wel intervalfotografie, fotograferen met vooraf ingestelde tussenpozen. Download een handleiding van de D300 bij Nikon en begin te lezen vanaf pagina 191.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Inderdaad, dat bedoelde ik, intervalfotografie. Dat is mooi!Roelof schreef:Ik weet niet wat je met de functie 'timelaps' bedoelt. De D300 kent wel intervalfotografie, fotograferen met vooraf ingestelde tussenpozen. Download een handleiding van de D300 bij Nikon en begin te lezen vanaf pagina 191.
Hier staan erg goede Timelaps opnames met een tilt en shift lens http://vimeo.com/keithloutit/videos
Veel plezier ermee!
-------------------------------------------
grtz,
Twan
Veel plezier ermee!
-------------------------------------------
grtz,
Twan
"Als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit te werken"
-Mahatma Gandhi, (1869-1948)-
-Mahatma Gandhi, (1869-1948)-
- olle_griese
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Met welk programma speel je die foto,s af?
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends
@Alwin: leuk dat je deze vraag stelt. Heb m'n D300 net en wist (nog) niet dat dit er ook mee kan.
Ben benieuwd of je hierbij tussendoor het diafragma wel kan stellen ...
Heb wel eens met m'n video-camera 6 uur lang (zei de gek) eb en vloed met hele korte filmpjes met timelaps zitten filmen en versneld afgespeeld. Leuke toepassing en nu met foto's. Ga ik me eens in verdiepen. 'Photography meets movie', ook al is zit er geen filmfeature op de D300.TRP schreef:Hier staan erg goede Timelaps opnames met een tilt en shift lens http://vimeo.com/keithloutit/videos
Veel plezier ermee!
Ben benieuwd of je hierbij tussendoor het diafragma wel kan stellen ...
Laatst gewijzigd door Myriad op di dec 09 2008 8:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Timelaps, of op zijn Hollands intervalopname is inderdaad te gek. Ben er ooit mee begonnen met de coolpix 5700.
Je moest daarvoor wel een hele dure afstandsbediening voor aanschaffen en die was ook niet erg betrouwbaar.
De 5700 heeft het door het zeer intensieve gebruik, vnl door timelaps fotografie, het maar een jaarte of 2 uitgehouden.
Nu gebruik ik de D200, stuk betrouwbaarder en makelijker in te stellen. Je moet er wel een stroomadapter bij hebben.
Als je een Mac hebt is het via de iMovie een fluitje van een cent, kan tegenwoordig zelfs op HD kwaliteit.
Succes er mee en groet,
Thom.
Je moest daarvoor wel een hele dure afstandsbediening voor aanschaffen en die was ook niet erg betrouwbaar.
De 5700 heeft het door het zeer intensieve gebruik, vnl door timelaps fotografie, het maar een jaarte of 2 uitgehouden.
Nu gebruik ik de D200, stuk betrouwbaarder en makelijker in te stellen. Je moet er wel een stroomadapter bij hebben.
Als je een Mac hebt is het via de iMovie een fluitje van een cent, kan tegenwoordig zelfs op HD kwaliteit.
Succes er mee en groet,
Thom.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Misschien handig:
http://oxfordeye.co.uk/timelord/timelord.aspx
Lijkt alleen nog niet helemaal klaar te zijn, misschien kun je met een e-mailtje een beta downloaden.
http://oxfordeye.co.uk/timelord/timelord.aspx
Lijkt alleen nog niet helemaal klaar te zijn, misschien kun je met een e-mailtje een beta downloaden.
Vriendelijke groet, Léon Obers