Efteling @ night

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Daniel

Efteling @ night

Bericht door Daniel » wo dec 10 2008 1:02 pm

Ok Heren. Ik heb bij de winterefteling wat foto's gemaakt en wil graag jullie oordeel.

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik de camera nog erg lastig vind in vergelijking met de D40.
Moet je ook meer nadenken voordat je schiet. Hier toch wat foto's.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. Fata Morgana
Afbeelding

4.Fata Morgana
Afbeelding

dodo

Re: Efteling @ night

Bericht door dodo » wo dec 10 2008 1:22 pm

Wat voor camera is dit dan...? Kan stukken beter denk ik.

Daniel

Bericht door Daniel » wo dec 10 2008 1:25 pm

Dit is de D200 met de kitlens van de D40. en laatste foto met de 50mm. Enige nadeel is dat ik geen statief heb. was misschien wat makkelijker geweest. Dan had ik wellicht ook langere sluitertijden kunnen gebruiken. Maar brand los.

jpauwels

Bericht door jpauwels » wo dec 10 2008 1:27 pm

Op Zich hele leuke plaatjes,

Jammer dat je niet iets eerder was om je foto's te maken. (het blauwe uurtje)
De donkere delen hebben dan nog iets detail. en de lucht is dan mooi donker blauw
(er is vast wel iemand die dat nog iets duidelijker kan uitleggen dan ik)
Ik vind vooral 3 een heel lekker sfeertje hebben, al is ie net nog iets te donker
nummer 4 zou ik nog even recht zetten :P

Volgende keer zorgen dat je een statief hebt :wink:

Weef

Bericht door Weef » wo dec 10 2008 1:38 pm

Wat vind je zelf eigenlijk van de foto's??

Daniel

Bericht door Daniel » wo dec 10 2008 1:49 pm

Ik had graag zelf wat meer licht in de foto's gezien. Maar doorhet gebrek aan een statief of een plek om de camera neer te zetten mis ik dat. Ook heb ik nogniet onder knie welke instellingen wanneer moet gebruiken. Ik vind foto 3 wel mooi. De 2e had ik graag een stuk meer licht gehad. Heb ik geprobeerd maar dan word alles een beetje wazig.

De eerste foto mocht ook wel wat sprankelender. Was misschien ook gelukt als ik wat langere sluitertijd had kunnen gebruiken. Tevens vind ik de scherpheid een beetje tegenvallen,. Maar dat zal meer aan de fotograaf liggen als aan de camera. En de kitlens van de D40 goed genoeg voor op een D200 of zijn er betere (betaalbare) oplossingen voor?

mikemix

Bericht door mikemix » wo dec 10 2008 1:51 pm

Er zitten ook dames op dit forum....

Tijd/nacht/avondopnames = statief.

Weef

Bericht door Weef » wo dec 10 2008 1:56 pm

Daniel schreef:Ik had graag zelf wat meer licht in de foto's gezien. Maar doorhet gebrek aan een statief of een plek om de camera neer te zetten mis ik dat. Ook heb ik nogniet onder knie welke instellingen wanneer moet gebruiken. Ik vind foto 3 wel mooi. De 2e had ik graag een stuk meer licht gehad. Heb ik geprobeerd maar dan word alles een beetje wazig.

De eerste foto mocht ook wel wat sprankelender. Was misschien ook gelukt als ik wat langere sluitertijd had kunnen gebruiken. Tevens vind ik de scherpheid een beetje tegenvallen,. Maar dat zal meer aan de fotograaf liggen als aan de camera. En de kitlens van de D40 goed genoeg voor op een D200 of zijn er betere (betaalbare) oplossingen voor?
Dan denken jij en ik hetzelfde.

Aan de kitlens ligt het in elk geval niet.....

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » wo dec 10 2008 2:00 pm

Daniel schreef:Ik had graag zelf wat meer licht in de foto's gezien. Maar doorhet gebrek aan een statief of een plek om de camera neer te zetten mis ik dat. Ook heb ik nogniet onder knie welke instellingen wanneer moet gebruiken. Ik vind foto 3 wel mooi. De 2e had ik graag een stuk meer licht gehad. Heb ik geprobeerd maar dan word alles een beetje wazig.

Ik begrijp niet waarom je dan uberhaubt de foto's plaatst als je zelf ook niks vind. :?
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Daniel

Bericht door Daniel » wo dec 10 2008 2:02 pm

mikemix schreef:Er zitten ook dames op dit forum....

Tijd/nacht/avondopnames = statief.
Excuses :oops: Inderdaad ... correctie... Beste Dames en Heren.

Ik zal toch eens een statief kopen. Zal dat ook de kwaliteit zefl ten goede komen of maak ik gewoon beroerde foto's??
Want ook al zijn ze wat donker en scherp vind ik ze ook niet....

mikemix

Bericht door mikemix » wo dec 10 2008 2:05 pm

Dat beoordelen we graag, maar wel na dat je een statief voor dit soort opnames hebt gekocht.
Was er geen muurtje of paal o.i.d.kan natuurlijk ook werken, echter ben je beperkt in de flexibiliteit van de uitsnede.
Als je met statief werkt kan je langere sluitertijden gebruiken aan een dichter diafragma, waardoor je de
foto's ook helderder kan belichten maar ook betere scherpte(diepte) kan bereiken.

Daniel

Bericht door Daniel » wo dec 10 2008 2:07 pm

M.Oorthuis schreef:

Ik begrijp niet waarom je dan uberhaubt de foto's plaatst als je zelf ook niks vind. :?
Wellicht om wat tips te krijgen om het een en ander te kunnen verbeteren. Aangezien sommige/velen hier veel ervaring hebben en wellicht verbeterpunten kunnen aandragen die herkennen waar het probleem zit.

Maar als dat een probleem is hier op het forum dan laat maar. Want op zulke opmerkingen zit ik helemaal niet te wachten. Of is het de bedoeling dat er op dit forum alleen perfecte foto's geplaatst worden door mensen die perfect zijn???

bah bah

mikemix

Bericht door mikemix » wo dec 10 2008 2:10 pm

mikemix schreef:Dat beoordelen we graag, maar wel na dat je een statief voor dit soort opnames hebt gekocht.
Was er geen muurtje of paal o.i.d.kan natuurlijk ook werken, echter ben je beperkt in de flexibiliteit van de uitsnede.
Als je met statief werkt kan je langere sluitertijden gebruiken aan een dichter diafragma, waardoor je de
foto's ook helderder kan belichten maar ook betere scherpte(diepte) kan bereiken.
:idea:

Daniel

Bericht door Daniel » wo dec 10 2008 2:14 pm

Ok dank je mikemix. hier kan ik wat mee. er was wel een paaltje. Maar niet echt stabiel. Daar was de laatste foto meegemaakt. maar kreeg daardoor helaas een erg krappe foto.

mikemix

Bericht door mikemix » wo dec 10 2008 2:16 pm

Tja, dan maar even heel lief de Kerstman aankijken...

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”