Foto Website via Lightroom

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
Knors

Foto Website via Lightroom

Bericht door Knors » wo dec 10 2008 8:53 pm

Via Lightroom kun je foto's naar een website downloaden. Die website had ik maar werd alleen gebruikt om mail door te sturen.
Omdat ik foto's met familie wil delen was ik al een tijd op zoek naar een handig programma hiervoor. en dan niet Flickr of Photobucket want dat vind ik niet prettig.
Ik dacht aan een soor eigen website en daar foto's op te plaatsen. Websitebouw HTML Simple viewer enz zijn mij alleen van naam bekend.
Dus als leek wat zitten vogelen en passwoorden en locatie ingevuld zoals dit wordt gevraagd in Lightroom. Na een aantal pogingen....ik kan foto's bekijken via die webpagina en het ziet er nog best leuk uit ook. Kleine thumbnails waarop je klikt en dan krijg je een groot formaat te zien. (als je wilt zien hoe het eruit ziet : http://www.anroka.nl/photos )
Voor jullie natuurlijk zo klaar als een klontje maar voor mij een openbaring!

Maar nu: hoe krijg ik die foto's er weer af?
bovendien staat er ook nog een serie op de verkeerde plaats (ergens in de root) die ik dus niet eens kan zien laat staan hoe ik weet erbij te kunnen komen.
Met welk programmatje kan ik nu op mijn eigen website om die foto's eraf te krijgen resp er weer andere bij te zetten.

Weten jullie een model voor een soort voorblad waarmee je kunt linken naar de verschillende fotobladzijden. Ik neem tenminste aan dat je verschillende "albums"erop kan zetten.

Ben benieuwd naar de reacties!

Marco

Re: Foto Website via Lightroom

Bericht door Marco » wo dec 10 2008 9:10 pm

Met een FTP programma, waarin je alle details van je website invoert.
Nadat FTP verbinding heeft gemaakt met de website kan je alle bestanden zien en eventueel verwijderen.

Even zoeken met Google, dan heb je zo een gratis FTP Client gevonden, oa. WS_FTP en Filezilla.

groet,
Marco

Knors

Re: Foto Website via Lightroom

Bericht door Knors » do dec 11 2008 8:38 pm

Bedankt Marco. Het kostte even wat moeite maar ik kan nu bij de bestanden komen.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”