Ik heb vorige week (nou ja ik, eigenlijk mijn broer) mijn ophangsysteem aan het plafond geboord en er kunnen 3 rollen papier in. Ik heb er een witte rol en een zwarte rol bij gekocht. Wat is nu een "slimme" of "tactische" kleur om in de 3e set beugels te hangen. Ik weet natuurlijk dat je kunt wisselen, maar dat is voor mij wat lastig. Dus wat ga er voor 3e kleur papierrol bijkopen.
(Ik zat zelf te denken aan grijs of aan de bekende makkelijk weg te halen kleuren blauw of groen, chromohuppeldepup kleuren heet dat geloof ik)
Welke kleur zal ik erbij kopen
- André
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Welke kleur zal ik erbij kopen
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Re: Welke kleur zal ik erbij kopen
Je hebt reeds een witte achtergrond. Indien je je flitsers / lampen van een kleur gel voorziet kan je die alle kleuren geven van de regenboog. Dan ben je pas flexibel en heb je natuurlijk geen ander achtergrond meer nodig. Anders blijft het een kwestie van smaak, ik houd van een mooie diep donkerblauwe achtergrond kleur.
Suc6,
ALE
Suc6,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Op voorhand zou ik daar nooit reeds een vaste kleur voor kiezen, maar eerst afwachten wat er zich aandient om te fotograferen, en pas binnen een idee om met andere kleuren aan de gang te gaan, de rol in de juiste kleur aan te schaffen.
Maar wil je persé daar nu al een kleurtje inhangen zou ik een vrij heldere tint blauw kiezen. Hoe afgezaagd die kleur ook zou kunnen zijn is het een "wijkende" kleur die het om die reden bij veel fotografie rustig doet in de achtergrond. Dit in tegenstelling bijv. met rood, wat zich opdringerig in de "voorgrond" gaat manifesteren, alsof onderwerpen "verstikkend" ermee ingekapseld worden.
Maar wil je persé daar nu al een kleurtje inhangen zou ik een vrij heldere tint blauw kiezen. Hoe afgezaagd die kleur ook zou kunnen zijn is het een "wijkende" kleur die het om die reden bij veel fotografie rustig doet in de achtergrond. Dit in tegenstelling bijv. met rood, wat zich opdringerig in de "voorgrond" gaat manifesteren, alsof onderwerpen "verstikkend" ermee ingekapseld worden.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Grijs!
Laatst gewijzigd door Veneboer op do dec 11 2008 9:40 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- André
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Kun je dat eens iets specifieker uitleggen, Ik heb Falcon Eyes SF flitsers met eigenlijk altijd de softbox erop, Hoe kan ik hier dan nog met filters e.d. werken)ALE schreef:Je hebt reeds een witte achtergrond. Indien je je flitsers / lampen van een kleur gel voorziet kan je die alle kleuren geven van de regenboog. Dan ben je pas flexibel en heb je natuurlijk geen ander achtergrond meer nodig. Anders blijft het een kwestie van smaak, ik houd van een mooie diep donkerblauwe achtergrond kleur.
Suc6
ALE
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
Ik zal het proberen. Ik zie dat je een mooie D300 en een SB-800 in je bezit hebt. Die laatste ga je inzetten om het achtergrond van een kleurtje te voorzien. Je stuurt de strobe aan via de commanderstand van je D300 en voorziet de flitser van een kleur gel. Die heb je o.a. van Lee of Roscolux. Kosten ongeveer $ 8,-

Hope this helps,
ALE
Hope this helps,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters