Ervaring met de 24-70mm f/2.8G

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
wil
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Ervaring met de 24-70mm f/2.8G

Bericht door wil » za nov 15 2008 10:30 am

Honderden klachten/reparatie's, worden tot volle tevredenheid van de klant door Nikon opgelost. Jammer dat een enkele die niet tot tevredenheid wordt opgelost op een forum terecht komt en de naam van Nikon Service Point in discrediet brengt. Mijn vragen aan NPS werden heel snel beantwoord en een oplossing hoefde niet meer omdat ik mijn objectief al weer terug had. Ruim binnen de 48 uur volgens de voorwaarden. En bewijzen dat je een opdracht hebt die niet kan wachten hoeft dus niet.

@Patrick, een objectief moet op alle body's goed werken. Dat het bij mij op de D2X niet goed was is niet normaal.

imarcus
Forumlid
Forumlid

Bericht door imarcus » za nov 15 2008 11:01 am

wil schreef:Jammer dat een enkele die niet tot tevredenheid wordt opgelost op een forum terecht komt en de naam van Nikon Service Point in discrediet brengt.
Ik wil deze case niet generaliseren naar andere cases toe. Het topic heeft niet de titel "NSP is niet competent" of zo. Het waren verder prima en aardige mensen. Verder zat ook Nikon in Duitsland in de loop.

Dat wil niet zeggen dat ze naar mijn mening deze specifieke case naar mijn mening slecht opgelost hebben, en daar is Nikon als bedrijf naar mijn idee verantwoordelijk voor. Dit soort gevallen zullen zich echter bij andere merken ongetwijfeld ook voor doen. Mijn conclusies in mijn eerste posting concentreren zich op het belang van een goede dealer, en het direkt testen van je spullen, en niet zozeer over NSP specifiek.

M.a.w., ik zou me liever concentreren op de case, dan op NSP, ondanks hun rol in het totaal plaatje.

wil
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door wil » za nov 15 2008 11:54 am

@imarcus
ik heb net nog even je verhaal opnieuw gelezen. Goede service van je leverancier. Maar kan je er nog achter komen wat er mis was met dat objectief? Is het een fabrieksfout? Of is daar niet meer achter te komen?

imarcus
Forumlid
Forumlid

Bericht door imarcus » za nov 15 2008 12:04 pm

wil schreef:@imarcus
ik heb net nog even je verhaal opnieuw gelezen. Goede service van je leverancier. Maar kan je er nog achter komen wat er mis was met dat objectief? Is het een fabrieksfout? Of is daar niet meer achter te komen?
Mijn dealer zou me op de hoogte te houden voor zover mogelijk. Ik heb ze al mijn materiaal meegegeven m.b.t. de lens en vergelijkingen.

benikon

Bericht door benikon » vr nov 21 2008 11:52 am

naar aanleiding van dit draadje heb ik ook maar effe m,n 24-70(welke ik vorige week aangeschaft heb) getest. Alle brandpunten gaven een scherpe zwarte focusline met een heel lichte afwijking naar frontfocus(verwaarloosbaar), maar de focusline was ruimschoots binnen het scherptegebied. evenzo mijn 14-24. Heb wel geconstateerd dat de hoek onder waar je de testfoto,s neemt wel zuiver 45 gr moet zijn anders krijg je toch een lichte tendens naar boven(backfocus) of resp. naar onder(frontfocus).
groeten Ben.

Veneboer
Forumlid
Forumlid

Bericht door Veneboer » wo dec 10 2008 10:57 pm

Gistermiddag dolenthousiast naar huis (mijn echtgenote had de bestelde 24-70 opgehaald in Urk bij Cameranu.nl) en de lens op mijn D300 gezet. Ik was natuurlijk helemaal in mijn nopjes maar dit sloeg om in schrik nadat ik de eerste foto's had overgezet op de PC. Geen van de foto's was exact scherp op het punt waar ik had scherpgesteld. Direct daarop het A4tje geprint en foto's gemaakt om te controleren of er sprake was van Back of Frontfocus. Na een hele serie ben ik er achter gekomen dat bij een AF correctie van +20 het scherpstelpunt goed was. Dit zat me niet lekker (vooral gezien de prijs van de lens) en daarom vanmorgen terug naar Cameranu.nl. Daar deden ze gelukkig niet moeilijk en kreeg ik direct een nieuw exemplaar mee. Ik was enigzins sceptisch geworden door mijn teleurstelling maar gelukkig is het nieuwe exemplaar haarscherp zonder correctie! Ik ben bijzonder gelukkig op dit moment :)

jtimmer
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door jtimmer » do dec 11 2008 4:38 pm

Vanmiddag ook even een test gedaan met de vandaag binnengekomen 24-70, ik ben een beetje bang dat ik ook last van frontfocus heb.

24mm.

Afbeelding

28mm.

Afbeelding

35mm.

Afbeelding

50mm.

Afbeelding

70mm.

Afbeelding
http://www.jpix.me" onclick="window.open(this.href);return false;

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » do dec 11 2008 4:42 pm

Je zou het haast zeggen, ja......
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » do dec 11 2008 4:51 pm

Vreemd (??) dat het naarmate je verder inzoomt het verschil kleiner wordt. kan je dat wel corrigeren in je body?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Ferry72

Bericht door Ferry72 » do dec 11 2008 5:01 pm

Welke body heb je?

Ruudje

Bericht door Ruudje » do dec 11 2008 5:32 pm

D300 zie ik!

Ik heb de 17-55 maar had ook last van frond focus ! dit gewijzigd in de cam! en klaar geen probleem meer.

succes

mikemix

Bericht door mikemix » do dec 11 2008 7:17 pm

Blijft een wispelturig objectiefje die 24-70.
Maar als het werkt, werkt het geweldig.

jtimmer
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door jtimmer » do dec 11 2008 8:53 pm

Ik verwacht eigenlijk van een lens die zoveel kost dat het geljk perfect is, net als mijn 80-200 2.8 die was ook super scherp zonder aanpassingen.... :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Hoeveel moet ik nu corrigeren om dit on-camera bij te stellen, en hoeveel maakt dit nu uit????????? en nog belangrijker moet ik dit op laten lossen door Nikon of moet ik dit accepteren en op de camera aanpassen??????

Jeroen

Veneboer
Forumlid
Forumlid

Bericht door Veneboer » do dec 11 2008 8:57 pm

Ben met mijn 1e exemplaar direct terug gegaan met de foto's als bewijs. Heb daarop een nieuwe meegekregen welke wel goed was. Persoonlijk zou ik het niet accepteren. Het is mij te veel geld voor een lens welke ik op de camera moet corrigeren.

jtimmer
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door jtimmer » do dec 11 2008 9:07 pm

Ik wil eigenlijk van Nikon, nee weet je wat ik eis van Nikon een verklaring dat waarom een objectief van dit calliber welke verkocht wordt als fotojournalist objectief zulke afwijkingen heeft.

Kortom ik pik het niet.................

Jeroen

P.s

Na lang sparen koop ik dit/deze objectief/lens en dan heb ik dit. Ik moet nu dus zorgen dat ik via terugsturen of langs Beverwijk gaan zorgen dat mijn lens goed gaat werken??????????????????????

Ik ben er klaar mee.......................

Zeer telleurgestelde Nikon (ex) fan.........

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”