Vandaag even naar Schiphol geweest voor een eerste test met de D300. Helaas viel het nogal tegen. De foto's zijn vaak niet scherp en de kleuren matig.
Er was nog iemand met een D300 en die gebruikte het profiel Landscape, en die foto's waren veel beter van kleur.
Ik gebruikte een 18-200VRII, met als instellingen Continu AF, enkelpunts AF en matrix meting en diafragma voorkeuze.
Had D-lighting per ongeluk nog aan staan, en was VR vergeten aan te zetten.
Onscherpte veroorzaakt door eigen trillingen (was vrij koud), of kan ik hem beter anders instellen?
Heb vandaag tevens Landscape profiel erop gezet en Portrait.
Gr. Mike
Beste instellingen voor bewegende objecten
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Beste instellingen voor bewegende objecten
Mike, ik heb je draadje verhuisd... dit is geen specifieke D300 vraag.
Kan je een paar voorbeeldfoto's plaatsen, liefst (!!) met de EXIF data nog intact. Dan kunnen we meekijken en met gerichte antwoorden komen.
Kan je een paar voorbeeldfoto's plaatsen, liefst (!!) met de EXIF data nog intact. Dan kunnen we meekijken en met gerichte antwoorden komen.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
- mike
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Patrick schreef:Mike, ik heb je draadje verhuisd... dit is geen specifieke D300 vraag.
Nee dat gaat niet meer. Heb ze allemaal gewist. baalde van het resultaat. Ga gewoon meer experimenteren, en dan zal het wel goed komen.
Gr. Mike
- mike
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Hans Braakhuis schreef:Zie: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 35&t=14301
Hoi Hans,
Bedankt voor de link. Daar heb ik wel wat aan. Ga, het dan ook z.s.m. proberen.
Gr. Mike
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Ik hoop het, want de link vertelt helemaal niets over de minimale sluitertijden in relatie tot bewegende objecten om die netjes, niet bewogen vast te leggen. Dat is afhankelijk van de snelheid van het object (het vliegtuig) gebruikte brandpunt, afstand tot bewegende object, of het object naar je toekomt, dwars op de fotorichting, onder een hoek. etc.
Verder nog of je technieken gebruikt zoals meetrekken met je camera in de richting waar het object naar toe gaat.
Verder nog iets m.b.t. focusproblemen en onscherpte aangaande opnamen met vliegtuigen in deze draad:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... +vliegtuig
Verder nog of je technieken gebruikt zoals meetrekken met je camera in de richting waar het object naar toe gaat.
Verder nog iets m.b.t. focusproblemen en onscherpte aangaande opnamen met vliegtuigen in deze draad:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... +vliegtuig
Vriendelijke groet, Léon Obers