Het gaat hier niet om uitgebreid. Het gaat hier om mensen met een suggestie of een tip de deur uit te sturen i.p.v. met de melding "kunnen we niets aan doen". Dat is een mind-set, en hoeft geen extra tijd te kosten als je daar je mensen voor traint, of verdient zichzelf terug.Patrick schreef:Wie zegt dat het daar aan ligt? Sterker nog: dit lijkt me niet de oorzaak. Het zal wel iets met onmogelijke sluitertijden van doen hebben, of per ongeluk op manual focus gezet...imarcus schreef:In het geval van de mevrouw dus een minuut de tijd nemen om uit te leggen dat er een sharpening optie in de camera zit als ze scherpere foto's wil hebben
Ik snap wel dat Nikon (of het servicepunt dat ze aangesteld hebben) niet uitgebreid op dit soort klachten in kan gaan...
Tja, ik verbaas mij ook al enige tijd.jtimmer schreef:Volgens mij dit topic weer on-topic worden![]()
Het ging om de ervaringen met een 24-70 lens, toch ?????
Het is een ervaring met de 24-70 maar miet wat hier bedoeld word.Marten schreef:Tja, ik verbaas mij ook al enige tijd.jtimmer schreef:Volgens mij dit topic weer on-topic worden![]()
Het ging om de ervaringen met een 24-70 lens, toch ?????
Laat de volledige foto eens zien, Jeroen.jtimmer schreef:Hierbij even een 100% crop van een testfoto, ik vind hem niet 100% scherp.Ik heb alles op neutraal gezet en dus geen verscherping vanuit de camera. Wat vinden jullie???????????? Terug brengen?????? Groeten, Jeroen
Dat heeft in het geval van de boekenkast wel degelijk effect. Je kunt daardoor een stuk vóór of achter de boekenrug hebben scherpgesteld, waardoor onscherptejtimmer schreef:Het gaat mij hier nu om de scherpte en niet om de frontfocus .......maar ik zal dat eens terugzetten.
De front-focus kan ik corrigeren, de algehele scherpte van de lens niet. Als het met alleen een correctie op de frontfocus goed zou zijn dan houd ik de lens want volgend jaar komt er waarschijnlijk een D700 en daar schijnt het probleem bijna niet voor te komen.mikemix schreef:Laat maar, overduidelijke front-focus probleem.
Trouwnes, front-focus probleem=niet scherp.
Dus snap je punt niet zo.
Ik zou hem terugbrengen.