Hallo,
Ik ben in het bezit van 2 objectieftype's : 52 en 67 mm diameter
Nu had ik graag een set close-up filters aangeschaft die ik op beide objectieven kan gebruiken
Ik geraak er niet uit hoe ik dit kan oplossen : ze hebben me eens gemeld dat ik dan de 67 mm close-up moet aanschaffen en dmw een ring
zou ik dan ook gebruik kunnen maken van de 52 mm objectief
Onder step-downring vind ik deze overgang niet terug 67-52 mm
Is er mss iets anders op de markt, waar het wel mee kan lukken
Wat is een adapterring............. kan je dit daar voor gebruiken ??
Ik hoor het graag....
Wendy
"Step down,-of adapterring"
"Step down,-of adapterring"
Laatst gewijzigd door wendy op di dec 16 2008 8:50 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Verschil tussen "Step down,-en adapterring"
Een 67 mm filter/voorzetlens kun je met een adapterring/ verloopring/ step-up ring/ step-down ring monteren op een 52 mm objectiefschroefdraad.
Het meest waarschijnlijk is dat je een groter filter op een klein objectief zet.
De objectievenboer zegt: step-up ring, want van kleiner objectief naar groter filter.
De filterboer zegt: step-down ring, want van groter filter naar een kleiner objectief. Fabrikant B+W zet op de doosjes: "Reduzierring"
Theoretisch zou je nog een 52 mm filter op een 67 mm objectief kunnen plaatsen, maar dan zul je hoogst waarschijnlijk vignettering ondervinden.
Kijk eens bij on-line fotoboeren onder "filters/ verloopringen" .
Groet Hans
Het meest waarschijnlijk is dat je een groter filter op een klein objectief zet.
De objectievenboer zegt: step-up ring, want van kleiner objectief naar groter filter.
De filterboer zegt: step-down ring, want van groter filter naar een kleiner objectief. Fabrikant B+W zet op de doosjes: "Reduzierring"
Theoretisch zou je nog een 52 mm filter op een 67 mm objectief kunnen plaatsen, maar dan zul je hoogst waarschijnlijk vignettering ondervinden.
Kijk eens bij on-line fotoboeren onder "filters/ verloopringen" .
Groet Hans
- Eeuw
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Hoi,
ik denk dat je deze nodig hebt samen met een 72mm filter. Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk toch ook dat het moet lukken.
Succes.
ik denk dat je deze nodig hebt samen met een 72mm filter. Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk toch ook dat het moet lukken.
Succes.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
Yep, step-up ring. Ik heb zelf de Canon 500D close-up lens in 77mm maat, en die gebruik ik via een step-up ring op mijn 70-300VR (67mm). Werkt uitstekend, en met de Canon 500D krijg ik heel goede resultaten.Eeuw schreef:Hoi,
Succes.
Eric
D300 | AF-S 17-55mm f/2.8 | AF-S 12-24mm f/4 | AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6 | AF-S 300mm f/4 | TC-17E II | SB-800 | Gitzo GT2330/Markins M10 | Lowepro Vertex 100
D300 | AF-S 17-55mm f/2.8 | AF-S 12-24mm f/4 | AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6 | AF-S 300mm f/4 | TC-17E II | SB-800 | Gitzo GT2330/Markins M10 | Lowepro Vertex 100
Hoi,
Ik heb dus een : B+W Verloopring nr: 2 D -> verloopt van filtermaat 67 mm naar een lensmaat 52 mm nodig
Kan ik ook meteen gebruik maken van m'n polarisatiefilter op m'n objectief -> 50 mm f1.8
Prijs valt best wel mee van de ring
Thanks voor de reacties
Wendy
Ik heb dus een : B+W Verloopring nr: 2 D -> verloopt van filtermaat 67 mm naar een lensmaat 52 mm nodig
Kan ik ook meteen gebruik maken van m'n polarisatiefilter op m'n objectief -> 50 mm f1.8
Prijs valt best wel mee van de ring
Thanks voor de reacties
Wendy