Mamiya C33 TLR

Discussies over fotografie met de Nikon F-series en compact camera's
Plaats reactie
miesnert

Mamiya C33 TLR

Bericht door miesnert » do dec 18 2008 12:45 pm

Hallo allemaal,

Ik heb onlangs voor 150 euro een Mamiya C33 met 65mm groothoek en 135mm objectief aangeschaft. Dit alles samen in een ijzeren koffer met filters, een handgrip (L grip), de originele zonnekappen voor beide lenzen en een groot zwaar Linhof statief. (Best een goede deal vond ik zelf).

De camera lijkt perfect te werken en voelt stevig en betrouwbaar aan en de lenzen werken goed.

Zijn er mensen met ervaring met deze camera? Zijn er dingen waar ik op moet letten? Zijn er mensen met tips en/of advies over deze camera?

Tevens ben ik geinteresseerd in de 55mm, 80mm, 105mm en 180mm obejctieven, als er mensen zijn die deze hebben en die ze kwijt willen dan hou ik me warm aanbevolen.

Groet,
Sander

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Mamiya C33 TLR

Bericht door Skippy » do dec 18 2008 2:22 pm

Hoi Sander,

ik zou deze vraag op www.fotoapparatuur.nl stellen, daar bereik je voor de vraag een grotere doelgroep.

mikemix

Bericht door mikemix » do dec 18 2008 3:43 pm

Denk dat het wel aan jou besteed is...veel plezier alvast en iig een prachtige prijs.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » do dec 18 2008 5:28 pm

Zou je Willem Wernsen eens moeten benaderen (is daar best voor te vinden).
Werkt bij voorkeur met die Mamiya.
http://www.fotowillem.com/weblog/
Vriendelijke groet, Léon Obers

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » wo mei 06 2009 8:23 pm

Ik heb jaren met zijn grote broer gefotografeerd C330F.

Je moet letten op: Dat je hem niet op je tenen laat vallen want dat is pijnlijk , dat je lens goed aansluit op de frontplaat en dat de achterwand goed lichtdicht afsluit soms wil het rubber wel eens verrot zijn of plakkerig.

Verder erg belangrijk, als je gaat flitsen. Er zit meen ik ook een x-stand op die kun je met een schakelaartje op het objectief omzetten is geloof ik voor flitslampjes met vertraging oid iets wat je dus nooit meer gaat gebruiken.

Als je elektronisch flitst gaat dat niet goed werken. Ik had die schakelaartjes op de objectieven met epoxy vast gelijmd omdat je ze erg gemakkelijk per ongeluk omzet met als resultaat dat dan dus al je flits foto's mislukt zijn.

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

Jur
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Jur » za mei 09 2009 10:23 am

luc schreef:Ik heb jaren met zijn grote broer gefotografeerd C330F.

Je moet letten op: Dat je hem niet op je tenen laat vallen want dat is pijnlijk , dat je lens goed aansluit op de frontplaat en dat de achterwand goed lichtdicht afsluit soms wil het rubber wel eens verrot zijn of plakkerig.

Verder erg belangrijk, als je gaat flitsen. Er zit meen ik ook een x-stand op die kun je met een schakelaartje op het objectief omzetten is geloof ik voor flitslampjes met vertraging oid iets wat je dus nooit meer gaat gebruiken.

Als je elektronisch flitst gaat dat niet goed werken. Ik had die schakelaartjes op de objectieven met epoxy vast gelijmd omdat je ze erg gemakkelijk per ongeluk omzet met als resultaat dat dan dus al je flits foto's mislukt zijn.

Luc.
LET OP!!
Voor gebruik van een elektronenflitser moet de flitssynchronisatie juist op X staan en niet op M. De M-stand was alleen bedoeld voor M-class flitslampen. Hier http://www.mamiya.nl/service/handleidin ... downloads/ kun je desgewenst nog een handleiding downloaden van de opvolger van de C33, nl de C330. Zelf heb ik met veel plezier gewerkt met de C330-ProF met 80mm en 180mm objectieven.
Jur

Plaats reactie

Terug naar “Analoog”