Hallo mede NCN leden.
Ik heb een vraag over het updaten van de firmware van de D300.
Op het ogenblik staan op de camera de volgende versie,s: A 1.03 en B 1.00
Het is mij niet duidelijk of een update alleen kleine aanpassingen veranderd in de software of de complete software vervangt.
Mijn vraag is als volgt: Kan je deze versie,s in een keer updaten naar 1.10 of moet je alle updates doorlopen.
Gr John Hendriks
Updaten Firmware D300
- SwederD70
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Re: Updaten Firmware D300
Update vervangt de complete software.
Je hoeft niet eerst de evt tussenversies erop te zetten.
Ik heb hem afgelopen week ook van A1.02 en B1.00 naar A1.10 en B1.10 geupgrade.
Je hoeft niet eerst de evt tussenversies erop te zetten.
Ik heb hem afgelopen week ook van A1.02 en B1.00 naar A1.10 en B1.10 geupgrade.
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik vraag me uberhaubt af, waarom jij alleen A hebt geupdate naar 1.03? en niet de B-variant terwijl Nikon zelf dit zegt:
Wanneer u deze firmware-update uitvoert, moet u zowel firmware A als firmware B bijwerken. De juiste werking van de D300 kan niet worden gegarandeerd als de A- of B-firmware is bijgewerkt terwijl de andere firmware niet is bijgewerkt.
Wanneer u deze firmware-update uitvoert, moet u zowel firmware A als firmware B bijwerken. De juiste werking van de D300 kan niet worden gegarandeerd als de A- of B-firmware is bijgewerkt terwijl de andere firmware niet is bijgewerkt.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Foutje tijdens het updaten waarschijnlijk. Als je beide updatebestanden tegelijk op de CF-kaartje zet (ik weet het, dat is niet volgens de handleiding) dan wordt er maar eentje geladen. Bovendien gaf de 1.02 update alleen maar een update voor A, dus als je daar achteraan weer een update doet dan kan het best zijn dat je denkt dat je met de update van een enkel bestand klaar bent.M.Oorthuis schreef:Ik vraag me uberhaubt af, waarom jij alleen A hebt geupdate naar 1.03? en niet de B-variant
Iedereen maakt wel eens een foutje.
Voor de TS is het wellicht van belang dat er tussen 1.03 en 1.10 geen gepubliceerde updates geweest zijn en gezien het verschil in versie tussen firmware A en B kan hij maar beter direct opwaarderen.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Bedankt voor de reactie,s.
Ik ga de update uitvoeren.
Het wordt trouwens toch echt de aller eerste keer dat ik een update ga uitvoeren.
De verschillende versie,s moeten dus op de camera gestaan hebben bij de aankoop.
Ik ga de update uitvoeren.
Het wordt trouwens toch echt de aller eerste keer dat ik een update ga uitvoeren.
De verschillende versie,s moeten dus op de camera gestaan hebben bij de aankoop.