Adobe Photoshop CS4
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Adobe Photoshop CS4
Wie heeft er al ervaring met Adobe CS4. Zijn er veel veranderingen c.q. aanpassingen t.o.v. CS3.
Hennie
Hennie
Re: Adobe Photoshop CS4
hij is veel beter geworden en ook meer mogelijkheden. dat ie sneller is geworden vind ik niet. ik vind hem wel minder overzichtelijker geworden zijn, maar dat is vaak een kwestie van wennen. ik heb cs2, want cs3 vond ik nou niet echt een topper.
zelf heb ik de cs4 niet, maar mocht hem wel een tijdje uitproberen. adobe (uitspreken als adobie) begint wel de hete adem van corel in de nek te voelen en probeert krampachtig extra dingen toe te voegen, hetgeen niet altijd ten goede komt omdat het een flinke aanslag op je geheugen is (van je pc dan he).
heb je een een beetje oude pc, dan zou ik er hard over na denken om deze versie te nemen. volgend jaar ga ik een nieuwe pc kopen en dan pas ga ik er eens over na denken om de cs4 te nemen.
wat ook een goede aanrader is om te wachten tot hij een tijdje uit is en dan de gebruikers kan horen wat de voor en tegens zijn van deze versie.
Als je meer wilt weten van het hoe en wat van deze versie kan je beter even naar het photoshop forum gaan.
forum photoshop: http://www.photoshop-tutorials.nl/forum ... 18b06ebe63
zelf heb ik de cs4 niet, maar mocht hem wel een tijdje uitproberen. adobe (uitspreken als adobie) begint wel de hete adem van corel in de nek te voelen en probeert krampachtig extra dingen toe te voegen, hetgeen niet altijd ten goede komt omdat het een flinke aanslag op je geheugen is (van je pc dan he).
heb je een een beetje oude pc, dan zou ik er hard over na denken om deze versie te nemen. volgend jaar ga ik een nieuwe pc kopen en dan pas ga ik er eens over na denken om de cs4 te nemen.
wat ook een goede aanrader is om te wachten tot hij een tijdje uit is en dan de gebruikers kan horen wat de voor en tegens zijn van deze versie.
Als je meer wilt weten van het hoe en wat van deze versie kan je beter even naar het photoshop forum gaan.
forum photoshop: http://www.photoshop-tutorials.nl/forum ... 18b06ebe63
Als je systeem OpenGL ondersteunt is ie wel behoorlijk sneller. Voor mensen die met de hand dingen tekenen is de mogelijkheid om het "papier" even te draaien in plaats van je hand te verdraaien ook een uitkomst (ook alleen bij OpenGL trouwens). Mogelijkheid om 360 graden panorama's te maken, zag ik. Diverse user interface aanpassingen. Camera RAW heeft nu ook de mogelijkheid van lokale aanpassingen. En nog een paar dingen...
- MartijnM
- Clublid
Nou ik vind zeker van wel, zeker met een de juiste videokaart (zie antwoord van iJoost). Ik draai (de trial) ook nog op een 64-bits systeem dat CS4 nog eens 10-20% sneller maakt dan de 32-bits versie...Ciska schreef:dat ie sneller is geworden vind ik niet.
Helemaal top, alleen is de volledige licentie voor een hobbyist als mijzelf een beetje duur, dus daar moet ik nog eens een nachtje (of meer) over slapen.
Mvg,
Martijn
Buy film, not megapixels...
Kijk anders eens of je 'm in Amerika kunt kopen. Heb ik ook gedaan. Nog steeds duur maar wel heeeeeeeeeel veel goedkoper dan in Nederland. En als je 'm eenmaal hebt, kun je met een keer per twee releases een upgrade up to date houden. En die upgrades zijn nog wel te betalen. Als je Photoshop veel gebruikt is het best lekker om 'm op die manier gewoon legaal te hebben.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
Waarschijnlijk een stomme vraag maar, hoe kom ik er achter of mijn systeem OpenGL heeft.
nieuwe functies :
http://www.adobe.com/nl/products/photos ... iew=topnew
verder vind ik snelheidswinst zeker merkbaar.
je moet wel even rekening houden dat misschien niet alle plugins al geschikt zijn voor CS4
Arend
je moet wel even rekening houden dat misschien niet alle plugins al geschikt zijn voor CS4
Arend
- ArjanAanraad
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Weet iemand misschien of de plugins Dfine 2.0 en Sharpener Pro 3.0 te grbuiken zijn met CS4, ik vind dit nl fantastische plugins en zou ze graag blijven gebruiken.... :mrgreen: of hoeft dat niet meer met CS4
Arend-ho schreef:nieuwe functies :
Arend
Ik gebruik nu sinds een paar weken Photoshop CS4. Ik draai het onder Vista 64 bit. Ik merk nog geen echte snelheidswinst, maar ik heb ook nog geen zware dingen ermee gedaan. Wat ik erg fijn vind zijn de tabbladen als je meer foto's tegelijk open hebt. Ook zijn sommige functies wat makkelijker te benaderen. Over het algemeen vind ik er geen schokkende nieuwe veranderingen in zitten.
Wat ik wel jammer vind is dat erg nog weinig plugins met de 64 bit versie werken. Nu is het af en toe schakelen tussen beide versies. Ik neem aan dat dit op termijn veranderd.
Voor wie overigens meer dan alleen Photoshop gebruikt; ik ben wel erg blij met de extra align functies in Illustrator en Indesign. Alleen hiervoor was de aanschaf van CS4 het al waard.
Wat ik wel jammer vind is dat erg nog weinig plugins met de 64 bit versie werken. Nu is het af en toe schakelen tussen beide versies. Ik neem aan dat dit op termijn veranderd.
Voor wie overigens meer dan alleen Photoshop gebruikt; ik ben wel erg blij met de extra align functies in Illustrator en Indesign. Alleen hiervoor was de aanschaf van CS4 het al waard.
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Het gemak van meerdere PC's in huis is dat je dingen eerst even kunt uitproberen
CS4 trial dus eerst maar eens boven installeren en rustig bekijken.
Op mijn laptop staat CS3 en Lightroom 2.2, en dat draait prima.

Op mijn laptop staat CS3 en Lightroom 2.2, en dat draait prima.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
- ArjanAanraad
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Bij mij op mijn laptop draait CS3 geweldig maar ja je wilt ook niet weten wat voor laptop ik heb..... Kortom het is moeilijk vergelijken als er geen technische beschrijving bij de info zit. In die zin vindt ik vergelijkingen dan ook niet echt zinvol, processor, geheugen, videokaart, snelheid hardeschijf gebruik van virusscanners etc is erg bepalend voor de snelheid.
Het lijkt me daarom dat het idee van Riemke een prima idee is, eerst even de trial downloaden en gewoon uitproberen... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Het lijkt me daarom dat het idee van Riemke een prima idee is, eerst even de trial downloaden en gewoon uitproberen... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ik heb CS4 op twee pc's draaien. Beide met Vista 64 bit. De langzaamste pc waar ik het op draai is een AMD 3500+ met 2 Gb werkgeheugen. Zelfs op deze pc draait het zonder problemen. Ik merk weinig verschil met CS3 qua opstartsnelheid en verwerking van beelden. Mijn andere pc, een Xeon Quad Core 2.5 Ghz, is beduidend sneller. Maar zoals gezegd, het draait soepel op mijn oude AMD 3500+.
Na vele worstelingen, schelden en gevloek.... heb ik de trial geprobeerd, maar deze liep steeds te zeuren over een opengl! ik mijn videocart ge-upt (net 3 maanden jong), maar hij blijft met die opengl gillen...
cs4? nee laat maar.
cs4? nee laat maar.
Dat je eigenlijk OpenGL nodig hebt om te profiteren van de hogere snelheden, kan geen verrassing voor je geweest zijn... na deze draad, lijkt mij. Maar daar blijft ie toch niet over zeuren? Dat lijkt me sterk. Of bedoel je dat bepaalde dingen dan niet werken? Want dat was geloof ik ook al even genoemd. 

bepaalde dingen doen het niet zoals het draaien... dan zegt ie dat ie geen opengl ken vinden