Cursus in (de buurt van) Arnhem

Discussies over opleidingen, cursussen, boeken en websites op het gebied van fotografie
Plaats reactie
M.Weemhoff

Cursus in (de buurt van) Arnhem

Bericht door M.Weemhoff » zo dec 21 2008 8:41 pm

Hallo,
heeft iemand toevallig ervaring met een cursus fotografie voor beginners in (de buurt van) Arnhem?
Groeten, Marianne

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Cursus in (de buurt van) Arnhem

Bericht door ALE » ma dec 22 2008 12:20 am

Hoi Marianne,

Fotoburo Seen in Velp kan ik je van harte aanbevelen. En doe Joost meteen de groeten van mij.
Succes,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » ma dec 22 2008 6:15 am

Doet de Mariënburg in Arnhem nog wat?

Of wordt lid van de locale fotoclubs: http://www.fotobond.nl/interactief_sitesclubs.htm

M'n oude club, de Camera Club Oosterbeek staat hier niet bij.

Zelf heb ik een hekel aan een cursus. Je weet nooit wie er voor de klas staat. En of het dan bevalt.
Ga gewoon naar de bibliotheek en leen het leukste van de 5 boeken die allemaal een inleiding geven. Leren kan best leuk zijn.

M.Weemhoff

Bericht door M.Weemhoff » ma dec 22 2008 9:39 am

Zelf heb ik een hekel aan een cursus. Je weet nooit wie er voor de klas staat. En of het dan bevalt.
Ga gewoon naar de bibliotheek en leen het leukste van de 5 boeken die allemaal een inleiding geven. Leren kan best leuk zijn.
Tja, dat is ook zo, je weet nooit wat je aantreft.
Ik heb er ook over gedacht om een boek uit de bibliotheek te halen en op die manier wat te leren.
Maar ik vraag me af of je dan niet het commentaar op je eigen foto's mist? Is dat niet juist belangrijk om er van te leren?
En heb je misschien nog titels van goeie boeken...?

Gr. Marianne

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » ma dec 22 2008 10:29 am

Je moet eerst leren fotograferen. Compositie, afstemming diafragma, sluitertijd en ISO, wanneer je welk objectief (mis)bruikt.
Commentaar op foto's is hetzelfde, niet van die ene docent laten afhangen. Op het NCN forum worden wel foto's ter bespreking geplaatst, maar er is geen wisselwerking tussen bespreker en de maker. Daarvoor heb je toch meer een fotoclub nodig.

Stel je voor dat ik wat zou zeggen van een foto. Dat zegt toch meer van mij dan van de foto !!!. Dat geldt ook voor m'n opmerkingen in dit forum.

Boeken; op deze plek in het forum worden ze wel eens genoemd.
En begin eens: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... =38&t=7462

PDvD

Bericht door PDvD » wo dec 31 2008 1:54 pm

Ik heb een jaar of wat geleden bij Emday in Nijmegen een 2 daagse cursus digitale fotografie gedaan. Is erg aan te raden! zie www.emday.nl

Plaats reactie

Terug naar “Opleidingen/cursussen/boeken/websites”