peter

het blijft lastiggongon schreef:Vind hem goed. Lijkt me ingewikkeld een pano maken.
Mooi stukje natuur!Licaga schreef:dat valt niet mee zonder panoramakop, het is redelijk gelukt dacht ik.
ElRonno schreef:Mooi stukje natuur!Licaga schreef:dat valt niet mee zonder panoramakop, het is redelijk gelukt dacht ik.
Zolang er niets in de voorgrond gebeurd kun je dit prima zonder panokop doen en gewoon om de statiefas draaien. Door de draaing is het wel handig om de foto's met een panoprogramma te stitchen.
Je kunt dit ook zonder panosoftware doen. Verplaats dan het statief exact zijwaarts een aantal meter. Nadat je de groothoekvertekening in Photoshop hebt gecorrigeerd kun je de foto's dan gewoon naast elkaar plakken.
Manfrotto Panorama kop 303plus is the answer. Zie PB. Wel een mooie pano, dat moet en mag gezegd worden.Licaga schreef:...maar de hoeveelheid koppen die er zijn maakt de keuze niet makelijk, is de kop compact dan is het vaak weer te licht en krijg je beweging in je beeld pff.
En dat is dus de reden dat er aangeraden wordt om een panoramakop te gebruiken. Je stelt de kop zo af dat je draait om het nodalpoint van je lens en dan krijg je de verschuiving die jij beschrijft niet. Treedt niet alleen op bij hekken, maar bij alles waarbij je dingen op de voor en achtergrond hebt.naaktslak schreef:met gratis programmaas stonden de hekken er op de voorgrond dubbel op en had het gras verkleuring en moet ik met nikon capture bijkleuren