Objectief voor digitaal
Objectief voor digitaal
Hallo allemaal,
Ik ben van plan een Nikon F65 te kopen. Zijn er objectieven van deze camera die ik ook kan gebruiken voor de digitale Nikons.
Zo nee, welke 'analoge' objectieven kan ik wel voor digitaal gebruiken?
Alvast bedankt
Ik ben van plan een Nikon F65 te kopen. Zijn er objectieven van deze camera die ik ook kan gebruiken voor de digitale Nikons.
Alvast bedankt
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Objectief voor digitaal
Je kunt alle Nikon objectieven van na 1959 op digitaal gebruiken.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Maarten,Maartencho schreef: Zijn er objectieven van deze camera die ik ook kan gebruiken voor de digitale Nikons.
Er zijn geen objectieven die specifiek bij de F65 horen.
De meeste AF objectieven van Nikon kan je op zowel F65 als hedendaagse kamera's gebruiken.
Zie voor de beperkingen o.a. de lijst op http://www.nikon.nl
Groeten, GIjs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Een echte aanrader is de AF-S 24-85mm f/3.5-4.5
Nieuw niet meer te koop, maar tweedehands voor rond 170 Euro wel te vinden denk ik.
Nieuw niet meer te koop, maar tweedehands voor rond 170 Euro wel te vinden denk ik.
Eric
D300 | AF-S 17-55mm f/2.8 | AF-S 12-24mm f/4 | AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6 | AF-S 300mm f/4 | TC-17E II | SB-800 | Gitzo GT2330/Markins M10 | Lowepro Vertex 100
D300 | AF-S 17-55mm f/2.8 | AF-S 12-24mm f/4 | AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6 | AF-S 300mm f/4 | TC-17E II | SB-800 | Gitzo GT2330/Markins M10 | Lowepro Vertex 100
Yup, ik heb deze lens ook gehad, prima lensje als lichtsterkte niet belangrijk is. Gebruikt op een D80 trouwens.Eric-DH schreef:Een echte aanrader is de AF-S 24-85mm f/3.5-4.5
Ook de oude Fish Eye'schip54 schreef:Je kunt alle Nikon objectieven van na 1959 op digitaal gebruiken.

- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
P,Pruimpit schreef:Ook de oude Fish Eye'schip54 schreef:Je kunt alle Nikon objectieven van na 1959 op digitaal gebruiken.
Volgens Nikon niet.
Volgens enkele ingewijden blijft een D3 heel als je er een 7,5 5.6 of 10mm OP lens op test.
Overigens zijn deze lenzen in zulke kleine aantallen gemaakt dat jan modaal geen last heeft van dat soort uitzonderingen.
Ze staan wel apart vermeld in handboeken als van de D3.
Groeten, GIjs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Klopt maar dit zijn niet de enige achterwaartse compabiliteitsproblemen. Om over voorwaartse compabiliteit maar te zwijgen...gijs sandberg schreef:P,Pruimpit schreef:Ook de oude Fish Eye'schip54 schreef:Je kunt alle Nikon objectieven van na 1959 op digitaal gebruiken.
Volgens Nikon niet.
Volgens enkele ingewijden blijft een D3 heel als je er een 7,5 5.6 of 10mm OP lens op test.
Overigens zijn deze lenzen in zulke kleine aantallen gemaakt dat jan modaal geen last heeft van dat soort uitzonderingen.
Ze staan wel apart vermeld in handboeken als van de D3.
Groeten, GIjs