Strijdend tegen al dat digitale geweld. Met al mijn camera’s en lenzen onder het beheer van mijn trouwe Sancho Panza op zijn ezel. Maar ik zal niet versagen!
Gerrit
Het was maar een grapje.ThunderNet schreef:Waarom wil je strijden? Nergens voor nodig![]()
Analoog en Digitaal kunnen naar mijn idee prima naast elkaar leven. Beide hebben zo hun charmes. En beide hebben zo hun voordelen
Ik zie dat de vierde spijker van rechts in de tweede balk niet helemaal in het hout geslagen is, dus ik weet niet wat je wouwelt over gebrek aan contrast van mijn schermyoyo schreef:Ik zie jou niet staan zwaaien, helaas.
Ik zie de balkenstructuur in het plafond. Jouw monitor kan het hogere contrast blijkbaar niet aan. Als we jou deze plaat willen laten zien zouden we hem moeten downscalen naar de contrastomvang van negatief of dia. Dan zou jij het wel zien. Het toevoegen van een S-curve zou de contrastomvang dan ogenschijnlijk weer corrigeren.
Zie ook de testgrafiek, dan snap je misschien wat ik bedoel. Film reageert onnatuurlijk op het licht wat een s-curve tot gevolg heeft. Bovendien is de contrastomvang hiervan kleiner, blijkbaar vergelijkbaar met jouw monitor.
Worden we een beetje filosofisch?George Fennes schreef:Soms kan je beter vrienden maken.
Soms kan je beter geen vrienden maken.
Soms is het beter om sommige mensen niet te kennen.
Maar vijanden, die wil ik niet kennen.
Waar dit allemaal op slaat weet ik ook niet, maar het kwam gewoon in me op toen ik die prent van Gerrit zag met z'n knecht.
Groetjes George
Zo te zien klus je aardig bij dus een centje voor de D2x zal ook wel snel bij elkaar gespaard zijngdepater schreef:Worden we een beetje filosofisch?![]()
Persoonlijk vind ik dit hier een waardeloze discussie.![]()
![]()
![]()
Ik geloof zeker dat de top van de digitale reflex (D2Xs voor Nikon) op zijn minst in staat is gelijkwaardige foto’s af te leveren t.o.v. analoog.
Maar wat dan nog? Al maakte de D2Xs iets betere foto’s? Wie is er berijd om daar € 4295,- voor neer te tellen? Ik niet! En als hij nu sensationeel betere foto’s maakte, maar dat doet hij niet! Hij werkt alleen maar heel anders, en daar zit ik voor dit moment niet op te wachten.
Ik heb zes albums vol met negatieven en dia’s in stroken geknipt waar ik mee aan de slag wil. En daar wil ik de komende tijd mijn geld en tijd instoppen. Maar ik moet ook nog klanten helpen met hun computer, de tuin ophogen en opnieuw aanleggen, schilderen in huis, een werkplek voor mijn fotografie inrichten, van mijn VUT genieten, en .............................. Ik word helemaal niet goed.
A.u.b. voorlopig geen digitale camera, want dat kan ik er niet meer bij hebben!
Gerrit
Als ik zoals Yoyo aangeef de curves aanpas dan zie je wat een detail er nog zit in de ogenschijnlijk zwarte stukken. Als je daar had gestaan dan had ik je vast wel gezieneverkaik schreef:Met film zou je gezien hebben dat ik hier binnen sta te zwaaien. Nu helaas niet. Jammer.a90 schreef:
Ben benieuwd of jullie me kunnen overtuigen om op film over te stappen.![]()
Michael
![]()