tips streetdance foto

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
toompie

tips streetdance foto

Bericht door toompie » zo jan 04 2009 2:12 am

Hoi allemaal, ik ben een redelijke leek, en ben op zoek naar commentaar op mijn instellingen.

Afbeelding
Afbeelding

Edit.....Foto in plaats van link geplaatst.

Deze foto is gemaakt in een sporthal, waarin niet geflitst mag worden

camera is een d90
lens is een AF-S nikkor 50 mm f/1,4
iso heb ik gezet op 1000
ik fotografeer op stand S, zodat ik de sluitertijd kan regelen, 1/200 gaf voor mij redelijk goed licht, en redelijk scherpe foto`s
Ik heb nog niets aan de foto gedaan, dit is dus puur zoals ik hem nam, en niets gedaan aan de instellingen op de camera
Zelf vind ik de aktie redelijk gelukt, de scherpte, zoals bij de haren redelijk oke, alleen de kleuren zijn in de gezichten niet helemaal zoals verwacht

De sluitertijd zou omlaag moeten, om meer scherpte te krijgen, maar dan wordt de foto te donker
De iso omhoog geeft meer ruis, vooral in het gezicht van de linker dame.

Mijn vraag is nu, zit ik een betje aan het maximaal haalbare van de camera, of kan ik ergens nog veel winnen, om dit soort foto`s nog scherper en mooier te krijgen ?

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Re: tips streetdance foto

Bericht door Riemke » zo jan 04 2009 10:01 am

Ik zie bij de fotogegevens een sluitertijd van 1/1000? Dat kan volgens mij inderdaad wel iets omlaag. Zit je aan de bovengrens met ISO 1000?
Een sporthal is inderdaad niet de ideale omgeving voor foto's. Je kunt ook nog wat spelen met je belichtingscorrectie om de sluitertijd hoog te houden. Dat is altijd even uitproberen.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » zo jan 04 2009 10:24 am

Ik ben even zo vrij geweest om het origineel hier te posten anders ben ik bang dat je weinig reacties gaat krijgen.

Origineel:
Afbeelding

Bewerkt:
Afbeelding

Je witbalans stond niet goed ingesteld. Ik heb getracht de groenzweem op te heffen door de curven aan te passen. Daarnaast heb ik de foto ook recht gezet en een 50%highpass filter overheen laten lopen. Scherper dan dit kan je hem mijn inziens niet krijgen omdat de foto ansich niet scherp is.

Denk de volgende keer ook aan:
Beeldkwaliteit: NEF (Blz 62)
Witbalans: TL verlichting (Blz 95)
Autofocusstand : AF-C (Blz 54)
AF-Veldstand: Dynamisch veld (blz 173)

Hope this helps,

ALE

Indien de foto wegmoet, gewoon zeggen.
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

toompie

Bericht door toompie » zo jan 04 2009 11:51 am

het lukte me niet om de foto te plaatsen, dus vandaar de link, maar de foto mag blijven staan

Ik ga de aangegeven bladzijden eens rustig lezen, voor een leek, zoals ik , is het soms moeilijk om het gevolg van een andere instelling goed in te schatten, soms zie ik het niet eens, soms neem je er de tijd niet voor. Helemaal als je een aantal instellingen teelijk veranderd. Nu weet ik dan een beetje de richting waarin ik moet zoeken

Overigens was het de nef versie die ik uploade naar picasa web, maar de file is daar een stuk kleiner, is dat normaal ?

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”