D70 en visatec solo 400

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
Annemieke

D70 en visatec solo 400

Bericht door Annemieke » di mar 07 2006 4:08 pm

Hallo allemaal,
Wie weet of er een mogelijkheid is om mijn studioverlichting aan te sluiten op mijn D70s. Ik werk normaliter met een infrarood trigger op de camera en dat gaat meestal prima, maar soms treedt er door apparatuur of lampen storing op en ben ik op de kabelaansluiting aangewezen. Geen probleem bij mijn analoge camera's (801 en F5) maar ik weet niet exact of ik dit kan doen met de D70. De nikongids zegt: Spanningen boven 250 volt mogen niet op het flitsschoentje worden aangesloten. Betekent dat, dat ik vanaf de camera moet gaan flitsen?

Amadeus Gould

Bericht door Amadeus Gould » wo mar 08 2006 9:43 am

Dag Annemieke,

Mooie studio flitsset. Ik weet het antwoord niet.
Heeft de D70s ook een zgn. X-contact?

Triggeren met de ingebouwde flitser op de camera is een alternatief, wellicht valt de flits "in het niet" bij de flitsers van de Visatec.

AG

everkaik

Bericht door everkaik » wo mar 08 2006 12:11 pm

Hoi Annemieke

Ik heb helaas ook geen kant-en-klaar antwoord. De D70s heeft geen aansluiting voor een synchronisatiekabel (X-contact) weet ik van mijn D70. Om niet met mijn SB-600 de studioverlichting te hoeven ontsteken, heb ik juist een infrarood trigger gekocht en bij mij werkte het (en werkt nu ook op mijn D200) naar behoren.
Misschien een andere infrarood trigger die minder gevoelig is voor storingen?

Succes met zoeken naar een oplossing, ik ben ook heel benieuwd hoe dit op te lossen is.

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”