Hallo Eric en anderen,Eric-DH schreef:Een echte aanrader is de AF-S 24-85mm f/3.5-4.5
Nieuw niet meer te koop, maar tweedehands voor rond 170 Euro wel te vinden denk ik.
Ik ben hier nieuw, dus weet ik niet precies of ik voor mijn vraag een nieuw topic moet openen of niet.
Ik ben bezig met de aanschaf van een D300 (reeds besteld via internet). Teleobjectief heb ik bij meteen bij camera gekocht (80-200mm). Ik ben nu nog op zoek naar een zoomlens die het gat naar beneden opvult: 16-85mm of iets er tussen in. Ik heb veel tijd doorgebracht op allerlei sites waar reviews te lezen zijn. Ook op deze site heb ik zitten grasduinen, maar hoe meer ik grasduin hoe minder ik door de bomen het bos zie. Er blijven voor mij 4 objectieven over. (Er zijn betere, maar die kan ik niet betalen).
Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD Aspherical (IF)
Nikon AF 24-85mm F2.8-4.0 D
Nikon AF 24-85mm G F3.5-4.5 IF-ED AFS
Nikon AF-S DX 16-85mm F3.5-5.6G ED VR
Wat is jullie mening welke ik het beste kan aanschaffen?
Kwaliteit, betrouwbaarheid vind erg belangrijk. De Nikon 16-85 mm valt voor mij eigenlijk al door zijn beperkte lichtsterkte, maar als hij kwalitatief beter is dan de andere, kies ik toch voor dat objectief. Ik ben bereid een stukje groothoek op te offeren voor kwaliteit. Lichtsterkte alleen is voor mij niet doorslaggevend. Het objectief gaat gebruikt worden voor groepjes mensen in huis en op straat en landschappen.
Ik ben een beetje huiverig

Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Alvast bedankt!