nikkor 18-55

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
Plaats reactie
Johan77

nikkor 18-55

Bericht door Johan77 » zo jan 04 2009 8:25 pm

Hallo,
Ik heb een D40X met twee lenzen overgenomen van iemand. Nu ben ik ook gelijk veel foto's aan het maken met de camara en de twee lenzen. Nu heb ik echter het idee dat de 55-200 met vr een mooier plaatje geeft (heldere kleuren minder ruis) dan de 18-55 zonder vr. Heeft dat nu alleen te maken met de vr functie of is het toch echt het kwaliteits verschil. Volgens mij is de 15-55 de standaard kit lens.

Gr. Johan

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: nikkor 18-55

Bericht door Roelof » zo jan 04 2009 8:57 pm

Normaal gesproken zou dat eerder aan je onderwerpkeuze liggen dan aan je objectief, 't ding is kwalitatief niet minder dan je tele.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Johan77

Bericht door Johan77 » zo jan 04 2009 9:34 pm

Dank je wel voor de reaktie ach ja ikmoet het nog leren ben al druk aan het lezen op dit forum en boeken over fotografie. De foto's die ik op dit moment gemaakt heb is eigenlijk alleen binnen van de kinderen en ja dat is wel wennen die zitten niet zo stil zeg maar.

Gr. Johan

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo jan 04 2009 11:19 pm

Ruis komt van je camera, met name bij hogere ISO waarden. VR heeft daar niets mee te maken, en zelfs de lens niet direct. Indirect wel: je camera zal in automatische standen kiezen voor een sluitertijd die past bij de "zoomstand". En daar hoort wel eens een hogere ISO waarde bij. Maar dan zou je het dus met name moeten hebben met de 55-200, en dat heb je niet. Mag ik gokken dat je die vooral buiten gebruikt en de 18-55 binnen?

Je zou eens kunnen denken aan een lichtsterker objectief. Maar eerst voorlopig lekker je camera en zijn beperkingen leren kennen!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”